F1: Γιατί η περίπτωση του Nikita Mazepin διαφέρει από άλλων Ρώσων οδηγών

Έπειτα από την επίσημη ανακοίνωση της Haas για τον τερματισμό της συνεργασίας με τον Nikita Mazpein και την Uralkali, υπάρχουν διαφόρων ειδών αντιδράσεις, ωστόσο η περίπτωση του συγκεκριμένου Ρώσου οδηγού είναι ιδιάζουσα.

F1: Γιατί η περίπτωση του Nikita Mazepin διαφέρει από άλλων Ρώσων οδηγών

Έπειτα από την επίσημη ανακοίνωση της Haas για τον τερματισμό της συνεργασίας με τον Nikita Mazpein και την Uralkali, υπάρχουν διαφόρων ειδών αντιδράσεις, ωστόσο η περίπτωση του συγκεκριμένου Ρώσου οδηγού είναι ιδιάζουσα.

Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Υπάρχουν πάντα υπάρχουν δύο όψεις σε κάθε νόμισμα; Η είδηση του άμεσου τερματισμού των Nikita Mazepin και Uralkali από τη Haas, προκάλεσε αντιδράσεις που θα μπορούσαν να κατηγοριοποιηθούν σε δύο βασικές οπτικές γωνίες προσέγγισης του θέματος. Ωστόσο, η θέση του Ρώσου οδηγού είναι λίγο διαφορετική από αυτή των υπόλοιπων αγωνιζόμενων συμπατριωτών του.

Από τη μία πλευρά, υπάρχουν αυτοί που υποστηρίζουν ότι η Formula 1 δεν έχασε κάποιο μεγάλο ταλέντο και ο μοναδικός λόγος που βρισκόταν στη Haas εξαρχής ο Mazepin, ήταν τα χρήματα της Uralkali. Είναι δύσκολο να πει κανείς ότι αυτό δεν ισχύει. Ο Mazepin δημιούργησε αρκετούς πονοκεφάλους στην ομάδα της Haas πέρυσι με την οδηγική του συμπεριφορά και όχι μόνο.

Η Uralkali είχε απειλήσει ότι θα σταματήσει τη χορηγία της, αν η ομάδα δεν προχωρούσε άμεσα στην αντικατάσταση του πλαισίου του Ρώσου οδηγού, το οποίο επειδή είχε προσθήκες ενίσχυσης για την καταπολέμηση της φθοράς από τη χρήση, ήταν βαρύτερο από αυτό του ετέρου οδηγού της ομάδας, Mick Schumacher.

Ωστόσο, θα πρέπει να ειπωθεί επίσης ότι ακόμα και με τα χρήματα να του έχουν εξασφαλίσει τη θέση στη Haas, ο Mazepin δεν ήταν οδηγός που δεν είχε τη δυνατότητα να βρίσκεται στη Formula 1. Όσον αφορά το αν άξιζε να βρίσκεται εκεί, αυτό είναι συζητήσιμο. Σίγουρα υπάρχουν καλύτεροι οδηγοί αυτή τη στιγμή που δεν έχουν αγωνιστικό cockpit στη Formula 1, όπως ο αναπληρωματικός οδηγός της Alpine, Oscar Piastri.

Παρότι ο Piastri θα αποτελούσε ίσως μια από τις καλύτερες λύσεις, καθώς ο Αυστραλός εκτιμάται ότι αποτελεί ταλέντο βεληνεκούς Leclerc και Russell, η ομάδα ανθρώπων που διαχειρίζεται την καριέρα του επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει καμία διαπραγμάτευση με τη Haas.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν αυτοί που υποστηρίζουν ότι ο Mazepin δε φταίει σε τίποτα για τις αποφάσεις της ολιγαρχικής κυβέρνησης της πατρίδας του. Ωστόσο, η περίπτωση του Mazepin διαφέρει λίγο από αυτές άλλων Ρώσων οδηγών, όπως ο Daniil Kvyat επί παραδείγματος. Ο Kvyat ήταν πέρυσι αναπληρωματικός οδηγός της Alpine και φέτος θα αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) στην κατηγορία LMP2, με την ομάδα της G-Drive, οδηγώντας μια Oreca 07 με κινητήρα Gibson.

