F1-GP Ιαπωνίας: Ανάλυση Παρασκευής και δηλώσεις

Ο Max Verstappen επέστρεψε στην κορυφή των χρόνων στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του GP Ιαπωνίας, ωστόσο η διαφορά από τους αντιπάλου του ήταν μικρότερη από το αναμενόμενο.

F1-GP Ιαπωνίας: Ανάλυση Παρασκευής και δηλώσεις

Ο Max Verstappen επέστρεψε στην κορυφή των χρόνων στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του GP Ιαπωνίας, ωστόσο η διαφορά από τους αντιπάλου του ήταν μικρότερη από το αναμενόμενο.

Την Παρασκευή στη Suzuka, ο Max Verstappen φαινόταν σα να βρισκόταν σε αποστολή να αποδείξει ότι οι τεχνικές υποδείξεις της FIA δεν έχουν επηρεάσει το μονοθέσιο της Red Bull, παρά το κακό αποτέλεσμα στο GP Σιγκαπούρης. Ο Ολλανδός οδηγός ήταν 0,6 δλ. ταχύτερος στο FP1 και 0,3 δλ. στο FP2 από τον κοντινότερο αντίπαλό του, κερδίζοντας τον περισσότερο χρόνο στα γρήγορα S του πρώτου sector.

Παρότι ο Verstappen κυριάρχησε, η διαφορά του στο FP2 δεν ήταν τόσο μεγάλη όσο συνήθως σε μία πίστα αντίστοιχων χαρακτηριστικών. Η Red Bull χρησιμοποιούσε flow visualization βαφή στο πίσω μέρος του μονοθεσίου για να μελετήσει τη ροή άερα. Η πίστα παρείχε πολύ χαμηλή πρόσφυση και η θερμική καταπόνηση ήταν ιδιαίτερα υψηλή. Λόγω αυτού και της σχετικά μικρής απώλειας χρόνου στο pit lane, φαίνεται ότι η ιδανική στρατηγική για τον αγώνα τείνει προς τα δύο pit stop.

H ανάπτυξη τελικής ταχύτητας στις ευθείες φαίνεται παίζει αρκετά ρόλο, ως μέρος της συνολικής αεροδυναμικής απόδοσης των μονοθεσίων, που δοκιμάζεται σκληρά στη Suzuka. Η Ferrari υπερισχύει στο αρχικό τμήμα των ευθειών, με καλύτερη επιτάχυνση από τις στροφές, πράγμα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε, και η Red Bull επικρατεί στο τέλος των ευθειών.

Ωστόσο, η διαφορά μεταξύ τους δεν είναι μεγάλη αν και φαίνεται ότι αυτή τη φορά, η Ferrari έχει υιοθετήσει ρυθμίσεις λίγο υψηλότερου αεροδυναμικού φορτίου από τη Red Bull, σε αντίθεση με αυτό που παρατηρείται συνήθως. Οι τέσσερις οδηγοί των δύο ομάδων χρησιμοποιούσαν το αναβαθμισμένο δάπεδο στα μονοθέσιά τους στο FP2, αφότου πραγματοποιήθηκαν συγκριτικές δοκιμές μεταξύ των δύο εκδόσεων (μία ανά μονοθέσιο) και στα δύο στρατόπεδα στο FP1.

H McLaren έδειξε αρκετά ανταγωνιστική, κοντά στο επίπεδο της Ferrari στον ένα γύρο, καθώς οι γρήγορες στροφές συγκαταλέγονται στα δυνατά χαρακτηριστικά της MCL60 και ο Lando Norris είχε τη δυνατότητα να κάνει τη μαλακή γόμα να «επιζήσει» αρκετούς γύρους στην προσομοίωση αγώνα που πραγματοποίησε.

Τα μονοθέσια της Mercedes δεν είχαν πρόσφυση στον πίσω άξονα και είναι κάτι που οι άνθρωποι της γερμανικής ομάδας ελπίζουν να βελτιωθεί καθώς η αγωνιστική γραμμή θα στρωθεί με γόμα, διότι στις προσομοιώσεις αγώνα, η Aston Martin έδειχνε ταχύτερη. Η Mercedes πληρώνει τίμημα και στις ευθείες λόγω χαμηλής τελικής ταχύτητας.

Red Bull

Max Verstappen: «Ένιωσα πολύ καλά σήμερα. Από τον πρώτο γύρο, το μονοθέσιο ήταν ευχάριστο στην οδήγηση και πάλι. Φαίνεται ότι είχαμε μια δυνατή μέρα στον ένα γρήγορο γύρο και στα μεγάλα stint. Υπάρχει πολλή καταπόνηση σε αυτή την πίστα, οπότε θα είναι αρκετά δύσκολα νομίζω για τα ελαστικά στον αγώνα. Αλλά μέχρι στιγμής, νομίζω ότι έχουμε ένα καλό ξεκίνημα στο Σαββατοκύριακο».

