Rally Καταλονίας – Χωρίς εκπλήξεις(?) αλλά με πολύ παρασκήνιο

Στην Ισπανία η Toyota αναδείχτηκε Παγκόσμια Πρωταθλήτρια 2022, με την ουσιαστική συμβολή του Sebastien Ogier, ο οποίος επιστρατεύτηκε για να «σώσει» την ομάδα. Αυτό, ίσως, δεν ήταν το μόνο σημαντικό στον αγώνα μιας και με την σύνθεση των ομάδων για το 2023 να μην έχει ανακοινωθεί, οι διερευνητικές συζητήσεις και οι συνεντεύξεις «χτύπησαν κόκκινο».

Rally Καταλονίας – Χωρίς εκπλήξεις(?) αλλά με πολύ παρασκήνιο

Στην Ισπανία η Toyota αναδείχτηκε Παγκόσμια Πρωταθλήτρια 2022, με την ουσιαστική συμβολή του Sebastien Ogier, ο οποίος επιστρατεύτηκε για να «σώσει» την ομάδα. Αυτό, ίσως, δεν ήταν το μόνο σημαντικό στον αγώνα μιας και με την σύνθεση των ομάδων για το 2023 να μην έχει ανακοινωθεί, οι διερευνητικές συζητήσεις και οι συνεντεύξεις «χτύπησαν κόκκινο».

Γιώργος Πολυζώης

Ο ασφάλτινος αγώνας με τις γρήγορες Ειδικές Διαδρομές, χαρακτηρίζεται για τις πολλές «μπούκες», γεγονός που τον κάνει ιδιαίτερα δύσκολο και απαιτητικό και ως προς το στυλ οδήγησης αλλά και για την επιλογή των ελαστικών. Η εξίσωση γίνεται ακόμη πιο δύσκολη όταν οι Ειδικές είναι μικρές. Η μεγαλύτερη από αυτές ήταν 24 χλμ. και αρκετές από αυτές μόλις 11 χλμ.

Δεν ήταν έκπληξη η πρώτη θέση του Sebastien Ogier, στο τέλος της πρώτης ημέρας, θέση την οποία κράτησε μέχρι το τέλος του αγώνα. Και επειδή ένας 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν σηκώνει εύκολα το πόδι από το γκάζι, κέρδισε και την Power Stage αποδεικνύοντας ότι κανείς δεν μπορεί να τον αμφισβητήσει.

Χαρακτηριστικές ήταν οι δηλώσεις όσων δεν μπορούσαν να οδηγήσουν στο όριο, ότι το αυτοκίνητό τους είχε αρκετή υποστροφή ή ότι το μπροστινό μέρος του ήταν λίγο ασαφές κτλ. Ο μόνος που είχε κάτι διαφορετικό στο μυαλό του όταν έλεγε ότι το υβριδικό σύστημα δεν δουλεύει ήταν ο Ott Tanak.

Σε όλη τη διάρκεια της πρώτης ημέρας διαμαρτυρόταν για το πρόβλημα και άφηνε αιχμές για την ομάδα του. Δεν μπορώ να γνωρίζω αν είχε δίκιο, αλλά τα επίσημα νέα για την αποχώρησή του από την Hyundai μετά την ολοκλήρωση του τελευταίου αγώνα της χρονιάς που θα διεξαχθεί στην Ιαπωνία μόνο τυχαία δεν είναι.

Παρασκήνιο

Στο Service Park αλλά και γενικότερα κατά τη διάρκεια του αγώνα, τα σενάρια για την σύνθεση των ομάδων το 2023 ήταν το μόνιμο θέμα συζήτησης. Ο Jari Matti Latvala σε συνέντευξή του παραδέχτηκε ότι ο Ott Tanak είναι από τους γρηγορότερους οδηγούς του Πρωταθλήματος αλλά δεν είναι σίγουρος ότι θα έπρεπε να βρίσκεται στην Toyota Gazoo Racing για λόγους εσωτερικού ανταγωνισμού. Επίσης, σημαντικό ήταν ότι ανέφερε πως έχει δεχτεί τηλεφωνήματα από πολλούς οδηγούς που ζητούν μια θέση στην ομάδα. Επιπλέον η Toyota έχει απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση στον Sebastien Ogier για ολοκληρωμένο -και όχι επιλεκτικό- πρόγραμμα αγώνων για το 2023.

