F1-GP Σιγκαπούρης: Το μικρό λάθος που πλήρωσε ακριβά ο George Russell

To πιο δραματικό στιγμιότυπο του GP Σιγκαπούρης, ήταν χωρίς αμφιβολία το ατύχημα του George Russell στον τελευταίο γύρο, που του κόστισε το βάθρο. Κατόπιν, ο 25χρονος Βρετανός με δυσκολία μπορούσε να συγκρατήσει τα δάκρυά του στις συνεντεύξεις.

F1-GP Σιγκαπούρης: Το μικρό λάθος που πλήρωσε ακριβά ο George Russell

To πιο δραματικό στιγμιότυπο του GP Σιγκαπούρης, ήταν χωρίς αμφιβολία το ατύχημα του George Russell στον τελευταίο γύρο, που του κόστισε το βάθρο. Κατόπιν, ο 25χρονος Βρετανός με δυσκολία μπορούσε να συγκρατήσει τα δάκρυά του στις συνεντεύξεις.

Στο GP Σιγκαπούρης, η Mercedes άρπαξε την ευκαιρία του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας του 44ου γύρου για να καλέσει αμφότερους τους οδηγούς της στα pits και να εκμεταλλευτεί το επιπλέον σετ μέσης γόμας που είχε διαφυλάξει για τον αγώνα. Η γερμανική ομάδα έπρεπε να δοκιμάσει μια διαφορετική στρατηγική αν ήθελε να διεκδικήσει τη νίκη, καθώς ακολουθώντας την ίδια με τον Carlos Sainz δεν θα είχε την ευκαιρία να επιτεθεί.

Η Mercedes ήταν πρόθυμη να θυσιάσει τη 2η θέση που κατείχε ο George Russell πριν από το pit stop, για να έχει το προβάδισμα απόδοσης 1,5 – 2 δλ. που απέφεραν τα καινούργια ελαστικά για τους 17 τελευταίους γύρους. Ο Lewis Hamilton, που κληρονόμησε το βάθρο, πίστευε κάποια στιγμή ότι η Mercedes θα μπορούσε να κάνει το «1-2» με τη στρατηγική που ακολούθησε, αν και δήλωσε ότι δεν θα ήταν απόλυτα πρόθυμος να παραχωρήσει τη 2η θέση αν βρισκόταν στη θέση του team-mate του.

Εντέλει, με πολύ έξυπνο τρόπο, ο Sainz παραχωρούσε DRS στο Lando Norris, για να επιτρέψει στο Βρετανό οδηγό της McLaren να διατηρήσει τις Mercedes πίσω του, προστατεύοντας τον ίδιο. Η τακτική του Ισπανού πέτυχε και ο Russell είχε μόνο μία ευκαιρία να περάσει το Norris, στην οποία όμως δεν τα κατάφερε, και μετά o Sainz επιβράδυνε για να δώσει ξανά στη McLaren DRS.

Ο Russell δήλωσε: «Ήταν ένας πολύ περίεργος αγώνας με τον Carlos να διαχειρίζεται το ρυθμό καθ’ όλη τη διάρκειά του. Είναι αρκετά δύσκολο να διατηρήσεις τη συγκέντρωσή σου επειδή οδηγούσαμε 1,5 δλ. κάτω από τον κανονικό ρυθμό, αλλά ήταν φυσικό να το κάνει αυτό με το πλεονέκτημα των ελαστικών που είχαμε. Εκεί ήταν που ο αγώνας γύρισε, και έγινε πραγματικά συναρπαστικός».

«Πίεζα στο μέγιστο. Αλλά και πάλι, ο Carlos έκανε πολύ καλή δουλειά στη διαχείριση της διαφοράς, και το DRS με τον Lando ήταν πολύ έξυπνο εκ μέρους του. Είχα μισή ευκαιρία να προσπεράσω τον Lando και νομίζω ότι θα είχα κερδίσει τον αγώνα αν είχα προλάβει να το κάνω. Ο Carlos θα είχε μείνει κοντά λόγω DRS και θα είχα περάσει. Αντ’ αυτού τελείωσα τον αγώνα στον τοίχο και δεν έχω ιδέα πώς συνέβη αυτό. Πιθανώς ήταν έλλειψη συγκέντρωσης, ίσως απογοήτευση γνωρίζοντας ότι ήταν ο τελευταίος γύρος και η ευκαιρία είχε χαθεί».

«Ένα λάθος ενός εκατοστού επισκίασε όλο το Σαββατοκύριακο. Εκείνη τη στιγμή, θέλεις απλά να κουκουλωθείς και να μη μιλάς σε κανέναν. Είναι το πιο φρικτό συναίσθημα στον κόσμο. Όταν είσαι τόσο εξαντλημένος σωματικά και ψυχικά και χάνεις την ευκαιρία για τη νίκη, το να κάνεις ένα τέτοιο λάθος είναι πραγματικά σπαρακτικό».

