GP Σαουδικής Αραβίας: Ο Sergio Perez επικρατεί, ο Verstappen 2ος

Η Red Bull έκανε για άλλη μία φορά το «1-2», αλλά αυτή τη φορά ήταν ο Sergio Perez αυτός που πανηγύρισε τη νίκη, καθώς ο Max Verstappen κατάφερε να ανακάμψει από τη 15η θέση εκκίνησης, αλλά δεν μπορούσε να απειλήσει τον team-mate του. Στην 3η θέση βρέθηκε ο George Russell, καθώς ο Fernando Alonso δέχθηκε ποινή 10 δλ.

GP Σαουδικής Αραβίας: Ο Sergio Perez επικρατεί, ο Verstappen 2ος

Η Red Bull έκανε για άλλη μία φορά το «1-2», αλλά αυτή τη φορά ήταν ο Sergio Perez αυτός που πανηγύρισε τη νίκη, καθώς ο Max Verstappen κατάφερε να ανακάμψει από τη 15η θέση εκκίνησης, αλλά δεν μπορούσε να απειλήσει τον team-mate του. Στην 3η θέση βρέθηκε ο George Russell, καθώς ο Fernando Alonso δέχθηκε ποινή 10 δλ.

Ο Sergio Perez κατάφερε να μετατρέψει την pole position του σε νίκη στο GP Σαουδικής Αραβίας. Παρότι η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας εξανέμισε τη διαφορά του από τον Max Verstappen, ο Μεξικανός κατάφερε να ξεφύγει 5 δλ. καθώς ο Verstappen προσπερνούσε δύο μονοθέσια στους πρώτους γύρους μετά την επανεκκίνηση. Ο Perez διατήρησε τη διαφορά σταθερή, καθώς οι δύο οδηγοί της Red Bull κινούνταν 1 δλ. ταχύτερα από τους υπόλοιπους, ενώ ο Ολλανδός team-mate του άκουγε περίεργους θορύβους από το ημιαξόνιο του μονοθεσίου του, το οποίο τον ανάγκασε να εγκαταλείψει στις κατατακτήριες δοκιμές.

Ο Verstappen κατάφερε απλά να «κλέψει» το βαθμό του ταχύτερου γύρου στο τελικό πέρασμα πριν την καρό σημαία και ο Perez ρωτούσε πριν το βάθρο τον Ολλανδό αν είχε δεχθεί και εκείνος την εντολή να μειώσει το ρυθμό του, όπως ο ίδιος, πιστεύοντας ότι ο team-mate του δεν θα πίεζε στο τέλος. Με αυτό τον τρόπο, ο Verstappen διατήρησε την πρωτοπορία στη βαθμολογία. Είναι η τρίτη συνεχόμενη φορά που η Red Bull σημειώνει το «1-2», αλλά είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που ο Perez έχει καταφέρει να κερδίσει με τον Verstappen να βρίσκεται στη δεύτερη θέση.

Ο Perez είχε χάσει την περυσινή νίκη στο GP Σαουδικής Αραβίας λόγω επέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας, αλλά φέτος τα κατάφερε. Από την πλευρά του Verstappen, επρόκειτο για καταπληκτική ανάκαμψη από την 15η στη 2η θέση. Ο Ολλανδός ανέφερε ότι δυσκολεύτηκε να προσπεράσει τους αντιπάλους του στην πίστα της Jeddah, ιδίως στα αρχικά στάδια του αγώνα, ωστόσο ευνοήθηκε από την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ο Fernando Alonso, με μία πολύ καλή Aston Martin, κατάφερε να προηγηθεί στην αρχή, αλλά επέλεξε να μην παλέψει με τις Red Bull, και πάρα την ποινή 5 δλ. που δέχθηκε για λανθασμένη τοποθέτηση (πολύ αριστερά) στη σειρά εκκίνησης, ανέβηκε στο βάθρο. Θα ήταν το 100ό του, αλλά στη συνέχεια δέχθηκε ποινή 10 δλ., η οποία του το στέρησε. Ο λόγος για τον οποίο δέχθηκε την δεύτερη ποινή; Όταν εξέτισε την 1η ποινή, ο χειριστής του πίσω γρύλου ακούμπησε με αυτόν το μονοθέσιο πριν να ολοκληρωθούν τα 5 δλ.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Σαουδικής Αραβίας

