5. GP Μαϊάμι
5. GP Μαϊάμι
5-7 Μαΐου 2023
Για τον 5ο αγώνα της σεζόν, η Formula 1 θα διασχίσει
για πρώτη φορά μέσα στη χρονιά τον Ατλαντικό,
επισκεπτόμενη το φαντασμαγορικό Μαϊάμι, στη
Φλόριντα των ΗΠΑ.
Miami vibes
Η θέσπιση του GP Μαϊάμι πέρυσι, παράλληλα με τον αγώνα στο Austin, αποτέλεσε ένα σημαντικό ορόσημο στην προσπάθεια της αμερικανικής Liberty Media, ιδιοκτήτριας των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1 να κατακτήσει την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών.
Άλλωστε, είχαν περάσει 38 χρόνια από την τελευταία φορά που η F1 διεξήγαγε δύο αγώνες στις ΗΠΑ μέσα σε μία χρονιά. Η Liberty Media είναι συνδιοργανωτής του αγώνα, που έχει εκπληκτική εορταστική ατμόσφαιρα, στο γνωστό για τις παραλίες του προορισμό.
Για το δεύτερο αγώνα της Formula 1 στο Μαϊάμι, οι διοργανωτές θα παρουσιάσουν αρκετές αναβαθμίσεις για να βελτιώσουν την εμπειρία για ομάδες, οδηγούς και θεατές. Το paddock θα βρίσκεται φέτος εντός του Hard Rock Stadium και η πίστα θα ασφαλτοστρωθεί εκ νέου, για να επιτρέψει πιο κοντινές μάχες και ευκαιρίες για προσπεράσματα, βελτιώνοντας το θέαμα.
Χαρακτηριστικά πίστας
Οι σχεδιαστές της πίστας δοκίμασαν 36 χαράξεις μέχρι να καταλήξουν στην τελική, αριστερόστροφη διάταξη που περιβάλλει το Hard Rock Stadium, έδρα της ομάδας NFL Miami Dolphins, στο Miami Gardens. Αν και πρόκειται για προσωρινό σιρκουί «πόλης», κανένα τμήμα του δεν χρησιμοποιείται ως οδός κανονικής κυκλοφορίας οχημάτων.
Πέρυσι, λόγω της εκτεταμένης καταπόνησης των ελαστικών στις πολύ υψηλές θερμοκρασίες, η πίστα είχε γεμίσει εκτός αγωνιστικής γραμμής με marbles, δηλαδή κομμάτια γόμας, τα οποία την κάνουν πολύ ολισθηρή και δεν επέτρεπαν στους οδηγούς να εκδηλώσουν επίθεση σε κάποια σημεία που θα μπορούσαν θεωρητικά να προσπεράσουν. H νέα ασφαλτόστρωση σκοπεύει να επιλύσει αυτό το θέμα.
Η χάραξη παρουσιάζει πολλές αργές και γρήγορες στροφές αλλά δεν έχει πολλές μέσης ταχύτητας. Το τμήμα των στροφών 4 – 11 διαθέτει ορισμένες πολύ γρήγορες καμπές, ενώ υπάρχουν μερικές πολύ αργές μεταξύ των 11 και 16.
Αν και υπήρξε αρκετή κριτική για το chicane των στροφών 14/15, και υπήρξε η σκέψη να εξωμαλυνθεί, εντέλει αποφασίστηκε να μην πραγματοποιηθούν ακόμα τροποποιήσεις στο συγκεκριμένο τμήμα, στην προσέγγιση του οποίου είδαμε πέρυσι δύο ατυχήματα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου (Sainz και Ocon).
Παρότι το ποσοστό με τέρμα γκάζι είναι χαμηλό, πρόκειται για μια γρήγορη πίστα και οι ομάδες χρησιμοποιούν αεροδυναμικά πακέτα παραγωγής χαμηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης, με έμφαση στην επίτευξη υψηλών τελικών ταχυτήτων ιδίως στη μεγάλη ευθεία στο τελικό τμήμα της.
Δεδομένου του προγράμματος του τριημέρου, οι ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής θα διεξαχθούν σε ώρες που δεν συμπίπτουν με αυτές των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα, οπότε οι ομάδες δε θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τα ελαστικά σε συνθήκες αντίστοιχες αυτών που θα αντιμετωπίσουν. Το τέλος του FP1 θα είναι ό,τι πιο κοντινό για τις ομάδες, γεγονός που θα κάνει αυτά τα τελικά λεπτά του πιο σημαντικά για την προετοιμασία από ό,τι συνήθως.
5ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2023
Πίστα: Miami
Μήκος πίστας: 5.412 μ.
Γύροι: 57
Συνολική απόσταση αγώνα: 308,326 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:31.361 (213,255 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – M. Verstappen (Red Bull), 2022
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:28.796 (219,415 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – C. Leclerc (Ferrari), 2022
Στροφές: 19 (12 αριστερές, 7 δεξιές)
Ζώνες DRS: 3 (μεταξύ των στροφών 9 – 11, 16 – 17, 19 – 1)
Θέση pole position: Αριστερά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 200 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 56%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 72%
Χρόνος πέδησης στο γύρο: 10%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 40
Μέγιστη πλευρική επιτάχυνση: 5,1 G (στροφή 4)
Μέγιστη ταχύτητα: 324 χλμ./ώρα
Κατανάλωση καυσίμου: Μέση
Καταπόνηση φρένων: Μέση
Πιθανότητα βροχής: 25%
Πρόγραμμα τριημέρου
Παρασκευή 5 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 21:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 01:00
Σάββατο 6 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 19:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 23:00
Κυριακή 7 Μαΐου
Αγώνας: 22:30
Κύρια σημεία της πίστας
Proud Project Team
Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Μαρτίου 2023