Στο αντίπαλο στρατόπεδο ο Julien Moncet – Deputy Team Director της Hyundai ανέφερε ότι ο Andeas Mikkelsen ή (και) ο Chris Meeke θα μπορούσαν να είναι μέλη της ομάδας του το 2023. Βέβαια μετά την ανακοίνωση της αποχώρησης του Ott Tanak, μάλλον θα χρειαστεί δύο οδηγούς, αφού και ο Oliver Solberg έχει «απολυθεί» από τον προηγούμενο αγώνα. Είναι ‘όμως σίγουρο ότι θα χρειαστεί ισχυρή ομάδα, με υψηλό επίπεδο οδηγών, για να μπορέσει να διεκδικήσει τότε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ο Thierry Neuville δεν μπορεί από μόνος του να σηκώσει αυτό το βάρος, όταν μάλιστα πολλές φορές στο παρελθόν, στην διεκδίκηση του Πρωταθλήματος Οδηγών, δεν άντεξε την πίεση και έκανε λάθη.

Μετά από όλα αυτά στο κάδρο μπαίνει και η Ford, δηλαδή η M-SPORT. Κατά την άποψή μου θα πάρει και τους δύο οδηγούς που έφυγαν από την Hyundai αποδεσμεύοντας τον Greg Breen. H M-Sport φέτος ενώ είχε αντικειμενικά γρήγορα αυτοκίνητα, δεν κατάφερε ούτε να τα κάνει αξιόπιστα, ούτε να προσλάβει γρήγορους οδηγούς για να κερδίσει. Απόδειξη, ο S. Loeb, ο οποίος σε όσους αγώνες συμμετείχε (4 τον αριθμό), ήταν πρώτος μέχρι τη στιγμή της εγκατάλειψής του ενώ στο Monte Carlo κέρδισε.

Θα πρέπει λοιπόν να περιμένουμε μέχρι το τέλος του αγώνα της Ιαπωνίας, που έχει προγραμματιστεί για το διάστημα 10/11 – 13/11 για να μάθουμε.WRC2 – Στον τελευταίο αγώνα ο πρωταθλητής

WRC2 – Στον τελευταίο αγώνα ο πρωταθλητής

Στο WRC2 για έναν ακόμη αγώνα είχαμε εκπλήξεις. Ο Andreas Mikkelsen συνεχίζει  να προηγείται στο Πρωτάθλημα Οδηγών με διαφορά μόλις 5 βαθμών, αλλά έχει ήδη συμπληρώσει το όριο των 7 αγώνων που βάσει της προκήρυξης μπορεί  να συμμετέχει. Αυτό σημαίνει ότι το δικό μας Ράλλυ Ακρόπολις ήταν ο τελευταίος του αγώνας.  Στο Ράλλυ Καταλονίας οι άλλοι δύο διεκδικητές, ο Emil Lindholm και ο Kajetan Kajetanowicz  θα μπορούσαν να έχουν περάσει μπροστά στη βαθμολογία αν και οι δύο δεν είχαν ατυχίες που τους έριξαν στην 4η και 6η θέση της κατηγορίας αντίστοιχα. Έχοντας ακόμη έναν αγώνα μπροστά τους, θα λύσουν τις διαφορές τους στο Ράλλυ Ιαπωνίας, ωστόσο αν και οι δύο εγκαταλείψουν εκεί, θα έχουμε Πρωταθλητή τον Andreas Mikkelsen.

ERC – O τελευταίος αγώνας του Πρωταθλήματος

Το είδαμε και αυτό! Ο αγώνας της Καταλονίας προσμετρούσε και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ενώ ήταν ο τελευταίος από τους αγώνες του προγράμματος. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι η FIA πειραματίζεται ή δεν έχει άλλες επιλογές και φτάνει σε σημείο να συνδιοργανώνει αγώνα του WRC με αγώνα του ERC. Σε κάθε περίπτωση, ο δεύτερος βρέθηκε στη σκιά του πρώτου. Βέβαια διεξαγόταν μετά το τέλος του αγώνα των «Παγκοσμίων», με ξεχωριστούς κανονισμούς και ξεχωριστή κατάταξη. Για την ιστορία την πρώτη θέση κατέκτησε ο Γάλλος Yoann Bonato, με δεύτερο τον Ισπανό, φετινό Πρωταθλητή Efren Llarena.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!