Sergio Perez: «Νομίζω ότι σήμερα το πρωί, από την πλευρά μας, ήμασταν λίγο εκτός όσον αφορά την ισορροπία του μονοθεσίου και νομίζω ότι έχουμε κατανοήσει πολύ καλά την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουμε. Σίγουρα τα πράγματα φαίνονται καλύτερα από ό,τι την περασμένη εβδομάδα, πράγμα που είναι θετικό».

Christian Horner (επικεφαλής ομάδας Red Bull): «Στο Μονακό, υπήρχαν ήδη ενδείξεις ότι τα σιρκουί πόλης αποτελούν πρόκληση για εμάς. Το Αζερμπαϊτζάν ήταν επίσης μια μεγαλύτερη πρόκληση. Νομίζω ότι υπήρχαν κάποιες πίστες με σύντομες στροφές που μας έθεσαν κάποια ζητήματα. Είναι κάτι που προφανώς θα προσπαθήσουμε να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον, επειδή πρέπει να έχεις ένα μονοθέσιο που να μπορεί να ανταγωνιστεί σε ένα ευρύ φάσμα από πίστες».

Ferrari

Charles Leclerc: «Η Red Bull φαίνεται να είναι εξαιρετικά γρήγορη αυτό το Σαββατοκύριακο, αλλά δε νομίζω ότι απέχουμε πολύ. Κατανοούμε το μονοθέσιό μας πολύ καλύτερα από ό,τι πριν από το Zandvoort και αυτό μας βοηθάει να είμαστε στην καλή πλευρά των πραγμάτων, επειδή όλα είναι τόσο κοντά με τη McLaren και τη Mercedes, αλλά όποτε βάζουμε το μονοθέσιό μας στο σωστό πλαίσιο μπορούμε να είμαστε μπροστά».

«Σήμερα ήταν λίγο καλύτερα. Στους 2-3 τελευταίους αγώνες δυσκολεύτηκα λίγο με την ισορροπία του μονοθεσίου. Σήμερα άλλαξα λίγο το στυλ οδήγησής μου, πήγα λίγο προς τη δική μου κατεύθυνση με το μονοθέσιο και νιώθω ότι η αίσθηση είναι καλύτερη».

Ο Carlos Sainz σχολίασε τις αναβαθμίσεις στο δάπεδο της Ferrari: «Δεν είναι μεγάλο βήμα, δεν είναι κάτι, απλά τελειοποιούμε την αεροδυναμική του μονοθεσίου, αλλά αφιερώσαμε όλη την Παρασκευή για να δοκιμάσουμε διαφορετικές μηχανικές ρυθμίσεις, διαφορετικά στησίματα, να πειραματιστούμε εδώ και εκεί και ελπίζουμε ότι αύριο θα μπορέσουμε να συνθέσουμε όλο το πακέτο και να κάνουμε ένα βήμα μπροστά».

«Σίγουρα φαίνεται να είμαστε ανταγωνιστικοί, ειδικά στον ένα γύρο μπορούμε να είμαστε εκεί ή περίπου εκεί πίσω από τη Red Bull και τον Max. Νομίζω ότι θα είναι μια πολύ κοντινή μάχη με τη McLaren και τη Mercedes στις κατατακτήριες δοκιμές μεταξύ μας για τη δεύτερη σειρά εκκίνησης και νομίζω ότι αν κάνουμε καλή δουλειά μπορούμε να βρεθούμε σε καλή θέση».

McLaren

Lando Norris: «Ο ρυθμός ήταν αρκετά καλός σήμερα. Είναι ίσως μία από τις φορές που έχουμε βρεθεί πιο κοντά στη Red Bull την Παρασκευή, οπότε νομίζω ότι είναι ενθαρρυντικό από πλευράς ρυθμού, αλλά το μονοθέσιο μοιάζει να πλαγιολισθαίνει παντού. Νομίζω ότι είναι έτσι για την πλειονότητα».

«Είναι απλά πολύ χαμηλή η πρόσφυση, δεν νομίζω ότι φταίμε μόνο εμείς συγκεκριμένα, είναι απλά δύσκολο στην οδήγηση. Αν μπορέσουμε να το ηρεμήσουμε λίγο, να βρούμε την κατάλληλη ισορροπία, νομίζω ότι μπορούμε να έχουμε μια καλή μέρα αύριο. Αλλά ο ρυθμός είναι καλός, απλά είναι δύσκολο να οδηγήσεις».

