Mercedes-Benz eCitan: ο “αθόρυβος” επαγγελματίας της πόλης

Το αμιγώς ηλεκτρικό van της Mercedes-Benz, το eCitan, αποτελεί μια από τις καλύτερες (και πιο αθόρυβες) επαγγελματικές λύσεις μεταφορών εντός αστικού φόντου.

Mercedes-Benz eCitan: ο “αθόρυβος” επαγγελματίας της πόλης

Το αμιγώς ηλεκτρικό van της Mercedes-Benz, το eCitan, αποτελεί μια από τις καλύτερες (και πιο αθόρυβες) επαγγελματικές λύσεις μεταφορών εντός αστικού φόντου.

Η επαγγελματική έκδοση του eCitan λανσάρεται σε δύο διαφορετικά μήκη: την έκδοση Standardμήκους 4,498 μέτρων και έκδοση Long μήκους 4,922 μ. Η επιβατική έκδοση eCitan Tourer, είναι αρχικά διαθέσιμη ως «Standard», ενώ η έκδοση Long ακολουθεί σύντομα.

Ανάλογα με το μοντέλο, η αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 280 και 284 χιλιομέτρων σε συνδυασμένο κύκλο κατά WLTP, καλύπτοντας τις ανάγκες των επαγγελματιών που χρησιμοποιούν μικρά Van για υπηρεσίες ταχυμεταφορών, διανομών και μεταφοράς επιβατών σε αστικές περιοχές. Σε σταθμούς ταχείας φόρτισης, η μπαταρία των 45 kWh φορτίζεται από 10% σε 80% σε μόλις 38 λεπτά με τον εγκατεστημένο φορτιστή DC 75 kW.

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά του είναι ότι η χωρητικότητα φόρτωσης και το ωφέλιμο φορτίο είναι εφάμιλλα των μοντέλων Citan με συμβατικούς κινητήρες. Για το Standard Van, οι τιμές αυτές είναι 2,9 κυβικά μέτρα και έως 544 κιλά, ενώ για το μοντέλο Long 3,24 κυβικά μέτρα και έως 722 κιλά, αντίστοιχα.

Οι compact εξωτερικές διαστάσεις με μεγάλο εσωτερικό χώρο, καθώς και η μεγάλη χωρητικότητα φορτίου, ανοίγουν ένα ευρύ φάσμα πιθανών χρήσεων. Η συρόμενη πόρτα δεξιά, με φαρδύ άνοιγμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης 57 εκατοστών, επιτρέπουν άνετη πρόσβαση στο εσωτερικό και εύκολη φόρτωση του οχήματος. Επειδή οι συρόμενες πόρτες είναι ιδιαίτερα πρακτικές σε στενούς χώρους στάθμευσης, το eCitan μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά και με δεύτερη συρόμενη πόρτα αριστερά.

Mercedes Benz eCitan 28

Ο χώρος φόρτωσης είναι επίσης εύκολα προσβάσιμος και από το πίσω μέρος. Τα δύο φύλλα της πίσω θύρας μπορούν να ακινητοποιηθούν στις 90 μοίρες ή να ανοίξουν πλήρως έως και 180 μοίρες.

Διατίθεται προαιρετικά πίσω θύρα που ανοίγει προς τα επάνω. Εκτός από το σταθερό διαχωριστικό (με και χωρίς παράθυρο) μεταξύ της καμπίνας οδηγού και του χώρου φόρτωσης, υπάρχει διαθέσιμο και ένα κινητό διαχωριστικό.

Mercedes Benz eCitan 26

Το κάθισμα του συνοδηγού είναι αναδιπλούμενο, δημιουργώντας μια επίπεδη επιφάνεια για τη μεταφορά ιδιαίτερα μεγάλων αντικειμένων. Έτσι, το μήκος του χώρου φόρτωσης μπορεί να φτάσει τα 3,05 κυβικά μέτρα για την έκδοση Standard και τα 3,41 κυβικά μέτρα για τη έκδοση Long. Διατίθεται επίσης σύνδεσμος ρυμουλκούμενου.

Mercedes Benz eCitan 20

Το προαιρετικό σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) προσφέρει διαισθητικό χειρισμό μέσω μιας οθόνης αφής επτά ιντσών ή πλήκτρων ελέγχου αφής στο τιμόνι. Περιλαμβάνει επίσης ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Το MBUX με πλοήγηση προσφέρει επιπλέον γρήγορη πλοήγηση από σκληρό δίσκο, η οποία γίνεται ιδιαίτερα πρακτική χάρη στο σύστημα φωνητικών εντολών «Hey Mercedes».

Mercedes Benz eCitan 22

Το σύστημα κίνησης

Ο ηλεκτροκινητήρας του eCitan αποδίδει μέγιστη ισχύ 90 kW (122 ίππων). Η μέγιστη ροπή στρέψης των 245 Nm είναι άμεσα διαθέσιμη κατά την εκκίνηση, επιτρέποντας ιδιαίτερα δυναμική επιτάχυνση από στάση. Η μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετείται στο υποδάπεδο μπροστά από τον πίσω άξονα, όπου είναι προστατευμένη από συγκρούσεις, ενώ η ωφέλιμη χωρητικότητά της είναι 45 kWh. Οι οκτώ μονάδες μπαταρίας χρησιμοποιούν κυψέλες τύπου «pouch».

Mercedes Benz eCitan 10

Για τη μέγιστη αξιοποίηση της αυτονομίας του οχήματος υπάρχει η επιλογή δύο προγραμμάτων οδήγησης (Comfort και Eco)  και τριών επιπέδων ανάκτησης ενέργειας (D- / D / D+).

Mercedes Benz eCitan 19

Tο eCitan μπορεί να φορτίζεται με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) 22 kW μέσω του φορτιστή του οχήματος σε 2,5 ώρες. Φυσικά, ο χρόνος που απαιτείται για πλήρη φόρτιση εξαρτάται από τη διαθέσιμη υποδομή και τον εξοπλισμό του οχήματος. Χρησιμοποιώντας ένα Mercedes‑Benz Wallbox, η φόρτιση είναι πολύ ταχύτερη από ό,τι σε οικιακή πρίζα. Προαιρετικά, διατίθεται ένα βύσμα CCS (Σύστημα Συνδυασμένης Φόρτισης) για φόρτιση με εναλλασσόμενο και συνεχές ρεύμα, το οποίο βρίσκεται στο εμπρός μέρος, πίσω από το αστέρι Mercedes.

ΦΩΤΟ/VIDEO: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!