F1-GP Σάο Πάολο: Ο Verstappen επικρατεί σε ένα σπριντ… αντοχής

Η καταπόνηση των -επί το πλείστο μαλακών- ελαστικών ήταν το μείζον θέμα στο σπριντ του GP Σάο Πάολο, στο οποίο αναδείχθηκε νικητής ο Max Verstappen, με το Lando Norris να προσπαθεί να τον πιέσει.

F1-GP Σάο Πάολο: Ο Verstappen επικρατεί σε ένα σπριντ… αντοχής

Η καταπόνηση των -επί το πλείστο μαλακών- ελαστικών ήταν το μείζον θέμα στο σπριντ του GP Σάο Πάολο, στο οποίο αναδείχθηκε νικητής ο Max Verstappen, με το Lando Norris να προσπαθεί να τον πιέσει.

Ο Max Verstappen τέθηκε επικεφαλής με τη Red Bull από την πρώτη στροφή και δεν αποχωρίστηκε ποτέ την πρωτοπορία έως την καρό σημαία, για να αναδειχθεί νικητής του σπριντ του GP Σάο Πάολο. Ο Verstappen διαχειριζόταν τα ελαστικά του, γεγονός που επέτρεψε στον poleman Lando Norris, να τον πλησιάσει λίγους γύρους πριν από τον τερματισμό. Ωστόσο, όταν ο Verstappen πίεσε προς το τέλος, η McLaren είχε υψηλότερη καταπόνηση ελαστικών.

Ο Norris είχε πέσει έως την 3η θέση στους πρώτους γύρους, αλλά κατάφερε να ανακτήσει τη 2η από τον George Russell, o οποίος τον αιφνιδίασε στον πρώτο γύρο. Στη συνέχεια, οι Verstappen και Norris βρίσκονταν σε δικό τους αγώνα, με πολύ καλύτερο ρυθμό από τους υπόλοιπους. Η τελική ταχύτητα της Red Bull και το γεγονός ότι προστάτευε καλύτερα από όλα τα μονοθέσια τα ελαστικά της, επέτρεψε στο Sergio Perez να τερματίσει στην 3η θέση. Ο Μεξικανός, έπειτα από μία κακή εκκίνηση, είχε πέσει 5ος. Για να φτάσει ξανά 3ος, αναγκάστηκε να πιέσει τα ελαστικά του και δεν είχε τη δυνατότητα να πλησιάσει τους προπορευόμενους.

Ο George Russell τερμάτισε στην 4η θέση, αλλά είχε ανέβει έως τη 2η στους πρώτους γύρους του σπριντ. Η καταπόνηση ελαστικών της Mercedes ήταν περισσότερη από τις Red Bull και τη McLaren του Norris για να παλέψει μαζί τους και ο ρυθμός του μονοθεσίου δεν ήταν εντυπωσιακός. Το πίσω μέρος της W14 δεν ήταν τόσο δυνατό, προκαλώντας πλαγιολίσθηση στον πίσω άξονα, καταπονώντας τα ελαστικά. Ο Βρετανός πίστευε ότι η ομάδα δεν άντλησε το μέγιστο, αλλά έμεινε έκπληκτος από τους χρόνους των πρωτοπόρων στους τελευταίους γύρους, καθώς τερμάτισε 25 δλ. μακριά από την κορυφή σε 24 γύρους.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το σπριντ του GP Σάο Πάολο

Ο Charles Leclerc με τη Ferrari κατάφερε -με αρκετή διαχείριση- να διατηρήσει τα ελαστικά του σε αρκετά καλή κατάσταση έως το τέλος για να κρατήσει πίσω του το Yuki Tsunoda, ο οποίος είχε εκκινήσει με φρέσκο σετ ελαστικών. Ο Ιάπωνας κατάφερε να σημειώσει τρεις πολυτιμότατους βαθμούς για τη μάχη της AlphaTauri στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Τόσο ο Leclerc όσο και ο Tsunoda κατάφεραν να προσπεράσουν το Lewis Hamilton, ο οποίος είδε την καρό σημαία στην 7η θέση με τη δεύτερη Mercedes, έχοντας αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα καταπόνησης ελαστικών, καθώς είχε πιέσει αρκετά στους πρώτους γύρους. Μάλιστα, ο Βρετανός, που υπέθεσε ότι επέλεξε λάθος στήσιμο, βρισκόταν υπό επίθεση στα τελευταία μέτρα από τον Carlos Sainz, που συμπλήρωσε τη βαθμολογούμενη οκτάδα, και τον Daniel Ricciardo, που ήταν απογοητευμένος από την επίδοσή του.

Ο Αυστραλός πίεζε τον Sainz για μεγάλο μέρος του σπριντ, αλλά κατέληξε να χάσει θέση από το συμπατριώτη του, Oscar Piastri, ο οποίος και πάλι καταπόνησε πολύ τα ελαστικά του. Ωστόσο, ο Piastri κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τις Aston Martin, οι οποίες είχαν πολύ καλό ρυθμό αγώνα και δεν καταπονούσαν τα ελαστικά τους τόσο πολύ, κάτι που αποτελεί καλή είδηση για τη βρετανική ομάδα στον αγώνα της Κυριακής.