«Αμφιβάλλω ότι θα μπορέσουμε να διεκδικήσουμε την pole, η Red Bull κάνει απλά αυτή τη στιγμή αυτό που κάνει συνήθως. Αλλά νομίζω ότι δεν είμαστε πολύ μακριά. Θα έλεγα ότι συνήθως φτάνουμε λίγο πιο κοντά όταν έρχεται η ώρα με λιγότερα καύσιμα και ανεβάζουμε την απόδοση των κινητήρων.

«Νομίζω ότι η διεκδίκηση της pole είναι αρκετά μεγάλη απαίτηση, και μάλλον αρκετά μακριά, αλλά να προσπαθήσουμε να προκαλέσουμε τη Mercedes, που ίσως δεν έδειξε τόσο καλή σήμερα, να προκαλέσουμε τις Ferrari και τις Aston Martin, που έδειξαν αρκετά καλές. Νομίζω ότι αυτή θα είναι η μάχη μας για αύριο».

Mercedes

George Russell: «Ήταν μια λογική μέρα, για να είμαι ειλικρινής. Η Red Bull επέστρεψε στους κανονικούς της ρυθμούς, κάτι που δεν νομίζω ότι αποτελεί μεγάλη έκπληξη. Φαίνονται πολύ γρήγοροι. Δεν είμαστε πολύ μακριά από τη 2η θέση. Νομίζω ότι απέχουμε δύο δέκατα του δλ. Οπότε θα είναι μια καλή μάχη με τη Ferrari και τον Lando. Αλλά, επίσης, έχεις μονοθέσια όπως ο Alex (Albon) ψηλά στην κατάταξη, όπως βλέπουμε συχνά στις κατατακτήριες δοκιμές».

«Φαίνεται να υπάρχει τεράστια καταπόνηση ελαστικών. Είναι πραγματικά περίεργο για τη Suzuka. Είναι μία από τις καλύτερες πίστες στον κόσμο από άποψη οδήγησης, αλλά φέτος μοιάζει σαν η άσφαλτος να έχει πραγματικά διαλυθεί και τα μονοθέσια γλιστρούν πάνω στην επιφάνεια. Έχει δώσει μια λίγο παράξενη αίσθηση σε όλους τους οδηγούς εκεί έξω, και αυτό είναι που συμβάλλει στην καταπόνηση των ελαστικών».

«Η καταπόνηση των ελαστικών μας κατευθύνει πιθανώς πιο κοντά σε στρατηγική τριών pit stop παρά σε ενός, για να το δούμε από μια άλλη οπτική γωνία. Αλλά νομίζω ότι την Κυριακή όλοι θα κάνουν δυο pit stop. Θα δούμε τι θα συμβεί».

Lewis Hamilton: «Ήταν μια πολύ δύσκολη μέρα για εμάς εκεί έξω. Είχα έλλειψη αυτοπεποίθησης στο μονοθέσιο και αυτό συνέβαλε στις δυσκολίες μας. Ήταν δύσκολο να βρούμε τη σωστή ισορροπία και δεν καταφέραμε να το λύσουμε αυτό μέχρι το τέλος του FP2. Τα ελαστικά υπερθερμάνθηκαν και αυτό μας άφησε αρκετά μακριά από την κορυφή των χρόνων».

«Είμαι πολύ μακριά. Δύο δευτερόλεπτα πίσω στην πρώτη περίοδο και πάνω από ένα δευτερόλεπτο στη δεύτερη. Απλά δουλεύω, προσπαθώντας να φτιάξω το μονοθέσιο, να φτιάξω την ισορροπία. Απλά πρέπει να καταλάβουμε τι πήγε λάθος. Προφανώς βρισκόμασταν πολύ πιο κοντά στον τελευταίο αγώνα, επειδή δεν είχαμε γρήγορες στροφές, μόνο μία, αλλά δεν ήταν τόσο υψηλή όσο η ταχύτητα των στροφών εδώ».

«Και το μονοθέσιό μας ήταν τις περισσότερες φορές λίγο πιο αδύναμο στις γρήγορες στροφές. Σε μέρη όπως το Silverstone για παράδειγμα, στην Copse, είναι μία από τις πιο αδύναμες στροφές μας. Ένας τομέας όπου πρέπει να δουλέψουμε για να βάλουμε το μονοθέσιο σε ένα πιο καλό σημείο και να μην υπερθερμαίνουμε τόσο πολύ τα ελαστικά μας. Πιστεύω ότι μπορούμε να κάνουμε βελτιώσεις».

