Με αναλογική χρέωση τα διόδια στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης

Όσα δήλωσε σχετικά στη Βουλή ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης

Με αναλογική χρέωση τα διόδια στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης

Όσα δήλωσε σχετικά στη Βουλή ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης

Την απόφαση της κυβέρνησης για τη λειτουργία με διόδια του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), επανέλαβε από το βήμα της Βουλής ο Υφυπουργός Υποδομών. Όπως ανέφερε ο Γιώργος Καραγιάννης, απαντώντας σε σχετικές επίκαιρες ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης, η χρέωση θα είναι ανάλογη με αυτή στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους, δηλαδή 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Προσέθεσε ότι η χρέωση θα γίνεται αναλογικά και με ηλεκτρονικό σύστημα, ώστε να είναι δίκαιη κυρίως για τους κατοίκους της Κρήτης. Ο κ. Καραγιάννης διαβεβαίωσε ότι η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ. Όπως εξήγησε, από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ έχουν εξασφαλιστεί 1,027 δισ. ευρώ για το τμήμα Κίσσαμος – Άγιος Νικόλαος.

Δείτε την οριστική χάραξη του ΒΟΑΚ

Ο ΒΟΑΚ θα ενώνει την Κρήτη από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία, θα έχει μήκος 294 χλμ. και προϋπολογισμό που θα ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ. Εκτιμάται ότι τα πρώτα εργοτάξια θα αρχίσουν να στήνονται στα τέλη του 2022 και στις αρχές του 2026 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανατολικά του Ηρακλείου.

Η πρόοδος του έργου  

Ο Γιώργος Καραγιάννης είπε ότι ολοκληρώθηκαν και κατατέθηκαν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για έγκριση, τόσο για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, όσο και για το τμήμα του ΣΔΙΤ, Χερσόνησος – Νεάπολη, για το οποίο ήδη ξεκίνησε και η Β’ Φάση του Διαγωνισμού και ως τα τέλη του έτους θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο.

Επίσης ανέφερε ότι «ετοιμάζονται οι περιβαλλοντικές μελέτες των παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων, η ολοκλήρωση των μελετών για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που θα δημοπρατηθεί στα τέλη του έτους ως δημόσιο έργο, ενώ για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά έχουν ανατεθεί και ολοκληρώνονται  ήδη οι μελέτες ώστε να εισαχθεί ως προαίρεση στη Σύμβαση Παραχώρησης. «Μελετάται ταυτόχρονα και το κομμάτι Σούδα – Αεροδρόμιο, ενώ και ευρύτερα το πρόγραμμα έργων μας στη Κρήτη εξελίσσεται κανονικά», είπε ο υφυπουργός Υποδομών.

«Αναφορικά με τα παράλληλα οδικά δίκτυα» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης, «η προμελέτη οδοποιίας που έχει εκπονηθεί για τα τμήματα  Χανιά – Ηράκλειο και  Χερσόνησος – Νεάπολη εξασφαλίζει απολύτως, μέσω των ανισόπεδων κόμβων που προβλέπονται, τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της Κρήτης σε κάθε περιοχή διέλευσης αυτού». Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών, το ίδιο συμβαίνει και με την, ήδη αδειοδοτημένη περιβαλλοντικά, μελέτη αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, καθώς και την υπό εκπόνηση μελέτη του τμήματος Χανιά – Κίσσαμος.

Επίσης, διευκρίνισε ότι το οδικό δίκτυο Κρήτης – σύμφωνα με τον Καλλικράτη – ανήκει στην Περιφέρεια, και «εμείς έχουμε φροντίσει, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, να συνδέεται με τον ΒΟΑΚ, ώστε να παρέχεται εύκολη και κυρίως ασφαλής πρόσβαση σε αυτό».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!