Ο George Russell είχε δεχθεί εντολή να παραμείνει σε διαφορά εντός 5 δλ. από τον Alonso. O Βρετανός δεν τα κατάφερε, αλλά τελικά δεν χρειάστηκε, καθώς ο Alonso δέχθηκε ποινή 10 δλ. και ο Russell προωθήθηκε στο βάθρο. Πέραν από την απώλεια της 3ης θέσης, η Aston Martin είχε δει και τον Lance Stroll να εγκαταλείπει. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Lewis Hamilton έχασε την ευκαιρία να αρπάξει την 4η θέση από τον Alonso για μόλις 337 χλστ. του δλ. στο τέλος, δεδομένης της ποινής του Ισπανού. Ο Alonso δήλωσε ότι αν η Aston Martin τον είχε ενημερώσει για το ενδεχόμενο ποινής 10 δλ. θα είχε πιέσει περισσότερο, καθώς διαχειριζόταν το ρυθμό του και κατηγόρησε τη FIA ότι καθυστέρησε υπερβολικά να ανακοινώσει την ποινή.

O Russell δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τον Alonso, αλλά κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Lewis Hamilton, ο οποίος έχοντας εκκινήσει με τη σκληρή γόμα, είχε τα καλύτερα ελαστικά -μέσης γόμας- στο μέσο του αγώνα. Ωστόσο, ο Hamilton δήλωσε ότι το στήσιμο που είχε επιλέξει ο team-mate του ήταν καλύτερο. Ο ρυθμός αγώνα της Mercedes ήταν ενθαρρυντικός για τη γερμανική ομάδα, καθώς κατάφερε να τερματίσει με αμφότερα τα μονοθέσιά της εμπρός από τις Ferrari, οι οποίες δεν είχαν καλό ρυθμό με τη σκληρή γόμα προς το τέλος του αγώνα.

Ο Carlos Sainz τερμάτισε στην 6η θέση, εμπρός από τον Charles Leclerc. Η στρατηγική της ιταλικής ομάδας δέχθηκε μεγάλο πλήγμα από τον συγχρονισμό του αυτοκινήτου ασφαλείας, ενώ νωρίτερα, ο ρυθμός του Leclerc με τη μαλακή γόμα ήταν ενθαρρυντικός, δεδομένης της ανάκαμψης που είχε σημειώσει έως εκείνη τη στιγμή. Στην 8η και 9η θέση τερμάτισαν οι δύο Alpine, με τον Esteban Ocon μπροστά από τον Pierre Gasly, ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Kevin Magnussen με τη Haas, έχοντας προσπεράσει τον Yuki Tsunoda μόλις 4 γύρους πριν από την καρό σημαία.

Το χρονικό του αγώνα

Ο Lewis Hamilton εκκίνησε με τη σκληρή γόμα από την 7η θέση και ο Charles Leclerc με τη μαλακή από τη 12η θέση, όλοι οι υπόλοιποι με μέση, εκτός από τους Lando Norris (προτελευταίος, με μαλακή) και Logan Sargeant (σκληρή).

Με εκπληκτική εκκίνηση, ο Alonso κατάφερε να αρπάξει την πρωτοπορία από τον Sergio Perez, ωστόσο, σύντομα έγινε γνωστό ότι ο Ισπανός βρισκόταν υπό έρευνα για λανθασμένη τοποθέτηση στο grid (ήταν πολύ αριστερά) και δέχθηκε ποινή 5 δλ. O Russell διατήρησε την 3η θέση και ο Stroll κατάφερε να περάσει τον Sainz για την 4η θέση στη στροφή 13 του πρώτου γύρου.

Leclerc και Verstappen κατάφεραν να κερδίσουν τρεις θέσεις έκαστος στον πρώτο γύρο. Ο Piastri τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή του στον πρώτο γύρο, όταν τον στρίμωξε προς τον τοίχο ο Pierre Gasly, όπως συνέβη και με τον team-mate του στη McLaren, Lando Norris. Αμφότεροι επισκέφθηκαν τα pits στους τρεις πρώτους γύρους για να βρεθούν στις τελευταίες θέσεις.

Με την ενεργοποίηση του DRS, ο Perez κατάφερε να περάσει τον Alonso στην 1η στροφή του 4ου γύρου, παρότι μπλόκαρε τα φρένα του, ενώ η Aston Martin του Ισπανού συνέλλεγε ενέργεια στο τέλος της ευθείας, επιβραδύνοντας. Ο Ισπανός δεν έδωσε ιδιαίτερη μάχη, καθώς πίστευε ότι η Red Bull δεν ήταν εντός της εμβέλειας του μονοθεσίου του.