Andrew Shovlin (επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της Mercedes): «Σίγουρα ήμασταν πίσω σήμερα. Τόσο το FP1 όσο και το FP2 αποδείχθηκαν δύσκολες διαδικασίες για εμάς. Και οι δύο οδηγοί ανέφεραν ότι δυσκολεύονταν με τη συνολική έλλειψη πρόσφυσης και την ισορροπία του μονοθεσίου. Κάναμε κάποιες αλλαγές πριν από τη δεύτερη περίοδο και αποκομίσαμε κάποια χρήσιμα συμπεράσματα από αυτήν. Ωστόσο, γνωρίζουμε ότι πρέπει να κάνουμε βελτιώσεις μέσα στη νύχτα».

«Είναι σαφές ότι δεν είμαστε αρκετά δυνατοί στις γρήγορες στροφές, με το πρώτο sector να αποτελεί ιδιαίτερη αδυναμία για εμάς. Εκεί θα επικεντρωθεί το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς μας απόψε. Ο George βρήκε κάποια βελτίωση στον ένα γύρο στο FP2, αλλά αντιμετωπίζουμε τις ίδιες προκλήσεις τόσο στο ρυθμό κατατακτήριων δοκιμών όσο και στα μεγάλα stint. Κατά μία έννοια αυτό είναι ενθαρρυντικό. Αν μπορέσουμε να διορθώσουμε το ένα, θα πρέπει επίσης να βελτιωθεί και το άλλο. Ωστόσο, δεν υποτιμούμε τη δουλειά που πρέπει να κάνουμε για να είμαστε πιο δυνατοί το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο».

Aston Martin

Fernando Alonso: «Είναι δύσκολο να καταλάβουμε πού βρισκόμαστε μετά τη σημερινή ημέρα, αλλά η αίσθηση που είχα στο μονοθέσιο οδηγώντας εδώ είναι καλή. Ο στόχος μας είναι να μπούμε στο Q3 στις κατατακτήριες δοκιμές αύριο, συνεχίζοντας το σερί των εμφανίσεών μας, αλλά φαίνεται να είναι δύσκολα τα πράγματα δεδομένου πόσο κοντά βρίσκεται το grid».

Williams

Alex Albon: «Όπως περιμέναμε, ο ρυθμός με λίγα καύσιμα είναι καλός, αλλά ο ρυθμός των μεγάλων stint είναι αυτός με τον οποίο δυσκολευόμαστε, οπότε πρέπει να το βρούμε, καθώς η καταπόνηση είναι υψηλή. Ίσως χρειαστεί να συμβιβάσουμε λίγο την απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές για να έχουμε καλύτερο μονοθέσιο για τον αγώνα, αλλά θα δούμε».

Dave Robson (επικεφαλής απόδοσης οχήματος της Williams): «Είχαμε μια καλή μέρα εδώ στη Suzuka. Είναι πάντα δύσκολο να βρούμε τους σωστούς συμβιβασμούς εδώ και με τις θερμές συνθήκες, τα ελαστικά δέχονται ισχυρά φορτία, που προκαλούν υψηλή καταπόνηση. Οι συνθήκες αναμένεται να παραμείνουν σταθερές για τις επόμενες δύο ημέρες. Στις κατατακτήριες δοκιμές η μάχη θα είναι κοντινή και ο αγώνας θα απαιτήσει μεγάλη διαχείριση».

Alpine

Pierre Gasly: «Θα έλεγα ότι έχουμε αρκετή δουλειά να κάνουμε και είμαι σίγουρος ότι έχουμε περισσότερα να δείξουμε. Δυστυχώς, η μέρα μας τελείωσε με μια μικρή ζημιά στη στροφή 9, ακριβώς στο τέλος των ελεύθερων δοκιμών 2. Απλά έχασα ελαφρώς το εμπρός μέρος και δεν κατάφερα να το διορθώσω εγκαίρως. Αυτό σήμαινε ότι γλιστρήσαμε στο χαλίκι και καταλήξαμε στις μπαριέρες».

Pirelli

Simone Berra (επικεφαλής μηχανολόγος της Pirelli): «Οι πρώτες ενδείξεις είναι ότι το επίπεδο φθοράς είναι πολύ καλό, ενώ η θερμική καταπόνηση είναι μάλλον υψηλή, σύμφωνα με τις προσδοκίες μας, δεδομένης της θερμοκρασίας της επιφάνειας της ασφάλτου, η οποία ήταν πάντα γύρω στους 40°C, και των χαρακτηριστικών της πίστας. Αν η διαφορά μεταξύ μιας στρατηγικής ενός και δύο pit stop ήταν πολύ μικρή, σήμερα η πλάστιγγα κινείται σίγουρα υπέρ της δεύτερης».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!