F1-GP Λας Βέγκας FP2: «1-2» της Ferrari

Όταν επιτέλους ξεκίνησε η δράση στο GP Λας Βέγκας (σε άδειες κερκίδες) έπειτα από τα προβλήματα του FP1, η Ferrari πρωταγωνίστησε στην ολισθηρή πίστα, με το Charles Leclerc επικεφαλής, μισό δλ. ταχύτερο από τον Carlos Sainz.

F1-GP Λας Βέγκας FP2: «1-2» της Ferrari

Όταν επιτέλους ξεκίνησε η δράση στο GP Λας Βέγκας (σε άδειες κερκίδες) έπειτα από τα προβλήματα του FP1, η Ferrari πρωταγωνίστησε στην ολισθηρή πίστα, με το Charles Leclerc επικεφαλής, μισό δλ. ταχύτερο από τον Carlos Sainz.

Έπειτα από την οριστική διακοπή του FP1 έπειτα από μόλις 10 λεπτά επειδή αποκολλήθηκε ένα κάλυμμα υδρορροής και την εκκένωση των κερκίδων πριν από τη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Λας Βέγκας, η πραγματική δράση στην πίστα ξεκίνησε με το FP2, το οποίο ξεκίνησε 2 ώρες και 30 λεπτά αργότερα από το προγραμματισμένο (στις 2:30 τη νύχτα) και επεκτάθηκε από 60 σε 90 λεπτά. Η πίστα ήταν αρκετά ολισθηρή λόγω της πρόσφατης ασφαλτόστρωσης, με τα έλαια του ασφαλτοτάπητα να αναδύονται ακόμα, και τα χαλίκια να μην προεξέχουν πολύ.

Οι χρόνοι βελτιώνονταν συνεχώς, καθώς η αγωνιστική γραμμή άρχισε να στρώνεται με γόμα. Το slipstream είναι αρκετά δυνατό στις μεγάλες ευθείες του Λας Βέγκας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν οι περισσότεροι οδηγοί με τα ελαστικά ήταν ο graining, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών της πίστας. Η διαχείριση των ελαστικών και η διατήρησή τους στο σωστό πλαίσιο θερμοκρασιών θα αποτελέσει έναν από τους βασικούς παράγοντες για καλή απόδοση στο GP Λας Βέγκας αυτό το Σαββατοκύριακο.

Οι δύο οδηγοί της Ferrari κατέλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις στον πίνακα των χρόνων, με την SF-23 να είναι γρήγορη τόσο στις μεγάλες ευθείες, όσο και στις αργές στροφές. Ο Charles Leclerc έγραψε χρόνο 0,5 δλ. ταχύτερο από αυτόν του Carlos Sainz, ο οποίος έγραψε την ταχύτερη επίδοσή του με ένα σετ ελαστικών μαλακής γόμας που είχε κάνει αρκετούς γύρους.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του FP2 από το GP Λας Βέγκας

Έπειτα από το ατύχημα του FP1, όπου ο Carlos Sainz χτύπησε ένα κάλυμμα υδρορροής που είχε ξεκολλήσει, η Ferrari αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει την 3η φετινή μπαταρία ERS στο μονοθέσιο του Ισπανού και παρότι συνέβη λόγω ακατάλληλης πίστας και όχι λόγω δικού της προβλήματος, ο Ισπανός θα δεχθεί ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής, καθώς οι αγωνοδίκες δεν μπορούσαν να παρεκκλίνουν από τους κανονισμούς, παρότι αναγνώρισαν τις ασυνήθιστες συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη το περιστατικό.

Μόλις 0,011 δλ. πίσω από το συμπατριώτη του βρέθηκε ο Fernando Alonso με την Aston Martin, o οποίος όμως αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την τελευταία του γρήγορη προσπάθεια, καθώς έχασε τα φρένα για τη 12η στροφή και βγήκε εκτός πίστας, ενώ βελτίωνε την προσωπική του επίδοση. Ο Ισπανός είχε μπλοκάρει τα εμπρός φρένα του νωρίτερα, ενώ ο team-mate του στην Aston Martin, Lance Stroll, είχε μία έξοδο στη στροφή 14.

Τον 4ο χρόνο σημείωσε ο Sergio Perez, ο οποίος βρέθηκε 0,82 δλ. μακριά από την κορυφή, ενώ ο έτερος οδηγός της Red Bull, Max Verstappen, βρέθηκε στην 6η θέση, 1 δέκατο του δλ. πίσω από τον team-mate του. Όταν ο Verstappen τοποθέτησε καινούργιο σετ μαλακών ελαστικών περίπου στο μισάωρο, έπειτα από έναν… μίνι-αγώνα με το Leclerc στο γύρο προετοιμασίας, ο Ολλανδός Πρωταθλητής μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 12 στον πρώτο του γρήγορο γύρο με αυτό το σετ. Αυτό το σημείο της πίστας (μαζί με τη στροφή 14) αποδείχθηκε ένα από αυτά στα οποία σημειώνοντας οι περισσότεροι έξοδοι, καθώς και ο Perez βγήκε εκτός εκεί στην αρχή της διαδικασίας. Η Red Bull είχε επιλέξει μεγαλύτερη πίσω αεροτομή στην RB19 από τις περισσότερες ομάδες.

Μεταξύ των δύο Red Bull κατάφερε να τοποθετήσει τη μαύρη Alfa Romeo του ο Valtteri Bottas, καθώς το μονοθέσιο της ομάδας πάντα αποδίδει καλά σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης και έχει βελτιώσει την ταχύτητά της στις ευθείες. Στην 7η θέση ενός αρκετά μπερδεμένου πίνακα χρόνων βρέθηκε ο Nico Hulkenberg με τη Haas, εμπρός από το Stroll και τη Mercedes του Lewis Hamilton. Η γερμανική ομάδα χρησιμοποίησε μόνο ένα σετ μαλακής γόμας. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Alex Albon με τη Williams.

Στην 11η θέση βρέθηκε ο Lando Norris, με τη McLaren, o ο οποίος ξεκίνησε το FP2 με πρόβλημα στο μονοθέσιό του και αναγκάστηκε να επιστρέψει στα pits με αργό ρυθμό. Οι μηχανικοί της McLaren διέγνωσαν ένα πρόβλημα στο σύστημα ψύξης και κατάφεραν να το διορθώσουν και να στείλουν το Βρετανό ξανά στην πίστα. Για να αναπτύσσει υψηλότερες ταχύτητες στις ευθείες, η McLaren είχε μία από τις πιο λεπτές πίσω αεροτομές του grid, αλλά η τελική της ταχύτητα δεν ήταν πολύ υψηλή, κάτι που μπορεί να έχει να κάνει και με τις ρυθμίσεις της μονάδας ισχύος.

Ο George Russell με τη δεύτερη Mercedes βρέθηκε στη 12η θέση και ο Oscar Piastri με την άλλη McLaren στη 14η θέση, εμπρός από τους δύο οδηγούς της Alpine, η οποία υστερεί στο Λας Βέγκας λόγω της χαμηλότερης ισχύος του V6 της Renault. Απογοητευτική ήταν και η απόδοση των μονοθεσίων της AlphaTauri.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!