Η Σειρά 3 ήταν ανέκαθεν ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα για την BMW, με την πιο σπορ M3 να είναι, εδώ και 40 χρόνια, ιδιαίτερα δημοφιλής σε όλους τους φίλους της αυτοκίνησης.
Η BΜW φαίνεται πως το ξέρει αυτό. Για αυτό και έχει αναφέρει πως αναπτύσσει παράλληλα δύο εκδόσεις της M3: μία αμιγώς ηλεκτρική και μία ήπια υβριδική βενζινοκίνητη.
Μιλώντας στο Auto Express, ένα από τα ανώτερα μέλη της ομάδας εξέλιξης και ανάπτυξης του γερμανικού super sedan ανέφερε πως και οι δύο εκδόσεις θα έχουν την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία στο εξωτερικό, με τις κύριες αλλαγές να βρίσκονται κάτω από το καπό.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Πρόσφατα ο φακός του Auto Express εντόπισε ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο της νέας Σειράς 3 και μπορούμε να αντλήσουμε από εκεί συμπεράσματα και για την M3. Θα είναι το πρώτο μοντέλο της BMW που θα υιοθετεί την γλώσσα σχεδιασμού «Neue Klasse». Το μπροστινό μέρος θα χαρακτηρίζεται από τη διαχρονική μάσκα με τις γρίλιες «νεφρά», οι οποίες θα είναι πιο φαρδιές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και θα ενσωματώνουν τους αισθητήρες για τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης.
Στα πλαϊνά το «παρών» δίνουν και άλλα στοιχεία που υπάρχουν στις παραδοσιακές BMW, όπως το λεγόμενο «Hoffmeister kink» στα πίσω πλαϊνά παράθυρα και οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών.
Η νέα M3 θα διαθέτει επιθετικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως ογκώδη φτερά, μεγαλύτερους τροχούς, σπορ διαχύτες και μοναδικούς προφυλακτήρες. Στο εσωτερικό θα διαθέτει το επαναστατικό «Panoramic iDrive», το οποίο παρουσιάστηκε στο CES 2025.
Ο Frank Weber, διευθυντής ανάπτυξης στην BMW, ανέφερε πως ο 3λιτρος turbo εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας στην παρούσα M3 προσαρμόστηκε ώστε να πληροί τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7. Ως αποτέλεσμα, θα διατίθεται με ήπια υβριδική τεχνολογία.
Ωστόσο δεν έχουμε ακόμα ξεκάθαρη εικόνα εάν η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει μια τέτοια εκδοχή του ήδη υπάρχοντος κινητήριου συνόλου στην επόμενη Μ3. Γνωρίζουμε βέβαια πως η BMW δεν θα ακολουθήσει τον δρόμο της Mercedes-Benz, η οποία αντικατέστησε τον 4λιτρο V8 στην C63 με έναν τετρακύλινδρο plug-in υβριδικό βενζινοκινητήρα.
Η M3 θα μπορούσε να διατίθεται τόσο σε εξακύλινδρη όσο και σε οκτακύλινδρη μορφή, ενώ θα εξοπλίζεται με νέο σύστημα ψύξης το οποίο θα συμβάλλει στην μείωση του βάρους κάτω από τα 1.500 κιλά. Χωρίς σημαντική ενίσχυση από ηλεκτρικούς κινητήρες, η βενζινοκίνητη M3 αναμένεται να αποδίδει περί τους 530 ίππους και 650 Nm ροπής.
Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση – η οποία είναι πιθανό να ονομάζεται iM3 – παρά το επιπρόσθετο βάρος σχεδόν 500 κιλών λόγω των μπαταριών είναι πιθανό να έχει παρόμοιο χειρισμό στον δρόμο και επιδόσεις, εν μέρει χάρη στην περισσότερη ισχύ από τους ηλεκτροκινητήρες. Στο παρελθόν η BMW δοκίμασε μια i4 M50 με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 1.360 ίππων και είναι πιθανό να υιοθετήσει μια λιγότερο ισχυρή εκδοχή αυτού του κινητήριου συνόλου στην ηλεκτρική M3.
Στο Auto Express μίλησε και ο διευθυντής του τμήματος M, Frank van Meel, ο οποίος ανέφερε πως η BMW πειραματίζεται με συστήματα προσομοίωσης αλλαγών ταχυτήτων, όπως αυτό που υπάρχει στο Hyundai Ioniq 5 N. «Αν έχεις μόνο μία ταχύτητα και δεν έχεις την απόκριση από το κιβώτιο ταχυτήτων, δεν ξέρεις πόσο γρήγορα πηγαίνεις και δεν μπορείς να κοιτάξεις στο κοντέρ για την ταχύτητα. Πρέπει πάντα να ξέρεις πόσο γρήγορα πηγαίνεις, και αυτό δεν γίνεται τόσο εύκολα αν δεν έχεις την ακουστική και αισθητηριακή απόκριση».
Μετά το λανσάρισμα της Σειράς 3 Neue Klasse το 2026, η BMW έχει προγραμματίσει να αποκαλύψει την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση iM3, καθώς και την νέα M3 μέσα στο 2027.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: AUTO EXPRESS