F1: Τέταρτη δύναμη στη Jeddah η Ferrari

Έπειτα από μία απογοητευτική εμφάνιση και στο δεύτερο αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1, η Ferrari εξακολουθεί να δηλώνει ότι το μονοθέσιό της έχει δυνατότητες, τις οποίες η ομάδα δεν έχει εκμεταλλευτεί. Ωστόσο οι αμφιβολίες ότι η SF-23 είναι απλά… αργή, παραμένουν.

F1: Τέταρτη δύναμη στη Jeddah η Ferrari

Έπειτα από μία απογοητευτική εμφάνιση και στο δεύτερο αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1, η Ferrari εξακολουθεί να δηλώνει ότι το μονοθέσιό της έχει δυνατότητες, τις οποίες η ομάδα δεν έχει εκμεταλλευτεί. Ωστόσο οι αμφιβολίες ότι η SF-23 είναι απλά… αργή, παραμένουν.

Όσο και αν ο συγχρονισμός του αυτοκινήτου ασφαλείας επηρέασε αρνητικά τις ελπίδες της Ferrari για ένα καλό αποτέλεσμα στο GP Σαουδικής Αραβίας, δεν υπήρχε τρόπος για την ιταλική ομάδα να κρυφτεί από το γεγονός ότι ο ρυθμός της SF-23 με τη σκληρή γόμα ήταν απογοητευτικός στη Jeddah.

Οι ίδιοι οι άνθρωποι της Scuderia δηλώνουν ότι είχαν το 4ο ταχύτερο μονοθέσιο στον αγώνα, παρότι ήλπιζαν να είναι το καλύτερο έπειτα από τις Red Bull, όπως είχε συμβεί στις κατατακτήριες δοκιμές. Η καλή απόδοση στις κατατακτήριες ήταν μικρή παρηγοριά, όπως και το ταχύτερο pit stop για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα.

Η ριψοκίνδυνη επιλογή μαλακής γόμας για το αρχικό stint του Charles Leclerc ήταν η σωστή, και ο ρυθμός του Μονεγάσκου ενθαρρυντικός για την ομάδα. Eντούτοις, στη συνέχεια, η επιλογή της σκληρής γόμας ήταν συντηρητική, όπως επεσήμανε και ο επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur, ίσως λόγω των παθημάτων του GP Μπαχρέιν. Επίσης, ακόμα ανατωτιόμαστε γιατί ο Carlos Sainz διαφύλαξε ένα σετ μαλακής γόμας στις κατατακτήριες δοκιμές (κάνοντας την πρώτη προσπάθεια του Q3 με μεταχειρισμένα ελαστικά), ενώ δεν το χρησιμοποίησε στον αγώνα…

Όπως ήταν αναμενόμενο, η κακή εμφάνιση στη Jeddah, έφερε νέο κύμα αρνητικών σχολίων από τον ιταλικό Τύπο. Κάποιοι αναρωτιούνται αν η Ferrari είναι δύσκολη στο στήσιμο, ή απλά αργή, αν δηλαδή η βασική σχεδιαστική φιλοσοφία είναι λανθασμένη, κάτι που η Ferrari εξακολουθεί να αρνείται. Άλλοι υποστηρίζουν ότι το επίπεδο σύστημα ιεράρχησης του τεχνικού τμήματος, χωρίς σαφείς ηγετικούς ρόλους έχει αποτύχει

«Δεν μπορούμε να κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας»

Όσον αφορά την εικόνα της Ferrari στον αγώνα, ο Vasseur ήταν ειλικρινής: «Νομίζω ότι είχαμε ένα αξιοπρεπές πρώτο stint, αλλά όταν βάλαμε τη σκληρή γόμα δεν ήμασταν πουθενά. Πρέπει να καταλάβουμε ακριβώς τι συνέβη και να το διορθώσουμε, διότι είναι απλά απαράδεκτο».

Σε ερώτηση τι διαφορετικό θα προτιμούσε να είχε κάνει η ομάδα στον αγώνα, ο Γάλλος απάντησε: «Νομίζω ότι όλοι υποτιμούν τις δυνατότητες των ελαστικών, διότι εντέλει, πιθανότατα η καλύτερη στρατηγική θα ήταν η χρήση μέσης και μαλακής γόμας, άμα κοιτάξουμε τι έκανε ο Lewis (Hamilton) στο τέλος με τη μέση».

