F1-Ferrari: Πολύ επιεικής η ποινή της Red Bull

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari στη Formula 1, Frederic Vasseur, πιστεύει ότι η ποινή που επιβλήθηκε στη Red Bull στην αεροδυναμική εξέλιξη για την υπέρβαση του ανώτατου ορίου εξόδων το 2021, ήταν υπερβολικά επιεικής.

F1-Ferrari: Πολύ επιεικής η ποινή της Red Bull

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari στη Formula 1, Frederic Vasseur, πιστεύει ότι η ποινή που επιβλήθηκε στη Red Bull στην αεροδυναμική εξέλιξη για την υπέρβαση του ανώτατου ορίου εξόδων το 2021, ήταν υπερβολικά επιεικής.

Πέρυσι, η FIA έκρινε ότι η Red Bull είχε υπερβεί το ανώτατο όριο εξόδων του 2021 και της επέβαλε πρόστιμο 7 εκατομμυρίων δολαρίων και ποινή μείωσης 10% του χρόνου εξέλιξης σε αεροδυναμική σήραγγα και CFD, για 12 μήνες, έως τα τέλη Οκτωβρίου του 2023.

Παρά την ποινή, που επηρέασε τα τελικά στάδια εξέλιξης του φετινού μονοθεσίου της Red Bull, και το γεγονός ότι ως Πρωταθλήτρια, η αυστριακή ομάδα είχε έτσι κι αλλιώς λιγότερο χρόνο αεροδυναμικής εξέλιξης, έχει κυριαρχήσει στους τρεις πρώτους αγώνες της σεζόν. Αυτό βέβαια, οφείλεται και στο γεγονός ότι Ferrari και Mercedes δεν έκαναν καλή δουλειά στον τομέα της εξέλιξης κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Ωστόσο, ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Frederic Vasseur, πιστεύει ότι η ποινή της Red Bull ήταν υπερβολικά επιεικής: «Νομίζω ότι δεν ήταν ποινή. Ήταν πολύ μικρή. Αν σκεφτείς ότι ουσιαστικά, θα βελτιωθούμε κάτι λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο κατά τη διάρκεια της σεζόν όσον αφορά την αεροδυναμική, παίρνεις την ποινή του 10% αυτού, είναι ένα δέκατο».

«Και καθώς δεν πρόκειται για γραμμική εξέλιξη, είναι πιθανώς λιγότερα, και επιτρέπεται να ξοδέψουν αυτά τα χρήματα κάπου αλλού, π.χ. για την εξοικονόμηση βάρους. Αλλά αυτό σημαίνει ότι για μένα η ποινή είναι αμελητέα. Δεν θέλω να πω ότι δεν έκαναν καλή δουλειά, γιατί ειλικρινά πιστεύω ότι έκαναν πολύ καλή δουλειά στο μονοθέσιο. Παρόλα αυτά είμαι πεπεισμένος ότι η ποινή ήταν πολύ ελαφριά».

«Δεν είμαι σίγουρος ότι η επίδραση (της ποινής) είναι τεράστια. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι είχαν πλεονέκτημα στην αρχή της σεζόν επειδή ξόδεψαν περισσότερα χρήματα την προηγούμενη χρονιά. Δεν προσπαθώ καθόλου να βρω δικαιολογία. Δεν είναι αυτό. Αλλά αν με ρωτάτε αν η ποινή είναι πολύ ελαφριά, λέω ναι».

Ο Vasseur αναγνώρισε επίσης ότι η RB19 έχει σημαντικό πλεονέκτημα μέγιστης ταχύτητας σε σύγκριση με τους αντιπάλους της με ενεργοποιημένο DRS: «Έχουν ένα τεράστιο κέρδος με το DRS, μεγαλύτερο από όλους τους άλλους. Πρέπει να καταλάβουμε πώς είναι σε θέση να κάνουν κάτι τέτοιο. Νομίζω ότι ήταν ίσως ακόμα πιο εμφανές πέρυσι, αλλά αντισταθμίσαμε μέρος του κενού. Αλλά πρέπει ακόμα να βελτιωθούμε σε αυτό».

Η Red Bull έχει επίσης μεγαλύτερο πλεονέκτημα στο ρυθμό αγώνα από ό,τι στις κατατακτήριες δοκιμές, κάτι που η Ferrari προσπαθεί ακόμα να αντιμετωπίσει: «Ναι, είναι αλήθεια για τους τρεις πρώτους αγώνες. Πρώτα όμως πρέπει να καταλάβουμε ότι τρεις αγώνες δεν αποτελούν το πλήρες εύρος κάθε πίστας που θα συναντήσουμε. Είχαμε πάντα την αίσθηση ότι δεν είμαστε μακριά και ότι μπορούμε να παλέψουμε για την πρώτη σειρά μαζί τους στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά ήταν πιο δύσκολο στον αγώνα».

«Ίσως, τουλάχιστον με βάση τους αριθμούς που είμαστε σε θέση να αναλύσουμε, το πλεονέκτημα στον αγώνα της Μελβούρνης ήταν πολύ μικρότερο, και νομίζω ότι αυτό προέρχεται και από την ικανότητα του οδηγού, να φέρει το μονοθέσιο στο όριο με διαφορετικά επίπεδα καυσίμου, διαφορετικά ελαστικά κ.ο.κ».

«Αν έχεις ένα μονοθέσιο να είναι πολύ peaky, ίσως μπορείς να διαχειριστείς την κατάσταση στις κατατακτήριες δοκιμές για έναν γύρο με νέα ελαστικά. Γνωρίζεις την ισορροπία μετά από πέντε σετ μαλακών ελαστικών στις κατατακτήριες δοκιμές. Αλλά στον αγώνα είναι ίσως λίγο πιο δύσκολο. Και πήραμε λίγο αυτή την κατεύθυνση τις τελευταίες δύο εβδομάδες».

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Αυστραλίας 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!