Στον 7ο γύρο, ο Leclerc κατάφερε να προσπεράσει τον Gasly για την 8η θέση, από την εξωτερική στην 1η στροφή και επόμενος στόχος του ήταν ο Hamilton, ο οποίος δέχθηκε προειδοποιητική λευκή/μαύρη σημαία επειδή έκανε δεξιά-αριστερά στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Στον επόμενο γύρο, στην πρώτη δεκάδα εισήλθε και ο Verstappen, ενώ στο μεθεπόμενο, ο Leclerc πέρασε με ευκολία τον Hamilton για την 7η θέση, με το Βρετανό να αναφέρει ότι δεν έχει πρόσφυση με τη σκληρή γόμα.

Στο 10ο γύρο, ο Verstappen ανέβηκε στην 9η θέση, προσπερνώντας τον Gasly, αλλά ανέφερε στον ασύρματο ότι δυσκολεύεται στην είσοδο των στροφών. Η διαφορά του από την κορυφή σύντομα έφτασε τα 20 δλ., καθώς ο Ολλανδός πέρασε με ευκολία τον Hamilton για την 8η θεση. Ο Perez είχε αρχίσει να ανοίγει τη διαφορά του από τον Alonso, ο οποίος όμως είχε απομακρυνθεί αρκετά από τον Russell, περίπου 7 δλ., δηλαδή περισσότερο από την ποινή που είχε δεχθεί.

Μέχρι τον 13ο γύρο, ο Leclerc, προσπερνώντας τον Esteban Ocon, είχε φτάσει 4 δλ. πίσω από τον team-mate του, Carlos Sainz, στην 6η θέση, με τον Ισπανό να έχει κολλήσει πίσω από τον Stroll, χάνοντας χρόνο. Η Ferrari κάλεσε τον Ισπανό στα pits, η Aston Martin το άκουσε και κάλεσε τον Stroll για αλλαγή ελαστικών (σκληρή γόμα), οπότε ο Sainz έκανε το αντίθετο. Παράλληλα, ο Verstappen ξεπέρασε και το εμπόδιο του Ocon, για να ανέβει 6ος, πίσω από τον Leclerc. Ο Gasly μπήκε στα pits για τη σκληρή γόμα.

Ο Sainz εισήλθε στα pits στο τέλος του 15ου γύρου, αλλά με το overcut, η Ferrari κατάφερε να φέρει τον Ισπανό εμπρός από τον Stroll, ο οποίος δεν είχε καλό πρώτο γύρο με τη σκληρή γόμα. Παράλληλα, ο Verstappen έφτασε τον Leclerc, ο οποίος εισήλθε στα pits για τη σκληρή γόμα, και κατάφερε να περάσει και αυτός μπροστά από τον Stroll. Αμέσως μετά, ο Καναδός δέχθηκε εντολή από την Aston Martin να σταματήσει στην πίστα με πρόβλημα, προκαλώντας την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, επειδή το GPS της Aston Martin του Καναδού έδειχνε ότι βρισκόταν εντός της πίστας, ενώ στην πραγματικότητα ήταν δίπλα από θύρα εξόδου από την πίστα.

Όλοι όσοι δεν είχαν εισέλθει στα pits το έκαναν τώρα. Παρά την ποινή του, ο Alonso κατάφερε να παραμείνει εμπρός από τον Russell κατά τα pit stop τους. Μεγάλος κερδισμένος από το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν ο Verstappen, ο οποίος πέρασε 4ος, εμπρός από τις δύο Ferrari, ανάμεσα στις οποίες κατάφερε να τοποθετηθεί μετά το pit stop του ο Hamilton, ο οποίος ήταν ο μοναδικός μεταξύ των πρώτων με τη μέση γόμα, που αναπτύσσει θερμοκρασία ταχύτερα από τη σκληρή.

Ο Xavier-Marco Padros, μηχανολόγος αγώνα του Leclerc, καθυστέρησε να του πει να πιέσει έως τη γραμμή αυτοκινήτου ασφαλείας στην έξοδο του pit lane, για να μην επιτρέψει στον Hamilton να περάσει μπροστά, με αποτέλεσμα ο Μονεγάσκος να χάσει τη θέση. Επιπλέον, ενώ ο Perez είχε εξασφαλίσει διαφορά ενός pit stop από τον team-mate του πριν από το SC, τώρα οι διαφορές είχαν μηδενιστεί. Ο Yuki Tsunoda είχε καταφέρει να ανέβει στην 8η θέση έχοντας κάνει pit stop νωρίς στην περίοδο SC, και πέρασε μπροστά από τις Alpine, που συμπλήρωναν τη δεκάδα.

