F1: Θα απαγορευθεί το split turbo το 2026

Ως μέρος της απλοποίησης των μονάδων ισχύος της Formula 1 από το 2026, θα απαγορευθεί ο σχεδιασμός του διαχωρισμένου turbo, που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι κατασκευαστές.

F1: Θα απαγορευθεί το split turbo το 2026

Ως μέρος της απλοποίησης των μονάδων ισχύος της Formula 1 από το 2026, θα απαγορευθεί ο σχεδιασμός του διαχωρισμένου turbo, που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι κατασκευαστές.

To 2026 θα τεθούν σε ισχύ οι καινούργιοι τεχνικοί κανονισμοί της Formula 1 για τις μονάδες ισχύος. Παρότι οι μονάδες θα απλοποιηθούν, θα παράγουν αντίστοιχη ισχύ με τις υφιστάμενες, που ξεπερνάνε τους 1.000 ίππους. Ωστόσο, από το 2026 η μισή περίπου ιπποδύναμη θα παράγεται από το ηλεκτρικό σύστημα των υβριδικών V6, το οποίο θα έχει τριπλάσια ισχύ από τα σημερινά επίπεδα.

Οι μονάδες ισχύος του 2026 θα χρησιμοποιούν επίσης 100% βιώσιμα καύσιμα και οι κατασκευαστές θα λειτουργούν υπό budget cap. Παράλληλα, θα καταργηθεί ο ένας εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων και συγκεκριμένα η MGU-H, που συνδέεται με το turbo των μονάδων.

Πέραν από την κατάργηση της περίπλοκης, ακριβής και ελάχιστα σχετικής με την αυτοκινητοβιομηχανία MGU-H, οι καινούργιοι κανονισμοί είναι ακόμα πιο περιοριστικοί όσον αφορά τις διαστάσεις των μονάδων ισχύος. Η φτερωτή του turbo θα πρέπει να έχει εξωτερική διάμετρο μεταξύ 95 και 105 χιλιοστών και του συμπιεστή μεταξύ 95 και 105 χλστ.

Επιπλέον έχει καθοριστεί και η μέγιστη απόσταση μεταξύ της φτερωτής και του συμπιεστή, στα 175 χλστ. Αυτό σημαίνει ότι θα απαγορευθεί η αρχιτεκτονική με διαχωρισμένη φτερωτή και συμπιεστή, που έχει υιοθετήσει τουλάχιστον η πλειονότητα των κινητήρων του grid, αν όχι ολόκληρο, καθώς υπάρχουν αμφιβολίες μόνο για τη Ferrari σχετικά με το αν τη χρησιμοποιεί ή όχι.

Είναι σίγουρο όμως ότι Mercedes, Honda και Renault, έχουν τοποθετήσει στο ένα πίσω άκρο του V6 τη φτερωτή του turbo και στο εμπρός μέρος το συμπιεστή. Τα δύο μέρη του turbo ενώνονται μέσω ενός -πολύ δύσκολου στην κατασκευή, καθώς αναπτύσσει ρυθμό περιστροφής που ξεπερνάει τις 100.000 στροφές το λεπτό. Επάνω σε αυτό τον άξονα είναι τοποθετημένη και η MGU-H, εντός της περιεχόμενης γωνίας V (90 μοιρών) του θερμικού κινητήρα.

Η λύση του διαχωρισμένου turbo βοηθάει επίσης τη διατήρηση του συμπιεστή σε χαμηλότερες θερμοκρασίες, καθώς δεν βρίσκεται δίπλα στην φτερωτή, η οποία τίθεται σε περιστροφή από τη ροή των καυτών καυσαερίων -που φτάνουν έως και τους 1.000 βαθμούς Κελσίου– προς τις εξατμίσεις.

Στα ενδότερα των μονάδων ισχύος της F1
1. Κινητήρας εσωτερικής καύσης
2. Turbo
3. MGU-H
4. MGU-K
5. Ηλεκτρονικά ελέγχου
6. Μπαταρία ERS

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!