«Είναι απίστευτο πόσο γρήγορα σκέφτεται το μυαλό, γιατί είδα τον Lando να ακουμπάει τον τοίχο και σε εκείνο το κλάσμα του δευτερολέπτου σκέφτηκα, “μόλις χτύπησε τον τοίχο” και 2 δέκατα του δλ. αργότερα χτύπησα στον τοίχο. Οπότε, σίγουρα δεν ήταν εξαιτίας του γεγονότος ότι ο Lando έξυσε τον τοίχο που αιφνιδιάστηκα».

«Δεν πρόκειται να το ξεχάσω, ένα τόσο μικρό λάθος. Αν είχα ένα τετ-α-κέ ή ένα μπλοκάρισμα φρένων και κατέληγα στον τοίχο, θα ένιωθα πολύ διαφορετικά. Το να χτυπήσω τον τοίχο στον τελευταίο γύρο είναι απλά μια αξιολύπητη δικαιολογία, οπότε νιώθω περίεργα. Αυτό δείχνει ότι πρέπει απλά να διατηρείς τη συγκέντρωσή σου και δεν έχει σημασία ποιο είναι το σενάριο».

«Ήταν ένα καταπληκτικό Σαββατοκύριακο, νιώθω πραγματικά ότι οδηγώ καλύτερα από ποτέ. Οι κατατακτήριες δοκιμές ήταν καταπληκτικές, ο αγώνας ήταν υπέροχος. Είχα αυτοπεποίθηση, ένιωθα άνετα και δεν πρόκειται να αφήσω ένα λάθος δύο εκατοστών να με ρίξει. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να ζητήσω συγγνώμη από την ομάδα γιατί προφανώς άξιζε περισσότερα. Αλλά, συμβαίνει».

«Αισθάνομαι ότι γενικά δεν είμαι οδηγός που κάνει βλακώδη λάθη και αισθάνομαι ότι δεν έχω συχνά ατυχήματα στις κατατακτήριες ή τις ελεύθερες δοκιμές. Αλλά έχω κάνει μερικά ανά τα χρόνια. Έχω κάνει μερικά πολύ απλά λάθη που είχαν τεράστιες συνέπειες. Πρέπει να το εξετάσω αυτό, γιατί νιώθω ότι δεν του τύπου μου να κάνω κάτι τέτοιο».

Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε: «Λυπάμαι για τον George γιατί παρέδωσε ένα 99,9% φανταστικό Σαββατοκύριακο και σε κλάσματα δευτερολέπτου, λόγω της έλλειψης συγκέντρωσης χτύπησε τον τοίχο. Αυτό που του είπα είναι ότι προτιμώ αυτό να συμβαίνει τώρα και να μαθαίνει, παρά όταν διεκδικούμε μια νίκη ή ένα Πρωτάθλημα. Αυτό το λάθος θα παραμείνει χαραγμένο μέσα του».

Από την πλευρά του, ο Lewis Hamilton ήταν ευχαριστημένος από το βάθρο που πήρε, αλλά τόνισε ότι πρέπει να λύσει τα προβλήματα ανάπτυξης κατάλληλης θερμοκρασίας στα ελαστικά για το πρώτο sector της πίστας στις κατατακτήριες δοκιμές καθόρισε το Σαββατοκύριακό του: «Είναι σαφές ότι δεν είναι μόνο το μονοθέσιο, ο George βρέθηκε στην πρώτη σειρά εκκίνησης».

«Οπότε νομίζω ότι φταίω εγώ, είναι απλά το στυλ οδήγησής μου. Είναι οι αλλαγές που ίσως κάνω, είναι πολλά διαφορετικά πράγματα. Οπότε πρέπει να το εξετάσω αυτό και θα το κάνω, με το κεφάλι κάτω, συνεχίζοντας να πιέζω, χωρίς να είμαι ικανοποιημένος μέχρι να επιστρέψω σε κορυφαία φόρμα».

«Εκ των υστέρων, νομίζω ότι αυτό που με απογοήτευσε ήταν ότι ο George ήταν τόσο κοντά στην pole το Σάββατο, θα έπρεπε να είχα βρεθεί εγώ στην pole. Ο George ήταν εξαιρετικός όλο το Σαββατοκύριακο. Η ομάδα έκανε πολύ καλή δουλειά με τη στρατηγική. Είμαι στο στοιχείο μου στον αγώνα, απλά οι κατατακτήριες δοκιμές πρέπει να γίνουν καλύτερες».