O Kvyat ανήρτησε στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης ένα μήνυμα στο οποίο αναφέρει ότι ελπίζει σε ειρηνική επίλυση για την κατάσταση της Ουκρανίας, με διάλογο όπου θα επικρατεί ο σεβασμός, καθώς τον λυπεί που βλέπει δύο αδερφικά έθνη να βρίσκονται σε πόλεμο μεταξύ τους. Προσέθεσε ότι ο πόλεμος δε θα πρέπει να καθορίσει το μέλλον της ανθρωπότητας, καθώς θέλει η κόρη του και όλα τα παιδιά να απολαύσουν αυτό τον πανέμορφο κόσμο.

Daniil Kvyat
Daniil Kvyat

Τόνισε επίσης την πίστη του ότι η πολιτική θα πρέπει να παραμείνει εκτός του αθλητισμού, αντιδρώντας στην πρόταση της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής να απαγορεύσει τη συμμετοχή σε Ρώσους αθλητές σε παγκόσμιες αθλητικές διοργανώσεις, καθώς αυτό αντιβαίνει τα διδάγματα του αθλητισμού περί ενότητας και ειρήνης.

Ο Kvyat αποστασιοποιήθηκε εμμέσως την εισβολή στη Ρωσία. Στον αντίποδα, o πατέρας του Mazepin, o Dmitry Mazepin, συναντήθηκε πρόσφατα με τον πρόεδρο Vladimir Putin για να συζητήσει τις επιπτώσεις του πολέμου στον επιχειρηματικό κόσμο της Ρωσίας. Στο λογαριασμό του Nikita Mazepin στο Instagram, υπάρχει επίσης μια φωτογραφία από τις 7 Οκτωβρίου του 2020, όπου ο ίδιος και ο πατέρας του εικονίζονται μαζί με τον Putin, στα 68α γενέθλια του Ρώσου προέδρου.

Παρά τα εκατοντάδες σχόλια που έχει δεχθεί αυτή την ανάρτηση τον τελευταίο καιρό, ο Mazepin συνεχίζει να τη διατηρεί στο προφίλ του και να μην απαντά στα σχόλια. Κάποιοι εκλαμβάνουν την κίνηση αυτή ως υποστήριξη της κυβέρνησης Putin. Σε ανάρτηση μια ημέρα μετά την έναρξη της εισβολής στην Ουκρανία, ο Mazepin δεν καταδίκασε τις πράξεις της Ρωσίας, αλλά αναφέρθηκε απλά σε «δύσκολους καιρούς» και ότι η κατάσταση είναι εκτός του δικού του ελέγχου.

Οι στενοί δεσμοί της οικογένειας του Mazepin με τον Putin ξεχωρίζουν τον Nikita από τους υπόλοιπους Ρώσους οδηγούς αγώνων που δεν έχουν τέτοιες διασυνδέσεις. Ο Mazepin δήλωσε ότι είναι πρόθυμος να εκπληρώσει όλους τους όρους που έχει θέσει η FIA σε Ρώσους οδηγούς για να έχουν το δικαίωμα να αγωνιστούν σε διεθνείς διοργανώσεις.

Ωστόσο, είναι προφανές ότι οποιοσδήποτε είναι προσφιλής στην κυβέρνηση Putin, χωρίς να αποστασιοποιηθεί από τις πράξεις της δεν έχει θέση στο διεθνή μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς δε μπορεί να προσποιείται ότι δε συμβαίνει τίποτα, όταν οι πράξεις του ολιγαρχικού καθεστώτος αποτελούν σαφείς παραβάσεις διεθνών κανονισμών.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by NIKITA (@nikita_mazepin)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!