«Με τον Charles θα μπορούσαμε πιθανότατα να το κάνουμε αυτό. Αλλά και πάλι, μετά τον αγώνα είναι πάντα εύκολο να το λες αυτό. Πρέπει να επικεντρωθούμε και να μην ξεκινάμε με τα εάν και εφόσον. Το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν ήρθε σε καλή στιγμή για εμάς, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Το ζήτημα είναι ο ρυθμός με τη σκληρή γόμα και πρέπει να επικεντρωθούμε σε αυτό».

«Δεν νομίζω ότι το μεγαλύτερο θέμα σήμερα ήταν οι δυνατότητες του μονοθεσίου. Οι δυνατότητες ήταν αρκετά αξιοπρεπείς εχθές, είναι περισσότερο η προσαρμογή στα σκληρά ελαστικά και όταν πρέπει να μεταφερθούμε από μία γόμα στην άλλη, νομίζω ότι εκεί είναι το βασικό θέμα. Το πιο σημαντικό πράγμα σε τέτοιου είδους καταστάσεις είναι να γνωρίζουμε πού πάμε καλά και τι κάνουμε λάθος».

«Αλλά δεν μπορούμε να κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας. Πρέπει να αλλάξουμε. Πρέπει να καταλάβουμε πού κάνουμε λάθος και πρέπει να πιέσουμε. Δεν είναι αρκετό να μιλάμε, δεν θα είμαστε πιο γρήγοροι έτσι. Για μένα, η εικόνα είναι αρκετά ξεκάθαρη. Οι δυνατότητες του μονοθεσίου είναι καλές, αλλά δεν είναι αρκετές σε σύγκριση με τη Red Bull, επειδή δεν είμαστε σε θέση να αποσπάσουμε το μέγιστο από το μονοθέσιο κάθε φορά».

«Δεν θέλω να προωθήσω τη θετική πλευρά, επειδή το αποτέλεσμα του Σαββατοκύριακου δεν είναι καλό και πρέπει να επικεντρωθούμε σε αυτά που δεν πάνε καλά, όχι στα θετικά. Αλλά πρέπει να έχω στο μυαλό μου, για να κάνω μια σωστή ανάλυση, τι πάει καλά και νομίζω ότι οι κατατακτήριες δοκιμές πήγαν αρκετά καλά».

«Σίγουρα πάντα θέλουμε να κάνουμε καλύτερη δουλειά και ήταν δύσκολο να γνωρίζουμε ακριβώς ποιες ήταν οι δυνατότητες της Red Bull, επειδή ο Max (Verstappen) δεν συμμετείχε στο Q3. Αλλά τουλάχιστον είχα την αίσθηση ότι σε σύγκριση με τη Mercedes και την Aston Martin κάναμε ένα βήμα μπροστά. Ήμασταν ένα δέκατο μακριά, αυτοί ήταν 3-4 νομίζω. Πιστεύω ότι είμαστε στο σωστό δρόμο όσον αφορά την εξέλιξη».

«Αλλά οι δυνατότητες είναι ένα πράγμα, και νομίζω ότι από την πλευρά των δυνατοτήτων κάναμε ένα αξιοπρεπές βήμα. Το θέμα είναι ότι πρέπει να παραμείνουμε στο μέγιστο δυναμικό όλο το Σαββατοκύριακο, και δεν το κάναμε στον αγώνα. Νομίζω ότι σε ορισμένες περιπτώσεις είμαστε εκεί. Σε άλλες όμως, ή σε ορισμένα στάδια του Σαββατοκύριακου, δεν αποδίδουμε στο μέγιστο των δυνατοτήτων μας».

Ο Vasseur εξακολουθεί να υποστηρίζει τη σχεδιαστική φιλοσοφία του μονοθεσίου δημοσίως, αλλά εντός της ομάδας θα αναζητά απαντήσεις γιατί η SF-23 δεν αποδίδει όπως στα εργαλεία προσομοίωσης του Maranello. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Ferrari παρουσίασε ένα μεγάλο πακέτο αεροδυναμικών αναβαθμίσεων, χρησιμοποιώντας την καινούργια αεροτομή και έχοντας τροποποιήσεις στην εμπρός αεροτομή, το δάπεδο και τα καλύμματα ψυγείων.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι στις προσομοιώσεις, ότι η Scuderia δημιουργεί μία εσφαλμένη εικόνα, στήνοντας το μονοθέσιο με ελάχιστη απόσταση από το έδαφος, η οποία δεν είναι εφικτό να επιτευχθεί στην πραγματικότητα. Συνεπώς, καταφθάνει στην πίστα με ένα στήσιμο [που δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει σε πραγματικές συνθήκες και στη συνέχεια αρχίζει να συμβιβάζεται με την απόσταση από το έδαφος, τη σκληρότητα των αναρτήσεων και την γωνία πρόσπτωσης των πτερυγίων.

