12. GP Ουγγαρίας

 

11. GP Oυγγαρίας

 

21-23 Ιουλίου 2023

 

Έπειτα από το μοναδικό κενό Σαββατοκύριακο του Ιουλίου,
ακολουθεί άλλη μία δυάδα Grand Prix σε διαδοχικά
Σαββατοκύριακα, ξεκινώντας από τη στενή και γεμάτη
στροφές πίστα του Hungaroring.

Σαν πίστα καρτ

Με την κατασκευή της πίστας του Hungaroring και την εγκαθίδρυση του GP Ουγγαρίας το 1986, o τότε… τσάρος της Formula 1, Bernie Ecclestone, κατάφερε να παρεισφρήσει στο Ανατολικό Μπλοκ για πρώτη φορά. Έκτοτε, ο αγώνας έχει στεφθεί με μεγάλη επιτυχία, αποτελώντας αδιαλείπτως σταθμό του Πρωταθλήματος και προσφέροντας πολλούς απρόβλεπτους αγώνες με απροσδόκητα αποτελέσματα, όπως η νίκη του Esteban Ocon με την Alpine το 2021.

Και όλα αυτά παρότι αποτελεί μία χάραξη που μοιάζει με πίστα καρτ: στενή, με συνεχείς κλειστές στροφές, η οποία δεν προσφέρεται για προσπεράσματα. Ωστόσο, πέρυσι ο Max Verstappen κατάφερε να κατακτήσει τη νίκη έχοντας εκκινήσει από τη 10η θέση, και ενώ αφότου πέρασε στην πρωτοπορία, έκανε ένα τετ-α-κέ, την έχασε, για να την ανακτήσει ξανά, καθ’ οδόν προς το θρίαμβο. Ο μερικές φορές βροχερός καιρός προκαλεί απροσδόκητες ανακατατάξεις και συναρπαστικούς αγώνες.

Φέτος, το GP Ουγγαρίας αποτελεί τον προτελευταίο και όχι τον τελευταίο αγώνα πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα, όπως συνέβαινε παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια.

Χαρακτηριστικά πίστας

To Hungaroring αποτελεί μία από τις πιο στενές και αργές πίστες του Πρωταθλήματος, με μόλις μία -αρκετά μικρή- ευθεία. Ορισμένοι οδηγοί το έχουν παρομοιάσει με πίστα καρτ, καθώς οι συνεχείς, κυρίως αργές και μέσης ταχύτητας στροφές, δεν τους αφήνουν να πάρουν ανάσα κατά τη διάρκεια του γύρου.

Τα προσπεράσματα είναι αρκετά δύσκολα και η απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές έχει μεγάλη σημασία. Παρόλα αυτά, το Hungaroring πολλές φορές προσφέρει θεαματικούς αγώνες. Αεροδυναμικά, οι ομάδες ρυθμίζουν τα μονοθέσια ώστε να παράγουν μέγιστες τιμές αεροδυναμικού φορτίου. Με δεδομένο αυτό και το γεγονός ότι στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού οι οδηγοί παραμένουν με τέρμα γκάζι μόνο 10 δλ., στην Ουγγαρία παρατηρούνται χαμηλές τελικές ταχύτητες (περίπου 308 χλμ./ώρα).

Συνεπώς, η τελική ταχύτητα δεν παίζει μεγάλο ρόλο στο Hungaroring και η πίστα έχει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά της χρονιάς με τέρμα γκάζι (65% της απόστασης). Ωστόσο, επειδή πολλές στροφές διανύονται πλέον με τέρμα γκάζι, η απόδοση των κινητήρων έρχεται στο προσκήνιο σε αυτές.

Στο προαναφερθέν τμήμα της πίστας υπάρχουν μερικές από τις ταχύτερες στροφές της πίστας: η Copse (στροφή 9, διανύεται αναπτύσσοντας 5,2 G) και φυσικά η θρυλική ακολουθία Maggots, Becketts, Chapel (στροφές 10-14), μία από τις καλύτερες του πρωταθλήματος.

