F1: Διαπραγματεύσεις μεταξύ Ferrari και Red Bull

H Ferrari φαίνεται να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη Red Bull χρησιμοποιώντας την ημερομηνία αποδέσμευσης του Laurent Mekies στην AlphaTauri ως εργαλείο για να αποκτήσει ταχύτερα ορισμένους από τους τεχνικούς της ομάδας του Milton Keynes.

F1: Διαπραγματεύσεις μεταξύ Ferrari και Red Bull

H Ferrari φαίνεται να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη Red Bull χρησιμοποιώντας την ημερομηνία αποδέσμευσης του Laurent Mekies στην AlphaTauri ως εργαλείο για να αποκτήσει ταχύτερα ορισμένους από τους τεχνικούς της ομάδας του Milton Keynes.

Στα πλαίσιια του GP Αζερμπαϊτζάν, o επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Frederic Vasseur, επιβεβαίωσε ότι η Scuderia έχει δρομολογήσει ένα επιθετικό σχέδιο προσλήψεων για να ενισχύσει το τεχνικό της τμήμα. Μετρώντας απώλειες, όπως αυτή του David Sanchez, η Ferrari έχει βάλει στο στόχαστρο πολλούς τεχνικούς και μεταξύ τους περιλαμβάνονται δύο υψηλόβαθμοι τεχνικοί της Red Bull.

Έχουμε αναφέρει το γεγονός ότι έχει κυκλοφορήσει στον ιταλικό Τύπο το όνομα του Ιταλού επικεφαλής αεροδυναμικής της Red Bull, Enrico Balbo. Επίσης, σύμφωνα με τις αναφορές στον ιταλικό Τύπο, ένας αεροδυναμιστής της Red Bull που διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στο σχεδιασμού του πολύ αποτελεσματικού DRS που διαθέτει η RB19, εργάζεται ήδη στο Maranello και θα συμβάλει στην εξέλιξη της φετινής SF-23.

Μία από τις απώλειες που είχε η ήταν και ο -προς το παρόν- αγωνιστικός διευθυντής της, Laurent Mekies. O Vasseur ανέφερε τη δυσαρέσκειά του με το γεγονός ότι η AlphaTauri (η θυγατρική ομάδα της Red Bull) ανακοίνωσε την πρόσληψη του Mekies ως επικεφαλής της ομάδας της πρώιμα -κατά τον ίδιο. Αυτό που φαίνεται ότι συμβαίνει τώρα είναι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ferrari και Red Bull όσον αφορά την περίοδο την οποία θα πρέπει να περάσουν εκτός εργασίας τόσο ο Mekies, όσο και οι μεταγραφές που δείχνει να έχει εξασφαλίσει η Ferrari από το τεχνικό τμήμα της Red Bull.

Για να μειώσει το χρονικό διάστημα που θα περάσει ο Mekies εκτός εργασίας, η Ferrari ζητά το ίδιο αντάλλαγμα για τους τεχνικούς που θέλει να αποσπάσει. Αυτό υπονόησε ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, ο οποίος γιόρτασε τα 80ά του γενέθλια την περασμένη Πέμπτη. Ωστόσο, ο Αυστριακός δήλωσε ότι ο Enrico Balbo -το υψηλόβαθμο όνομα που αναφέρει ο ιταλικός Τύπος- δεν περιλαμβάνεται στη συμφωνία: «Ο Laurent Mekies θα είναι επικεφαλής της ομάδας Alpha Tauri. Αλλά υπάρχει απαγόρευση εργασίας, οπότε κάνεις ορισμένες συμφωνίες. Αλλά τα ονόματα που κυκλοφορούν δεν πρόκειται να αποτελέσουν μέρος της συμφωνίας».

Για την περίπτωση του Mekies, ο Vasseur έκανε υπεκφυγές: «Θα δούμε, το συζητάμε ακόμα». Αναφέρεται επίσης ότι τα καθήκοντα του Mekies θα αναλάβουν ο Diego Ioverno (επικεφαλής λειτουργίας οχήματος της Ferrari) και ο Βρετανός Jock Clear, ανώτερος μηχανολόγος απόδοσης, ο οποίος επέβλεψε την προσαρμογή του Charles Leclerc στη Scuderia και εξακολουθεί να αποτελεί μέλος της ομάδας ανθρώπων από την πλευρά του γκαράζ του Μονεγάσκου. Στο παρελθόν, ο Clear είχε εργαστεί ως μηχανολόγος αγώνα του Michael Schumacher στη Mercedes και του Jacques Villeneuve στη Williams.

Βήματα προόδου

Παράλληλα, η Ferrari φαίνεται να έχει κάνει βήματα προόδου στην κατανόηση και το στήσιμο του φετινού της μονοθεσίου. Έχοντας αναλύσει τα δεδομένα που συνέλλεξε στους δύο πρώτους αγώνες, η ιταλική ομάδα διαπίστωσε ότι η απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος αυξανόταν υπερβολικά στον αγώνα, σε σύγκριση με τις κατατακτήριες δοκιμές.