Ο Perez ήταν άψογος στην επανεκκίνηση, ο Alonso αιφνιδιάστηκε, αλλά μπορούσε να καλύψει τον Russell, ενώ ο Verstappen ήταν συντηρητικός, διότι ήξερε ότι θα μπορούσε να κερδίσει θέσεις αργότερα. Ο Hamilton, εκμεταλλευόμενος την επιπλέον πρόσφυση από την καλύτερη θερμοκρασία της μέσης γόμας, κατάφερε να πάρει την 4η θέση από τον Sainz στην έξοδο της 2ης στροφής. Ο Ισπανός, που νωρίτερα έκανε ζυγκ-ζαγκ για να θερμάνει τα ελαστικά του, φρέναρε πολύ αργά για την 1η στροφή, συμβιβάζοντας τη θέση του για την έξοδο της 2ης στροφής.

Στον 23ο γύρο, ο Versatppen πέρασε σαν… σταματημένο τον Russell για την 3η θέση, και ο Ocon τον Tsunoda για την 8η θέση όπως έκανε και ο Gasly λίγο πιο μετά, για την 9η θέση. Δύο γύρους αργότερα, προσπέρασε και τον Alonso για τη 2η θέση, ενώ ο Perez, είχε απομακρυνθεί 5,7 δλ. Πλέον, ήταν μάχη για τη νίκη μεταξύ των δύο οδηγών της Red Bull, ενώ ο Hamilton φαινόταν πολύ γρήγορος με τη μέση γόμα. Ενώ ο Alonso δήλωνε ευχαριστημένος με τη σκληρή γόμα. Ο Alex Albon εγκατέλειψε με αστοχία φρένων.

Παράλληλα, οι Ferrari, με τη σκληρή γόμα, δεν έδειχναν το ίδιο γρήγορες με πριν, που χρησιμοποιούσαν τη μέση και τη μαλακή. Παράλληλα, οι δύο Red Bull αντάλλαζαν ταχύτερα sector, αλλά ο Verstappen δεν μπορούσε να κινηθεί περισσότερο από 1 δέκατο του δλ. ανά γύρο, με τη διαφορά μεταξύ τους να παραμένει περίπου στα 5 δλ. Οι δύο Red Bull κινούνταν 1 δλ. ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο στην πίστα.

Περίπου 12 γύρους πριν από την καρό σημαία ο Verstappen ανέφερε στον ασύρματο ότι άκουγε το ημιαξόνιο να κάνει περίεργο θόρυβο στα γρήγορα τμήματα της πίστας. Το δεξιό ημιαξόνιο ήταν αυτό που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει τις προσπάθειές του στις κατατακτήριες δοκιμές. Παρά τις διασφαλίσεις από το pit wall αρχικά ότι επρόκειτο για την κατανομή πέδησης και στη συνέχεια ότι στα δεδομένα δεν φαινόταν κάποιος λόγο ανησυχίας, ο Verstappen επέμενε ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα.

Παράλληλα, ο Perez ανέφερε ότι η διαδρομή στο πεντάλ του φρένου είχε αυξηθεί. Η απάντηση από το pit wall της Red Bull ήταν ότι ήταν ικανοποιημένοι με τη συμπεριφορά, καθώς ήταν το αποτέλεσμα φυσιολογικής φθοράς. Στο τέλος, ο Verstappen, βλέποντας ότι δεν μπορεί να πλησιάσει τον team-mate του, φόρτισε τη μπαταρία του για το τελικό πέρασμα, για να πάρει τον επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου, ενώ ο Perez δεν το περίμενε.

Μόλις τέσσερις γύρους πριν από την καρό σημαία, ο Kevin Magnussen κατάφερε να αποσπάσει τη 10η θέση και τον τελευταίο βαθμό από τον Tsunoda. Στους τελευταίους γύρους, ο Russell ενημερώθηκε ότι ο Alonso ενδέχεται να δεχθεί ποινή 5 δλ., επειδή όταν εξέτισε την ποινή του στο pit stop, ο χειριστής του πίσω γρύλου τον είχε ακουμπήσει στην Aston Martin του Ισπανού. Ο Russell προσπάθησε να διατηρηθεί εντός αυτής της απόστασης, αλλά δεν τα κατάφερε. Εντέλει, η ποινή ήταν 10 δλ. και ο Alonso έχασε το 100ό βάθρο του, παρότι ανέβηκε σε αυτό και ο Russell προωθήθηκε στην 3η θέση. Ακολουθεί η η αντίδρασή του όταν το έμαθε.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!