F1-GP Λας Βέγκας: Ξεκίνημα-φιάσκο

Το ξεκίνημα του αγωνιστικού τριημέρου του πρώτου GP Λας Βέγκας μετατράπηκε σε φιάσκο, έπειτα από προβλήματα με την πίστα στο FP1, που οδήγησαν σε καθυστερήσεις, εκκένωση κερκίδων, και μία γελοία ποινή για τον Carlos Sainz.

F1-GP Λας Βέγκας: Ξεκίνημα-φιάσκο

Το ξεκίνημα του αγωνιστικού τριημέρου του πρώτου GP Λας Βέγκας μετατράπηκε σε φιάσκο, έπειτα από προβλήματα με την πίστα στο FP1, που οδήγησαν σε καθυστερήσεις, εκκένωση κερκίδων, και μία γελοία ποινή για τον Carlos Sainz.

Το GP Λας Βέγκας θα έπρεπε να αποτελεί την κορωνίδα του φετινού Πρωταθλήματος και τον πιο φαντασμαγορικό αγώνα της χρονιάς, αλλά το ξεκίνημα του τριημέρου έχει αποδειχθεί πραγματικό φιάσκο. Παρότι η Formula 1 ξόδεψε περισσότερα από 500 εκατ. δολάρια για να πραγματοποιηθεί ο αγώνας, ο οποίος είναι ο πρώτος που διοργανώνει η ίδια, τα προβλήματα που έχουν προκύψει ήδη από την πρώτη ημέρα της διοργάνωσης δίνουν μία γελοία εικόνα προς τα έξω και σίγουρα δεν κερδίζουν νέους οπαδούς με αυτό τον τρόπο.

Έπειτα από την οριστική διακοπή του FP1 του GP Λας Βέγκας, έπειτα από μόλις 10 λεπτά, λόγω μίας υδρορροής που αποκολλήθηκε από το έδαφος και προκάλεσε ζημιές σε ορισμένα μονοθέσια, η FIA αποφάσισε να ελέγξει τις 30 υδρορροές που υπάρχουν στο Strip του Λας Βέγκας. Το σχέδιο ήταν να αφαιρεθούν τα καλύμματα και να γεμίσουν οι οπές με τσιμέντο ταχείας πήξης. Εμφανίστηκαν επίσης φωτογραφίες με τις τρύπες να έχουν γεμίσει με χαλίκια και πίσσα.

Ο διευθυντής αγώνων της Formula 1, Niels Wittich, διαπίστωσε την Τρίτη, που ήταν προγραμματισμένο να κάνει τον καθιερωμένο τεχνικό έλεγχο της πίστας ότι δεν μπορούσε να δώσει έγκριση και ζήτησε αλλαγές της τελευταίας στιγμής, αλλά το πρόβλημα του FP1 (το οποίο έχουμε δει και σε άλλα σιρκουί πόλης όπως του Μονακό και του Μπακού, αλλά και σε κανονικές πίστες, όπως της Μαλαισίας) δεν ήταν εφικτό να αποφευχθεί.

Επιπλέον, η Formula 1 ανακοίνωσε την εκκένωση των κερκίδων μία ώρα πριν από την έναρξη του FP2, διότι δεν με την καθυστέρηση δεν είχαν το απαιτούμενο προσωπικό για να εγγυηθούν την ασφαλή διαχείριση των θεατών που είχαν πληρώσει πολύ ακριβά εισιτήρια για να δουν τη δράση…

Η έναρξη του FP2 καθυστέρησε 2 ώρες και 30 λεπτά και η διάρκειά του επεκτάθηκε από τα 60 στα 90 λεπτά. Συνεπώς, ξεκίνησε στις 2:30 ώρα τη νύχτα τοπική ώρα… Αξίζει να αναφερθεί ότι μία γέφυρα πεζών αποδείχθηκε ακατάλληλη για χρήση λίγο πριν από την έναρξη του FP1, αναγκάζοντας τους θεατές να κάνουν μία μεγάλη παράκαμψη για να βρεθούν στο μέρος που ήθελαν.

Όσον αφορά τα μονοθέσια που είχαν υποστεί ζημιές, σύμφωνα με τους κανονισμούς, αν μία ομάδα αναγκαστεί να αντικαταστήσει το πλαίσιο ενός μονοθεσίου, δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει έως την επόμενη ημέρα. Το πρόβλημα αυτό ξεπεράστηκε λόγω του γεγονότος ότι μεταξύ του FP1 και FP2, η ημέρα είχε αλλάξει από Πέμπτη σε Παρασκευή στο Λας Βέγκας.

Η Alpine κατάφερε να αντικαταστήσει εγκαίρως το πλαίσιο του Esteban Ocon, ωστόσο, στο μονοθέσιο του Carlos Sainz, το οποίο υπέστη τις περισσότερες ζημιές, έχοντας χτυπήσει το κάλυμμα υδρορροής που είχε αποκολληθεί, οι μηχανικοί της Ferrari ήταν αναγκασμένοι να αντικαταστήσουν πέραν από το πλαίσιο και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς και τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος αλλά και το σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχου του ERS.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Frederic Vasseur, χαρακτήρισε απαράδεκτη την κατάσταση και αυτό ήταν πριν μάθει ότι ο Carlos Sainz θα δεχθεί ποινή στη σειρά εκκίνησης του αγώνα, καθώς τα εξαρτήματα μονάδας ισχύος που τοποθετήθηκαν στο μονοθέσιο του Ισπανού, υπέρβαιναν τον αριθμό που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν χωρίς ποινή.

Η Ferrari ζήτησε εξαίρεση από τους αγωνοδίκες για να χρησιμοποιήσει τα επιπλέον εξαρτήματα μονάδας ισχύος χωρίς ποινή. Οι αγωνοδίκες όμως απέρριψαν το αίτημα της ιταλικής ομάδας. Παρότι αναγνώρισαν ότι «η ζημιά προκλήθηκε από εξαιρετικά ασυνήθιστες εξωτερικές συνθήκες, το άρθρο 2.1 των αγωνιστικών κανονισμών της Formula 1 υποχρεώνει όλους τους αξιωματούχους, συμπεριλαμβανομένων των αγωνοδικών, να εφαρμόζουν τους κανονισμούς όπως είναι γραμμένοι».

«Κατά συνέπεια, η υποχρεωτική ποινή που προβλέπεται πρέπει να εφαρμοστεί. Οι αγωνοδίκες σημειώνουν ότι εάν είχαν την εξουσία να χορηγήσουν παρέκκλιση σε αυτό που θεωρούν ότι στην παρούσα περίπτωση ως ελαφρυντικές, ασυνήθιστες και ατυχείς περιστάσεις, θα το είχαν πράξει, ωστόσο οι κανονισμοί δεν επιτρέπουν μια τέτοια ενέργεια».

Αν η Ferrari δεν δεχόταν ποινή, υπήρχε τουλάχιστον η Mercedes, η οποία μάχεται με την ιταλική ομάδα για τη 2η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, θα μπορούσε να διαμαρτυρηθεί και θα είχε δικαιωθεί, λόγω των κανονισμών.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!