F1: Δίλημμα θυσίας του άμεσου μέλλοντος για τη Mercedes

Η Mercedes θα πρέπει να αποφασίσει αν θα θυσιάσει μέρος της φετινής σεζόν -ή και όλη- για να αυξήσει τις πιθανότητές της να επιστρέψει στη διεκδίκηση νικών στη Formula 1, αφού η αρχική σχεδιαστική φιλοσοφία της W14 δεν αποδίδει τα αναμενόμενα.

F1: Δίλημμα θυσίας του άμεσου μέλλοντος για τη Mercedes

Η Mercedes θα πρέπει να αποφασίσει αν θα θυσιάσει μέρος της φετινής σεζόν -ή και όλη- για να αυξήσει τις πιθανότητές της να επιστρέψει στη διεκδίκηση νικών στη Formula 1, αφού η αρχική σχεδιαστική φιλοσοφία της W14 δεν αποδίδει τα αναμενόμενα.

Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Όπως έχουμε αναφέρει, ο επικεφαλής της Mercedes Toto Wolff δεν δίστασε να κατακρίνει το μονοθέσιο της γερμανικής ομάδας έπειτα από τον εναρκτήριο αγώνα της φετινής σεζόν, το GP Μπαχρέιν. Σύμφωνα με τα δείγματα από το Sakhir, μία ακόμη δύσκολη σεζόν φαίνεται να περιμένει τη Mercedes. Αντί η γερμανική ομάδα να καλύψει τουλάχιστον μέρος της διαφοράς απόδοσης που τη χώριζε από τη Red Bull, το προβάδισμα της τελευταίας αυξήθηκε σε σύγκριση με το περυσινό GP Μπαχρέιν. Συνεπώς, η γερμανική ομάδα πήγε προς τα πίσω, όπως ανέφερε ο Lewis Hamilton.

Ο Αυστριακός επικεφαλής δήλωσε ότι η Mercedes θα πρέπει να κάνει δραστικά βήματα εξέλιξης και όχι τα κλασικά μικρά κέρδη απόδοσης στα οποία στοχεύει κανονικά ο συνηθισμένος ρυθμός εξέλιξης των ομάδων, για να καταφέρει να καλύψει τη διαφορά που τη χωρίζει από την κορυφή. Ενδέχεται αυτό να τη φέρει σε ένα δίλημμα: να πρέπει να θυσιάσει μέρος της φετινής σεζόν -ή και όλη- για να έχει μακροπρόθεσμα τη δυνατότητα να διεκδικήσει νίκες ξανά.

Αυτό είναι το δεύτερο συνεχόμενο αποτυχημένο -για τα δεδομένα μια ομάδας που κατέκτησε 8 συνεχόμενους τίτλους Κατασκευαστών- μονοθέσιο υπό την τεχνική διεύθυνση του Mike Elliott. Το πραγματικό ερώτημα είναι τι οδήγησε σε λανθασμένες τεχνικές αποφάσεις δύο χρόνια στη σειρά. Και αν την περασμένη χρονιά ήταν δικαιολογημένο να μην έχουν ανιχνευθεί ορισμένοι κρυμμένοι κίνδυνοι -porpoising- της νέας γενιάς, φέτος, ποια είναι η αιτία;

Παίζει ρόλο η απειρία του Elliott στη θέση του τεχνικού διευθυντή; Μήπως γίνεται επίσης αισθητή η απουσία του πρώην επικεφαλής αεροδυναμικής Eric Blandin, που πέρασε στην Aston Martin; Παρεμπιπτόντως, η πορεία εξέλιξης της Aston Martin από πέρυσι έως φέτος δείχνει τι μπορεί να καταφέρει μια ομάδα και πόσο έδαφος μπορεί να καλύψει. Επίσης, χρησιμοποιεί τη μονάδα ισχύος, το κιβώτιο και την πίσω ανάρτηση της Mercedes, καθώς και την αεροδυναμική της σήραγγα.

Η λογική λέει ότι οι εγκαταστάσεις της Mercedes διαθέτουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και δεν έχει γίνει λόγος για ασυνέπεια δεδομένων μεταξύ προσομοιώσεων και πίστας. Ο Toto Wolff δήλωσε: «Ξέρουμε ότι δεν έχουμε μηχανικό πρόβλημα, αλλιώς θα υπέφερε και η Aston Martin, το θέμα είναι ότι στις ευθείες τα πάμε καλά, αλλά χάνουμε πολύ χρόνο στις γρήγορες στροφές». Συνεπώς, το πρόβλημα είναι αεροδυναμικό.

Ο Wolff υπονοεί ότι τα προβλήματα δεν προέρχονται από το πίσω μέρος της W14, αλλά από το εμπρός. Η Mercedes εξακολουθεί να είναι μία από τις ομάδες που έχουν τοποθετήσει το cockpit αρκετά μπροστά μεταξύ των δύο αξόνων. Αυτή η επιλογή επηρεάζει την κατανομή βάρους και έχει αναγκάσει τη γερμανική ομάδα να σχεδιάσει ένα δάπεδο διαφορετικό από τις υπόλοιπες.

Κάποιοι πιστεύουν ότι λόγω της μικρότερης απόστασης του cockpit από τον εμπρός άξονα, ο διαταραγμένος από την περιστροφή των εμπρός τροχών αέρας, καταλήγει να επηρεάζει αρνητικά τη ροή στην πολύ κρίσιμη περιοχή γύρω από τα πλαϊνά άκρα του δαπέδου. Σε αυτή την περιοχή, όλες οι ομάδες δημιουργούν στροβιλισμούς για να «μονώνουν» τη ροή αέρα κάτω από το δάπεδο (και τα κανάλια Venturi) από εξωτερικές επιβλαβείς επιρροές, και στη συνέχεια διώχνουν προς τις εξωτερικές πλευρές τη διαταραγμένη ροή που προκαλούν τα πίσω ελαστικά.

