Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε ένα κρίσιμο, μεταβατικό στάδιο, από την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων στην χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κάθε είδους. Μιλώντας σε διεθνή μέσα ενημέρωσης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Honda America, Kazuhiro Takizawa αναφέρθηκε τόσο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο και στους αγοραστές.
Ο Takizawa δήλωσε: «Κανείς δεν μπορεί να αναγκάσει τον πελάτη να αλλάξει γνώμη. Ως κάποιο βαθμό μπορεί να υπάρχουν κίνητρα, αλλά δεν μπορεί κανείς να αναγκάσει τους ανθρώπους που ζουν {αποκεντρωμένα, να αγοράσουν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο}, χωρίς σταθμούς φόρτισης».
Το ζήτημα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ότι οι καταναλωτές δεν θα μεταβούν άμεσα και γρήγορα από τα οχήματα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ακόμη και με την παροχή κρατικών κινήτρων. Διατηρεί την πεποίθηση ότι η μετάβαση θα γίνει σταδιακά.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η Honda είναι απροετοίμαστη για την ηλεκτρική μετάβαση. Ήδη έχει ξεκινήσει τον μετασχηματισμό των εργοστασίων της στην Αμερική, προκειμένου να μπορούν να κατασκευάζουν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ η Acura (το πολυτελές τμήμα της Honda) παρουσίασε το Performance EV Concept, ένα αμιγώς ηλεκτρικό coupe SUV το οποίο αποτελεί τον προάγγελο ενός πολυτελούς ηλεκτρικού SUV το οποίο θα μπει στην παραγωγή.
H εταιρεία επιβεβαίωσε επίσης τις φήμες πως στα άμεσα πλάνα της βρίσκεται η εξέλιξη ενός ηλεκτρικού supercar «στο πνεύμα του NSX», δηλώνοντας πως το αυτοκίνητο αυτό θα βασίζεται στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική «Zero Series» της Honda. Αυτή θα βρίσκεται και στο πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό sedan, το οποίο θα κυκλοφορήσει το 2026.
Η συνολική επένδυση της Honda για την επανεκπαίδευση των εργαζομένων της σε τρία εργοστάσιά της ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπολογίζεται στα 700 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η κατασκευή εργοστασίου μπαταριών στις ΗΠΑ κοστολογείται στα 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι κινήσεις αυτές ενέχουν ρίσκο, όμως θα μπορούσαν να τοποθετήσουν τη Honda σε τέτοια θέση που θα της επέτρεπε να ξεπεράσει όλους τους ανταγωνιστές – πλην της Tesla- στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τις παγκόσμιες αγορές.