Ο αυχένας των οδηγών της F1 υποστηρίζει βάρος 7 κιλών (μαζί με το κράνος 1.200 γραμμαρίων) και σε αυτές τις στροφές υπόκειται σε αλλεπάλληλες αλλαγές κατεύθυνσης πολλαπλών G: 2 αριστερά, 5 δεξιά, 5 αριστερά, 4 δεξιά και 3 αριστερά πάλι. Πολλαπλασιάστε αυτές τις τιμές επί 7 κιλά και μπορείτε να υπολογίσετε το συνολικό φορτίο, που φτάνει έως και τα 35 κιλά.

Η πίστα του Silverstone διαθέτει έναν από τους υψηλότερους μέσους όρους ταχύτητας διέλευσης από την κορυφή των στροφών και κατά συνέπεια πλευρικών φορτίων. Λόγω αυτών, η καταπόνηση του εμπρός αριστερού ελαστικού αποτελεί συνήθως τον περιοριστικό παράγοντα.

Με τα προσπεράσματα να είναι αρκετά δύσκολα, η προτιμώμενη στρατηγική είναι αυτή του ενός pit stop, εφόσον δεν υπάρχει υπερβολική καταπόνηση ελαστικών. Αν υπάρξει παρέμβαση αυτοκινήτου ασφαλείας, συνήθως παρατηρείται στα αρχικά στάδια του αγώνα.

Η απουσία ευθειών, σε συνδυασμό με τις συνήθως υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν συνήθως, δοκιμάζουν στο όριο τα συστήματα πέδησης. Λόγω των χαμηλών μέσων ωριαίων ταχυτήτων και της απουσίας ευθειών, η ροή αέρα δεν είναι τόσο μεγάλη, συμβάλλοντας στη δυσκολία ψύξης των φρένων. Επίσης, δοκιμάζεται η αντοχή των κιβωτίων ταχυτήτων, με πολλές αλλαγές σχέσεων ανά γύρο.

GP Ουγγαρίας
12ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2023
Πίστα: Hungaroring
Μήκος πίστας: 4.381 μ.
Γύροι: 70
Συνολική απόσταση αγώνα: 306,630 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:16.627 (205,823 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – L. Hamilton (Mercedes), 2020
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:13.447 (214,734 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – L. Hamilton (Mercedes), 2020
Στροφές: 14 (6 αριστερές, 8 δεξιές)
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στροφών 14-1 και 2-3)
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 365 μ.
Θέση pole position: Αριστερά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 444 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 56%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 65%
Χρόνος πέδησης στο γύρο: 19%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 44
Μέγιστη πλευρική επιτάχυνση: 4,7 G (στροφή 4)
Μέγιστη ταχύτητα: 308 χλμ./ώρα
Κατανάλωση καυσίμου: Μέση
Καταπόνηση φρένων: Μέση
Πιθανότητα αυτοκινήτου ασφαλείας: 40%
Πιθανότητα βροχής: 26%
F1 - GP Ουγγαρίας, προηγούμενα αποτελέσματα
37 Grand Prix στην πίστα του Hungaroring
Νίκες
Οδηγοί
8 Lewis Hamilton
4 Michael Schumacher
3 Ayrton Senna
2 S. Vettel, J. Button, M. Hakkinen, J. Villeneuve, D. Hill
1 M. Verstappen, E. Ocon, F. Alonso, D. Ricciardo
Κατασκευαστές
11 McLaren
7 Ferrari, Williams
5 Mercedes
3 Red Bull
1 Alpine, Renault, Honda, Benetton
Pole Position
Οδηγοί
8 Lewis Hamilton
7 Michael Schumacher
3 Sebastian Vettel, Ayrton Senna
2 F. Alonso, N. Rosberg, M. Hakkinen, R. Patrese
1 G. Russell, M. Verstappen
Κατασκευαστές
8 Mercedes, Ferrari, McLaren
6 Williams
3 Red Bull
2 Renault

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 21 Ιουλίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 14:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 18:00
Σάββατο 22 Ιουλίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 13:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00
Κυριακή 23 Ιουλίου
Αγώνας: 16:00

Κύρια σημεία της πίστας

O ταχύτερος γύρος του 2022 μέσα από το cockpit

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Μαρτίου 2023