H Σειρά 3 ήταν ανέκαθεν ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα για την BMW. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που με την επόμενη γενιά της, θα γίνει το πρώτο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας που θα υιοθετήσει την γλώσσα σχεδιασμού «Neue Klasse».
Αυτή η «νέα κατηγορία» σχεδιασμού εγκαινιάστηκε με το πρωτότυπο BMW Vision Neue Klasse, ενώ θα υιοθετηθεί και από τουλάχιστον έξι νέα μοντέλα – ένα από αυτά θα είναι και η αμιγώς ηλεκτρική iX3.
Η νέα γενιά της Σειράς 3 θα κάνει το ντεμπούτο της το 2026 και θα είναι διαθέσιμη τόσο με αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα όσο και με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το πιο πιθανό είναι πως οι ηλεκτρικές εκδόσεις θα βασίζονται σε διαφορετική πλατφόρμα, ωστόσο εμφανισιακά θα είναι σχεδόν πανομοιότυπες με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Από τις φωτογραφίες που εξασφάλισε ο φακός του Auto Express, μπορούμε να διακρίνουμε πως ο βασικός σχεδιασμός της νέας Σειράς 3 θα είναι αρκετά τετραγωνισμένος, αντλώντας έμπνευση από τις προηγούμενες γενιές. Το μπροστινό μέρος θα χαρακτηρίζεται από τη διαχρονική μάσκα με τις γρίλιες «νεφρά», οι οποίες θα είναι πιο φαρδιές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και θα ενσωματώνουν τους αισθητήρες για τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης.
Στα πλαϊνά το «παρών» δίνουν και άλλα στοιχεία που υπάρχουν στις παραδοσιακές BMW, όπως το λεγόμενο «Hoffmeister kink» στα πίσω πλαϊνά παράθυρα και οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών. Ωστόσο το έντονο καμουφλάζ μας εμποδίζει από το να δούμε περισσότερες λεπτομέρειες, όπως τον σχεδιασμό του προφυλακτήρα εμπρός και πίσω.
Ο κατασκοπευτικός φακός δεν κατάφερε να απαθανατίσει το εσωτερικό του μοντέλου, ωστόσο μπορούμε να υποθέσουμε ότι θα διαθέτει μινιμαλιστικό σχεδιασμό, σχεδιασμένο για να αποσπά την προσοχή του οδηγού όσο το δυνατό λιγότερο. Φυσικά θα εξοπλίζεται με την επόμενη γενιά του iDrive – του infotainment της BMW, ενώ θα διαθέτει και το λεγόμενο «Panoramic Vision», το οποίο θα αντικαθιστά την παραδοσιακή οθόνη του οδηγού και θα προβάλλει στη βάση του παρμπρίζ τις πληροφορίες όπως την ταχύτητα του αυτοκινήτου.
Στην αμιγώς ηλεκτρική της εκδοχή, η Σειρά 3 θα βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, με αρχιτεκτονική 800V, η οποία, σύμφωνα με την BMW θα προσφέρει ταχύτατη φόρτιση, με έως και 300 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 10 λεπτά. Οι νέου τύπου κυλινδρικές μπαταρίες θα προσφέρουν σύμφωνα με την BMW έως και 20% περισσότερη ενέργεια, 30% καλύτερη αυτονομία και 30% πιο γρήγορη φόρτιση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά ηλεκτρικών συνόλων της εταιρείας.
Για τους φίλους των κινητήρων εσωτερικής καύσης, θα υπάρχουν και plug-in υβριδκά σύνολα, με αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 100 χιλιόμετρα, καθώς και ήπια υβριδικά σύνολα σε 2λιτρες τετρακύλινδρες και 3λιτρες εξακύλινδρες εκδόσεις. Ωστόσο δεν θα υπάρχει καμία έκδοση diesel.
Η BMW προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Ωστόσο, σε αντίθεση με ορισμένες άλλες μάρκες, δεν έχει ορίσει ακόμα πότε θα αποσύρει εντελώς τους βενζινοκινητήρες της.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: AUTO EXPRESS