Χρονικό σπριντ

Οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με μεταχειρισμένο σετ μαλακής γόμας, ακόμα και ο Leclerc, που διαφύλαξε το καινούργιο του σετ για την Κυριακή, όπως έκαναν και οι Norris και Verstappen. Οι δύο οδηγοί της AlphaTauri ήταν οι μοναδικοί στην πρώτη δεκάδα με καινούργιο σετ μαλακής γόμας, ενώ η Haas προτίμησε τη μέση γόμα.

Ο Verstappen κατάφερε να τεθεί επικεφαλής προσπερνώντας από την εσωτερική το Norris στα φρένα για την 1η στροφή. Ο Βρετανός poleman ξεκίνησε καλύτερα, αλλά έχασε έδαφος στα επόμενα μέτρα, όντας ίσως συντηρητικός στις πρώτες αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο. Ο Russell απέσπασε την 3η θέση από τον Perez, που δεν ξεκίνησε καλά, και κατάφερε να περάσει και το Norris πριν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος, για να ανέβει στη 2η θέση.

Ο Hamilton κατάφερε να περάσει από την εξωτερική τον Perez για την 4η θέση στην 4η στροφή του πρώτου γύρου. Εκτός πίστας βρέθηκαν οι Alonso και Piastri, ενώ οι οδηγοί της Ferrari πέρασαν εμπρός από τους οδηγούς της AlphaTauri, με την κατάταξη να διαμορφώνεται ως εξής: Leclerc (6ος), Tsunoda, Sainz, Ricciardo (9ος).

Ο Perez άρχισε να επιτίθεται στο Hamilton στον 3ο γύρο και κατάφερε να περάσει στο ξεκίνημα του 4ου γύρου. Ο Hamilton αντεπιτέθηκε στην επόμενη ευθεία, αλλά δεν κατάφερε να κάνει κάτι από την εξωτερική της 4ης στροφής και ο Leclerc πλησίασε, αλλά όχι αρκετά για να επιτεθεί κανονικά. Στον 5ο γύρο, ο Russell έχασε το DRS του Verstappen, και ο Norris κατάφερε να περάσει ξανά μπροστά του.

Ο Tsunoda κατηγόρησε το Leclerc ότι άλλαζε γραμμή στα φρεναρίσματα, ενώ η Haas έχασαν από μία θέση εκάστη, και ο Albon ανέφερε ότι η Alfa Romeo του Bottas άφηνε λάδια πίσω της. Οι οδηγοί της Ferrari δέχονταν εντολή να σηκώνουν το πόδι τους από το γκάζι πριν από τα φρεναρίσματα για να διαχειριστούν τις θερμοκρασίες της ιταλικής μονάδας ισχύος.

Ο Perez πέρασε το Russell για την 4η θέση στον 8ο γύρο, στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, αλλά ο Βρετανός την ανέκτησε από την εξωτερική στην 4η στροφή. Στο 10ο γύρο, ο Perez πέρασε ξανά μπροστά και αυτή τη φορά έμεινε μπροστά από τη Mercedes. Στο 12ο γύρο, ο Ricciardo πέρασε το Sainz για την 8η θέση, αλλά ο Ισπανός την ανέκτησε πριν από την 4η στροφή.

Το ίδιο επαναλήφθηκε και στο 14ο γύρο από τους 24 και στη συνέχεια, ο Piastri επωφελήθηκε για να αποσπάσει την 9η θέση από το Ricciardo, ενώ πίσω τους, ο Alonso κατάφερε μετά από εκπληκτική μάχη να περάσει τον Gasly για τη 11η θέση με την ταχύτατη Aston Martin.

Στην κορυφή, ο Norris πλησίασε στα 1,2 δλ. το Verstappen, o οποίος ζήτησε από τη Red Bull να πιέσει στις γρήγορες στροφές (που καταπονούν τα ελαστικά), για να απομακρυνθεί, με το μηχανολόγο αγώνα του, Gianpiero Lambiase να του απαντά ότι του το είχε πει τρεις γύρους νωρίτερα. Καθώς πλησιάζαμε τους 20 γύρους, τα πίσω ελαστικά αρκετών μονοθεσίων είχαν αρχίσει να χάνουν απόδοση.

Στον 21ο γύρο, ο Leclerc πέρασε με ευκολία το Hamilton, που έδειχνε να οδηγεί σα να βρισκόταν σε πάγο, χωρίς πρόσφυση. Ο Tsunoda προσπάθησε να επιτεθεί, αλλά προτίμησε να είναι συντηρητικός, σκεπτόμενος ίσως τη σύγκρουση με τον Piastri στο Μεξικό. Άλλωστε, ο Ιάπωνας κατάφερε να περάσει με ευκολία τη Mercedes στον επόμενο γύρο. Ο Ricciardo ανέκτησε την 9η θέση από τον Piastri, που δυσκολευόταν με τα ελαστικά του και είχε τις Aston Martin πίσω του.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!