Σύμφωνα με το ιταλικό Motorsport, παρότι μέχρι τώρα ο Mike Elliott και οι τεχνικοί του είχαν την υποστήριξη του Toto Wolff, τώρα φαίνεται να υπάρχει ρήξη, λόγω των επιλογών που έχουν γίνει στη W14. Αναφέρεται ότι ο James Allison, ο πρώην τεχνικός διευθυντής της Mercedes, που ως επικεφαλής τεχνικό στέλεχος πλέον, ασχολείται με πιο μακροπρόθεσμα πλάνα της ομάδας και όχι με την ίδια την εξέλιξη του μονοθεσίου, τώρα κλήθηκε να επιβλέψει τις αναβαθμίσεις που αναμένεται να παρουσιαστούν από τη γερμανική ομάδα στην Imola, τον 6ο αγώνα της σεζόν και τον πρώτο ευρωπαϊκό.

Ο George Russell δήλωσε ότι θα προτιμούσε η Mercedes να θυσιάσει μέρος της φετινής σεζόν ή και ολόκληρη, για να επιστρέψει στις νίκες μακροπρόθεσμα και αναφέρει ότι πιθανότατα η γερμανική ομάδα θα οδηγηθεί να κάνει κάτι τέτοιο: «Είμαστε εδώ για να κερδίσουμε. Προφανώς θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε κάθε αποτέλεσμα, αλλά αν μου δώσεις επιλογή μεταξύ της ευκαιρίας να διεκδικώ και να κερδίζω αγώνες -όποτε κι αν γίνει αυτό- έναντι της αργής προόδου, χωρίς να έχω ποτέ αυτή την ευκαιρία, τότε προφανώς επιλέγεις τις νίκες».

«Οπότε, αν θέλουμε να θυσιάσουμε κάποιους αγώνες ή μέρος της σεζόν, για να έχουμε την ευκαιρία να αποκτήσουμε ένα μονοθέσιο που να μπορεί να παλέψει, είτε πρόκειται για το δεύτερο μισό της σεζόν, είτε ακόμα και αν κοιτάμε προς το επόμενο έτος, αυτό ίσως πρέπει να κάνουμε, γιατί είναι ξεκάθαρο ότι είμαστε πολύ πίσω».

«Κανείς δεν θυμάται ποιος τερματίζει 2ος ή 3ος. Η δεύτερη θέση δεν είναι αρκετά καλή. Και αν χρειαστεί να κάνουμε κάποιες δραστικές αλλαγές για να δώσουμε στους εαυτούς μας μια ευκαιρία στο δεύτερο μισό της χρονιάς, όποτε κι αν είναι αυτό, αυτό θα κάνουμε. Δεν κρυβόμαστε: φυσικά και είναι ένα μεγάλο πλήγμα για όλους μας. Είμαστε πολύ πιο πίσω από εκεί που θέλουμε να βρισκόμαστε. Νομίζω ότι το μόνο θετικό που μπορούμε να αποκομίσουμε από όλα αυτά αυτή τη στιγμή είναι ότι δεν υπάρχει κανένα θεμελιώδες πρόβλημα με το μονοθέσιο, εκτός από την έλλειψη αρνητικής άντωσης».

«Και όσο ανόητο κι αν ακούγεται αυτό, αυτό είναι ίσως ένα από τα πιο εύκολα προβλήματα που μπορούν να λυθούν, αν το συγκρίνεις με πέρυσι τέτοια εποχή. Από το μονοθέσιο που αναπηδούσε περισσότερο σε αυτό που αναπηδούσε λιγότερο. Ίσως με την αλλαγή των κανονισμών να γίναμε πιο συντηρητικοί από αυτή την άποψη, και ίσως πρέπει να πάμε μερικά βήματα πίσω για να κερδίσουμε λίγη ‘φθηνή’ αρνητική άντωση».

«Ο λόγος για τον οποίο εξακολουθούμε να έχουμε αυτή τη φιλοσοφία μικρών καλυμμάτων ψυγείων (sidepod) είναι επειδή συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι αυτό είναι το καλύτερο. Για να είμαι ειλικρινής, εξακολουθώ να πιστεύω ότι αυτό δεν πρόκειται να μεταμορφώσει την απόδοσή μας, αν ερχόμασταν την επόμενη εβδομάδα με καλύμματα ψυγείων τύπου Red Bull. Δεν νομίζω ότι αυτό θα μας βρει ξαφνικά μισό δευτερόλεπτο. Νομίζω ότι η μαγεία βρίσκεται στο δάπεδο και τα μέρη του μονοθεσίου που δεν μπορούμε να δούμε».

Από την πλευρά του, ο Lewis Hamilton δήλωσε ότι η Mercedes δεν τον άκουσε όσον αφορά τα προβλήματα που τους είχε αναφέρει σχετικά με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου: «Πέρυσι, τους είπα τα προβλήματα που υπάρχουν με το μονοθέσιο. Έχω οδηγήσει τόσα πολλά μονοθέσια στη ζωή μου, οπότε ξέρω τι χρειάζεται και τι δεν χρειάζεται ένα μονοθέσιο. Νομίζω ότι πρόκειται πραγματικά για υπευθυνότητα. Να παραδεχτείς την αλήθεια και να πεις ‘ξέρεις κάτι, ναι, δεν σε ακούσαμε, δεν είναι εκεί που πρέπει να είναι και πρέπει να δουλέψουμε’».

F1 - Mercedes, GP Μπαχρέιν

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!