Μέσα σε όλες αυτές τις αναθεωρήσεις στο στήσιμο, δεν είναι εύκολο να διαπιστωθεί αν λειτούργησαν οι αναβαθμίσεις ή όχι. Η Ferrari, ανυψώνοντας αναγκαστικά το μονοθέσιο στην πίστα, χάνει αεροδυναμικό φορτίο και κατά συνέπεια καταπονεί περισσότερο τα ελαστικά της, διότι γλιστράνε πιο πολύ.

«Δεν είμαστε εκεί που θέλουμε να βρισκόμαστε»

Ο Carlos Sainz, από την πλευρά του ευελπιστεί σε αναβαθμίσεις, σχολιάζοντας: «Το τελευταίο stint με τα σκληρά ελαστικά αποδεικνύει ότι δεν είμαστε εκεί που θέλουμε να βρισκόμαστε, ότι εξακολουθούμε να τα καταπονούμε περισσότερο από τις Mercedes και τις Aston Martin. Μας λείπει λίγος ρυθμός στον αγώνα».

«Είμαι λίγο έκπληκτος, γιατί πριν από το Σαββατοκύριακο και μετά την Παρασκευή, πίστευα ότι είχαμε πιθανότητες να είμαστε η δεύτερη δύναμη εδώ στην Jeddah.Αλλά νομίζω ότι αυτό το τελευταίο stint με τη σκληρή γόμα αποδεικνύει ότι έχουμε ακόμα πολλή δουλειά να κάνουμε, ότι έχουμε μια αδυναμία στον αγώνα και ότι πρέπει να περιμένουμε τις αναβαθμίσεις για να δούμε αν μπορούμε να βελτιώσουμε αυτή την αδυναμία».

«Αυτή τη στιγμή, δεν είμαστε εκεί που θέλουμε να βρισκόμαστε όχι μόνο όσον αφορά το ρυθμό αγώνα, αλλά το μονοθέσιο γενικά, την ισορροπία, ακόμα και στον διαταραγμένο αέρα όταν ακολουθεί ένα άλλο. Απλά δυσκολευτήκαμε λίγο, και αν ήδη υπερθερμαίνουμε τα ελαστικά σε καθαρό αέρα, τότε φανταστείτε όταν ακολουθούμε. Απλά τα τρώμε ζωντανά».

«Χρειαζόμαστε καθαρό αέρα για να πετύχουμε κάποιους αξιοπρεπείς χρόνους. Ξέρουμε ακριβώς τις αδυναμίες μας. Αυτό είναι θετικό. Τώρα, προφανώς, δεν μπορούμε να κάνουμε μαγικά για να φέρουμε τις αναβαθμίσεις νωρίτερα. Αλλά ξέρω ότι η ομάδα πιέζει με όλες της τις δυνάμεις για να τις φέρει και αυτό θα βελτιώσει τον ρυθμό μας στον αγώνα, σίγουρα».

Για τον Charles Leclerc, η κακή εικόνα της Ferrari στο GP Σαουδικής Αραβίας, «ειλικρινά, δεν αποτελεί έκπληξη. Στο Μπαχρέιν ήμασταν πίσω όσον αφορά την καταπόνηση. Ειλικρινά, πίστευα ότι θα ήμασταν πιο κοντά στο ρυθμό της Red Bull στον αγώνα, αλλά δεν ήταν έτσι. Σε δύο εβδομάδες είναι η Αυστραλία, αλλά στη συνέχεια έχουμε ένα κενό τριών εβδομάδων στο οποίο ελπίζουμε να βρούμε κάτι σημαντικό για το υπόλοιπο της σεζόν. Αν δούμε τη Red Bull, είναι πιο δυνατή τόσο στις ευθείες όσο και στις στροφές, οπότε είναι δύσκολο. Σε σύγκριση με τους υπόλοιπους, θα αναλύσουμε ποιες είναι οι αδυναμίες μας».

F1 - Ferrari SF-23, GP Σαουδικής Αραβίας 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!