F1: Η Ferrari έχει ήδη επικεντρωθεί στο 2024

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari στη Formula 1, Frederic Vasseur, αποκάλυψε ότι η Scuderia έχει ήδη επικεντρωθεί στο μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς.

F1: Η Ferrari έχει ήδη επικεντρωθεί στο 2024

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari στη Formula 1, Frederic Vasseur, αποκάλυψε ότι η Scuderia έχει ήδη επικεντρωθεί στο μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς.

Η φετινή σεζόν της Ferrari στη Formula 1 δεν μπορεί να χαρακτηριστεί επιτυχής, καθώς η ιταλική ομάδα έχει δει μόλις δύο παρουσίες στο βάθρο σε 10 Grand Prix. Από την αρχή της σεζόν υπήρχε η υποψία ότι η φετινή SF-23 έχει βασικά σχεδιαστικά προβλήματα, τα οποία δεν πρόκειται να επιλυθούν μέχρι το 2024. Αναφέρεται ότι λόγω αυτού, η Ferrari έχει αλλάξει προσέγγιση, προσπαθώντας να κατανοήσει καλύτερα το φετινό μονοθέσιο.

Ο επικεφαλής της Scuderia, Federic Vasseur, δήλωσε: «Ο μεγαλύτερος περιοριστικός παράγοντας αυτή τη στιγμή είναι το budget cap. Για το λόγο αυτό, δεν μπορείς να δημιουργήσεις ένα εντελώς νέο εγχείρημα μέσα στη σεζόν. Θα μπορούσε να γίνει πριν από μερικά χρόνια, αλλά τώρα ακόμα και να σκεφτούμε κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Εντέλει, πρέπει να προσαρμόσουμε το project που υπάρχει ήδη και πιστεύω πραγματικά ότι έχουμε κάνει σημαντικά βήματα μέχρι στιγμής φέτος».

«Άλλο ένα σημείο που πρέπει να έχουμε κατά νου είναι ότι οι κανονισμοί περιορίζουν πολλά πράγματα. Ως εκ τούτου, είναι πολύ δύσκολο να σημειωθεί μεγάλη πρόοδος εντός της σεζόν. Ταυτόχρονα, μπορώ να πω ότι ήδη εργαζόμαστε και επικεντρωνόμαστε στο project της επόμενης χρονιάς ως ομάδα, και εργαζόμαστε σκληρά για να κάνουμε μεγάλη πρόοδο».

Όσον αφορά τη δουλειά που κάνει φέτος η Ferrari, ο Vasseur δήλωσε: «Προσπαθούμε να βελτιώσουμε τα σημεία στα οποία είμαστε αδύναμοι, διότι αυτή είναι η σωστή προσέγγιση σε σύγκριση με το να προσπαθούμε να αντιγράψουμε κάποιον άλλον. Το πιο δύσκολο μέρος της δουλειάς είναι να καταλάβεις ακριβώς πού είναι οι αδυναμίες και στη συνέχεια να τις διορθώσεις».

«Είμαστε ακόμα λίγο ευαίσθητοι στον άνεμο, ειδικά όταν είναι αρκετά δυνατός. Το μονοθέσιο είναι πολύ ευαίσθητο ιδιαίτερα όταν πνέει διαγώνιος άνεμος. Εργαζόμαστε για να προσπαθήσουμε να βελτιωθούμε σε αυτόν τον τομέα, γιατί όταν ο άνεμος είναι μετωπικός δεν έχουμε κανενός είδους δυσκολία».

«Δεν ήταν μόνο θέμα καθαρών επιδόσεων, επειδή συνέβη κάτι που επηρέασε την αυτοπεποίθηση των οδηγών στο μονοθέσιο. Όταν εισέρχεσαι σε μια στροφή και χάνεις αεροδυναμικό φορτίο, αυτό οδηγεί επίσης σε απώλεια ισορροπίας και τότε αρχίζεις να αισθάνεσαι υποστροφή. Προσθέστε σε αυτό τον άνεμο, από τον ένα γύρο στον άλλο, ο οποίος δεν είναι ποτέ ο ίδιος, δεν έχει ποτέ την ίδια ένταση, και οι δυσκολίες αυξάνονται».

«Δεν έχουμε σταθερότητα στην απόδοση: γύρο με το γύρο χάνουμε μέρος της απόδοσης, επειδή οι οδηγοί δεν συναντούν ποτέ τις ίδιες συνθήκες και χάνουν την εμπιστοσύνη τους στο μονοθέσιο. Πρέπει να προσπαθήσουμε να βάλουμε τους οδηγούς περισσότερο στο επίκεντρο των προτεραιοτήτων μας. Δεν θα είναι ο πιο εύκολος ή γρήγορος τρόπος. Θα ήταν πολύ πιο εύκολο να προσθέσουμε αεροδυναμικό φορτίο παντού».

Όσον αφορά τη διάρθρωση του τεχνικού τμήματος της ομάδας, στην ερώτηση αν ο Enrico Cardile λειτουργεί ουσιαστικά ως τεχνικός διευθυντής της Ferrari, χωρίς όμως να έχει επισημοποιηθεί ο τίτλος του, ο Vasseur απάντησε: «Θα το κάνω. Ο Cardile είναι ο τεχνικός διευθυντής του πλαισίου, ο (Enrico) Gualtieri είναι ο διευθυντής των κινητήρων και τους θεωρώ επικεφαλής των αντίστοιχων τομέων τους, και οι δύο αναφέρονται απευθείας σε μένα. Δεν είναι η πρώτη φορά που μου ζητείται να διευκρινίσω το οργανόγραμμα, υπήρξε πράγματι κάποια σύγχυση, αλλά θα το διευκρινίσουμε».

Στο GP Ουγγαρίας αυτού του Σαββατοκύριακου, η Ferrari αναμένεται να φέρει μερικές μικρές αναβαθμίσεις, αλλάζοντας πιθανότατα το σχεδιασμό του πίσω πτερυγίου (flap) της εμπρός αεροτομής. Στους τελευταίους αγώνες έχουμε δει πολλές ομάδες (Mercedes, McLaren, Alpine), να επεμβαίνουν σε αυτό τον τομέα του μονοθεσίου, προσπαθώντας να αξιοποιήσουν καλύτερη την πρακτική του outwash, δηλαδή της διοχέτευσης αέρα προς τα εξωτερικά πλευρά του μονοθεσίου μπροστά από τα εμπρός ελαστικά.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!