Ούτε το φορτίο καυσίμου που υπερβαίνει τα 100 κιλά στην αρχή του αγώνα δεν είχε τη δυνατότητα να αντισταθμίσει την απώλεια αεροδυναμικού φορτίου λόγω των χαμηλότερων ταχυτήτων διέλευσης από τις στροφές (10 – 30 χλμ./ώρα, ανάλογα τον τύπο στροφής). Με λιγότερη αρνητική άντωση να πιέζει το μονοθέσιο προς το έδαφος, τα ελαστικά πλαγιολισθαίνουν και καταπονούνται περισσότερο.

Οι τεχνικοί του Maranello προσπάθησαν να μειώσουν τη διαφορά απόστασης του μονοθεσίου από το έδαφος μεταξύ κατατακτήριων δοκιμών και αγώνα, εξετάζοντας ακόμη και το ενδεχόμενο αλλαγής προμηθευτή αμορτισέρ πίσω ανάρτησης.

Ο Frederic Vasseur, σχολιάζοντας τη βελτίωση της κατανόησης του μονοθεσίου από τους τεχνικούς της Ferrari δήλωσε: «Θα αρχίσουμε να φέρνουμε αναβαθμίσεις από το Μαϊάμι και για τους επόμενους δύο αγώνες θα δούμε πώς θα αντιδράσει το μονοθέσιο σε αυτές. Οι αναβαθμίσεις είναι ένα πράγμα, αλλά να είσαι σε θέση να αντλήσεις όλες τις δυνατότητες από αυτές είναι κάτι άλλο. Επικεντρωθήκαμε σε αυτό τις τελευταίες εβδομάδες και τα καταφέραμε καλά. Κάναμε σημαντικές επιλογές όσον αφορά την τεχνική προσέγγιση τις τελευταίες δύο εβδομάδες και αυτό αποδίδει σήμερα».

«Περιμέναμε να βρισκόμαστε σε καλύτερη κατάσταση στην αρχή της σεζόν, και δεν θέλω να σας κοροϊδέψω. Αλλά αυτό με το οποίο είμαι πολύ ευχαριστημένος είναι η αντίδραση της ομάδας, γιατί δεν βρεθήκαμε ποτέ σε κατάσταση πανικού. Οι δύο πρώτοι αγώνες πήγαν άσχημα και η Jeddah ήταν δύσκολη για εμάς. Αλλά η αντίδραση μεταξύ Jeddah και Μελβούρνης ήταν πολύ καλή».

«Και η προσέγγιση ακόμη και στην εξέλιξη δεν ήταν ποτέ πραγματικού πανικού ή να αλλάξουμε τα πάντα στο μονοθέσιο. Μία πλήρης β’ έκδοση του μονοθεσίου δεν ήταν ποτέ στα χαρτιά. Πάντα είχαμε στόχο να φέρνουμε μικρές αναβαθμίσεις για να καταλάβουμε τι κάνουμε πρώτα και πού μπορούμε να βελτιώσουμε τις δυνατότητες του μονοθεσίου. Είμαι κάτι παραπάνω από ευχαριστημένος με αυτού του είδους την αντίδραση, αλλά σίγουρα θα ήθελα να βρισκόμαστε σε καλύτερη κατάσταση».

«Συνολικά, ήταν ταχύτεροι (οι οδηγοί της Red Bull) από εμάς, και δεν πρέπει να κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας. Στη συνέχεια, το να καταλάβουμε αν αυτό προέρχεται από την αεροδυναμική ή τα μηχανικά μέρη είναι μια άλλη ιστορία. Νομίζω ότι μέχρι στιγμής αυτό που είναι προφανές είναι ότι δυσκολευόμαστε με τη συνοχή. Ίσχυε και αυτό το Σαββατοκύριακο, σε όλους τους γύρους, όλες τις στροφές, και σε ολόκληρο τον αγώνα. Αλλά νομίζω ότι το μονοθέσιο ήταν πολύ πιο σταθερό αυτό το Σαββατοκύριακο και βαδίζουμε προς τη σωστή κατεύθυνση».

«Σαφώς, ένα από τα δυνατά σημεία της Red Bull σήμερα είναι το DRS. Πρέπει να καταλάβουμε τι κάνουν και νομίζω ότι το καταφέρνουμε. Αντισταθμίσαμε ένα μέρος της διαφοράς σε σχέση με πέρυσι, -γιατί αυτό συνέβαινε ήδη πέρυσι- αλλά έχουμε ακόμα μεγάλο περιθώριο βελτίωσης. Η μορφή του Σαββατοκύριακου σημαίνει ότι είναι δύσκολο να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες που πιστεύω ότι υπάρχουν» (στο μονοθέσιο). Θύμα αυτού φαίνεται ότι έπεσε ο Carlos Sainz στο Μπακού.

Αλλά η πτώση θερμοκρασιών στον αγώνα βοήθησε τον Charles Leclerc να διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση έως το τέλος. Ωστόσο, στο GP Μαϊάμι, όπου αναμένεται να επικρατούν πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες, η κατάσταση θα είναι εντελώς διαφορετική, και ενδεχομένως πιο δύσκολη για τη Ferrari.

F1 - Carlos Sainz (Ferrari), GP Αζερμπαϊτζάν 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!