Νέοι αγώνες στην F1: H αδράνεια της Κολομβίας ευνόησε το GP Μαδρίτης

Η διοργάνωση ενός Grand Prix στην Κολομβία, η οποία βρισκόταν σε προχωρημένη στάδιο, επιβραδύνθηκε από κυβερνητική αδράνεια, κάτι που λειτουργεί υπέρ του GP Μαδρίτης.

Νέοι αγώνες στην F1: H αδράνεια της Κολομβίας ευνόησε το GP Μαδρίτης

Η διοργάνωση ενός Grand Prix στην Κολομβία, η οποία βρισκόταν σε προχωρημένη στάδιο, επιβραδύνθηκε από κυβερνητική αδράνεια, κάτι που λειτουργεί υπέρ του GP Μαδρίτης.

Η Κολομβία ήταν μία από τις χώρες που προσέγγισαν την κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1, Liberty Media, για τη διοργάνωση του Grand Prix Καραϊβικής στους δρόμους της Barranquilla, από το 2025. Ο CEO και πρόεδρος της F1, Stefano Domenicali ταξίδεψε εκεί πολλές φορές, για να επισκεφθεί τον παραλιακό δρόμο της πόλης, με τον δήμαρχό της, Jaime Pumarej, και επίσης, απεσταλμένοι και τεχνικοί εξέτασαν την περιοχή και κυρίως την πολιτική συμφωνία και την οικονομική κατάσταση.

Τις προσπάθειες των διοργανωτών υποστήριξε σθεναρά ο Κολομβιανός πρώην οδηγός της Formula 1, Juan Pablo Montoya. Ωστόσο, καθώς περνούσαν οι εβδομάδες, το σχέδιο έδειχνε να παραμένει στάσιμο, και στο τέλος του 2022 οι άνθρωποι που θέλουν να διοργανώσουν Grand Prix στη Μαδρίτη εκμεταλλεύτηκαν την αδράνεια των πολιτικών της Κολομβίας.

Αυτό αναφέρει ο ραδιοφωνικός σταθμός W της Κολομβίας, ο οποίος δημοσίευσε επιστολή του υπουργού Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, German Umana, που υποστηρίζει τη συμφωνία. Ωστόσο, αυτή η επιστολή δεν εστάλη ποτέ στον Domenicali (στον οποίο απευθύνεται) ή στη FOM (Formula One Management). Σύμφωνα με τον Montoya, η συμφωνία «ήταν έτοιμη κατά 95%, έλειπε η υπογραφή και ήταν έτοιμοι να υπογράψουν, αλλά κάποιος τα θαλάσσωσε κάπου».

Έτσι, οι ελπίδες διεξαγωγής ενός αγώνα Barranquilla φαίνεται να έχουν ναυαγήσει, όπως συνέβη και με την απώλεια της διεξαγωγής των Παναμερικανικών Αγώνων στίβου του 2027 στην ίδια πόλη. Υπάρχουν άλλωστε και άλλες πόλεις που θέλουν να φιλοξενήσουν Grand Prix πέραν της Μαδρίτης, όπως η πρωτεύουσα του Βιετνάμ, το Ανόι, διαθέτοντας πίστα κατάλληλων προδιαγραφών, που κατασκευάστηκε λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, ωστόσο ο αγώνας εγκαταλείφθηκε έπειτα από τη φυλάκιση του αρχικού διοργανωτή για οικονομική απάτη.

Η Μαδρίτη βρίσκεται πλέον στην κορυφή των υποψηφίων που συνομιλούν με την F1 και αναμένεται να ανακοινώσει συμφωνία με τη FOM για τουλάχιστον πέντε χρόνια, στην περιοχή του εκθεσιακού κέντρου IFEMA, αν και η FIA επιμένει ότι δεν έχει λάβει καμία ενημέρωση για αυτό το σχέδιο, το οποίο πρέπει να λάβει έγκριση από την ισπανική κυβέρνηση μέσω του CSD (Εθνικό Αθλητικό Συμβούλιο της Ισπανίας), καθώς και ισχυρά ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια.

Πριν από λίγες εβδομάδες, αναφέρθηκε επίσης ότι η F1 εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο διοργάνωσης τέταρτου Grand Prix επί αμερικανικού εδάφους, και συγκεκριμένα στη Νέα Υόρκη, αν και υπάρχει αντίθεση μεταξύ του Stefano Domenicali και του δημάρχου της πόλης, Eric Adams για την τοποθεσία διεξαγωγής. O Ιταλός CEO της F1 προτιμά μία πιο κεντρική τοποθεσία, δηλαδή το Central Park, ενώ ο Adams προτείνει την τοποθεσία των νησιών Randall και Wards, με φόντο τους εντυπωσιακούς ουρανοξύστες της πόλης.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!