«Νομίζω ότι ως ομάδα, ρισκάραμε στο τέλος και μου άρεσε που το κάναμε αυτό. Αλλά ήταν μεγάλη η διαφορά που έπρεπε να καλύψουμε. Είναι σίγουρα δύσκολο να προσπεράσεις στο τέλος του αγώνα. Αλλά πιθανότατα χρειαζόμασταν άλλους 5-10 γύρους και νομίζω ότι θα τους είχαμε περάσει».

«Απλά το έκανα πολύ δύσκολο για τον εαυτό μου με την κακή επίδοση το Σάββατο. Αλλά ήταν συναρπαστικό στο τέλος για εμάς ως ομάδα. Ήξερα ότι δεν θα μπορούσα να περάσω τον George, γιατί χρειάζεσαι μεγάλη διαφορά δέλτα για να προσπεράσεις. Πίστευα όμως ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε το 1-2, αλλά δυστυχώς δεν τα καταφέραμε».

«Έπρεπε να πάρουμε το ρίσκο, να προσπαθήσουμε να περάσουμε μπροστά και να διεκδικήσουμε τη νίκη. Νομίζω ότι είχαμε πολύ καλό ρυθμό, νομίζω ότι η ομάδα έκανε πολύ καλή δουλειά. Δεν ξέρω, νομίζω ότι για τον George, που ήταν δεύτερος εκείνη τη στιγμή, ίσως αν ήμουν στη θέση του, πιθανόν να έμενα έξω και τουλάχιστον να κρατούσα τη McLaren πίσω. Αλλά κάναμε μια προσπάθεια και ήταν πραγματικά διασκεδαστικό να τους κυνηγάμε».

Ωστόσο, ο Toto Wolff, ήταν σίγουρος ότι η απόφαση του γερμανικού pit wall να καλέσει και τους δύο οδηγούς στα pits ήταν η σωστή απόφαση: «Ήταν απολύτως σωστή απόφαση. Θα είχαμε τερματίσει στη 2η και την 5η ή ίσως 4η θέση και θέλαμε να κερδίσουμε τον αγώνα. Έτσι πήραμε το ρίσκο και θα το έκανα ξανά».

«Ήταν πολύ δύσκολο να κερδίσουμε τον αγώνα αν ήμασταν απλά στατικοί. Οπότε είπαμε ας το κυνηγήσουμε. Δεν νομίζω ότι θα μπορούσαμε να κερδίσουμε (παραμένοντας στην πίστα) για αυτό πήραμε το ρίσκο. Ξέραμε ότι στη χειρότερη περίπτωση θα είχαμε την 3η και την 5η θέση, στην καλύτερη περίπτωση η νίκη».

«Νομίζω ότι και οι δύο πάλεψαν για τη νίκη, και σε αυτή την περίπτωση, απλά πρέπει να τους αφήσεις να παλέψουν μεταξύ τους. Είναι πολύ καλό που ο Lewis ανέβηκε στο βάθρο. Είχε ένα λαμπρό αγώνα και είχε γρήγορο ρυθμό στο τέλος. Είναι κρίμα για τον George, γιατί δούλεψε σκληρά για αυτό. Θα μπορούσαμε να έχουμε την 3η και την 4η θέση, δηλαδή πολλούς βαθμούς, αλλά τώρα χάσαμε 22 βαθμούς σε σχέση με τη Ferrari».

Για το λάθος του Russell στον τελευταίο γύρο, ο Hamilton σχολίασε: «Όλοι προσπαθούμε να είμαστε τέλειοι και είναι πολύ εύκολο να κάνουμε λάθη. Είναι πολύ εύκολο για οποιονδήποτε από εμάς να βρεθεί στη θέση που βρέθηκε ο George. Οδηγούσε εκπληκτικά όλο το Σαββατοκύριακο, οπότε ήταν πραγματικά ατυχές για αυτόν στον τελευταίο γύρο να τελειώσει με αυτόν τον τρόπο. Αλλά συνεχίζει να εξελισσεται, συνεχίζει να βελτιώνεται».

«Ξέρω ότι θα συνεχίσει να γίνεται πιο δυνατός και πιο γρήγορος, και αν υπάρχει κάποιος τρόπος να βοηθήσω, θα είμαι μέρος αυτού φυσικά τα επόμενα δύο χρόνια. Αλλά αν κοιτάξετε πέρυσι για παράδειγμα, έκανα ένα λάθος στην 7η στροφή, και προσέκρουσα στον τοίχο. Οπότε μπορεί να συμβεί σε οποιονδήποτε από εμάς. Είναι απλά ένα από αυτά τα πράγματα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!