F1-George Russell: H Red Bull θα κερδίσει όλους τους αγώνες φέτος

Ο οδηγός της Mercedes στη Formula 1, George Russell, πιστεύει ότι η Red Bull θα κερδίσει όλους τους αγώνες του φετινού Πρωταθλήματος, δεδομένου του πλεονεκτήματος απόδοσης που έχει.

F1-George Russell: H Red Bull θα κερδίσει όλους τους αγώνες φέτος

Ο οδηγός της Mercedes στη Formula 1, George Russell, πιστεύει ότι η Red Bull θα κερδίσει όλους τους αγώνες του φετινού Πρωταθλήματος, δεδομένου του πλεονεκτήματος απόδοσης που έχει.

Η Red Bull κυριάρχησε στο GP Μπαχρέιν, σημειώνοντας ένα επιβλητικό «1-2» τόσο στις κατατακτήριες δοκιμές, όσο και στον αγώνα. Ο Max Verstappen τερμάτισε 38 δλ. εμπρός από τον Fernando Alonso, που ήρθε 3ος, έπειτα από την εγκατάλειψη του Charles Leclerc με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος. Οι οδηγοί της Mercedes τερμάτισαν στην 5η (Lewis Hamilton) και την 7η θέση με τον George Russell. O νεαρός Βρετανός είναι σίγουρος ότι η Red Bull θα κυριαρχήσει τη φετινή σεζόν.

Ο Russell δήλωσε: «Η Red Bull έχει ‘καθαρίσει’ το Πρωτάθλημα, δεν νομίζω ότι κάποιος θα παλέψει μαζί της φέτος. Περιμένω να κερδίσουν κάθε αγώνα αυτή τη σεζόν. Αυτό είναι το στοίχημά μου. Με τις επιδόσεις που έχουν, δεν βλέπω κανέναν να τους προκαλεί. Ο ρυθμός τους φάνηκε πιο αδύναμος αυτό το Σαββατοκύριακο από ό,τι ήταν στις δοκιμές, κάτι που ήταν λίγο περίεργο».

«Αλλά, ξέρετε, τα έχουν όλα εύκολα αυτή τη στιγμή και μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν. Μπορεί να μην παίρνουν πάντα την pole, γιατί ξέρουμε ότι η Ferrari είναι πολύ ανταγωνιστική στις κατατακτήριες δοκιμές. Αλλά όταν πρόκειται για το ρυθμό αγώνα, νομίζω ότι βρίσκονται σε πολύ δυνατή θέση».

Ο team-mate του Russell στην ομάδα της Mercedes και 7 φορές Πρωταθλητής, Lewis Hamilton, όταν ρωτήθηκε για τη μάχη του με τη Ferrari του Carlos Sainz στους τελευταίους γύρους, δήλωσε: «Οι Ferrari ήταν πιο γρήγορες από εμάς σήμερα, ήμασταν η 4η ταχύτερη ομάδα. Ήταν κοντά για λίγο (με τον Sainz) και μετά απλά δεν μπορούσα να διατηρηθώ κοντά του, συνέχισε να απομακρύνεται, οπότε έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα».

«Σίγουρα δεν μπορούμε να παλέψουμε μαζί τους αυτή τη στιγμή. Ήταν πολύ πιο γρήγοροι από εμάς, όπως και οι Aston Martin. Είμαστε η 4η ταχύτερη ομάδα τώρα, αντί για 3η, που ήμασταν πέρυσι. Πάμε προς τα πίσω, οπότε έχουμε πραγματικά πολλή δουλειά να κάνουμε για να καλύψουμε αυτή τη διαφορά».

«Ήμασταν μίλια μακριά από το βάθρο. Υπήρχε μια Ferrari που θα ήταν μπροστά από τον Alonso, οπότε στην πραγματικότητα, θα ήμασταν στην 6η θέση. Οπότε το βάθρο δεν ήταν πουθενά κοντά. Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε, και πρέπει να προσθέσουμε αεροδυναμικό φορτίο στο μονοθέσιο. Μας λείπει πολλή αρνητική άντωση, οπότε από εκεί θα έρθει ο χρόνος στο γύρο. Μόλις βάλουμε περισσότερο φορτίο στο πίσω και το εμπρός μέρος, θα ανεβάσουμε τον ρυθμό μας».

«Δεν θέλω πραγματικά να πω πολλά, πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε, ξέρουμε ότι δεν είμαστε εκεί που πρέπει να είμαστε και ξέρουμε ότι αυτό δεν είναι το σωστό μονοθέσιο, είναι ένα δύσκολο μονοθέσιο. Απλά πρέπει να προσπαθήσω να παραμείνω θετικός και να συνεχίσω να πιέζω τα παιδιά, να προσπαθώ να είμαι ένα θετικό φως για αυτούς και να πάρω τους περισσότερους βαθμούς που μπορώ».

Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε: «Ήταν μία από τις χειρότερες ημέρες μου στους αγώνες. Μας έλειπε ο ρυθμός μπροστά, δεξιά και στο κέντρο. Αυτό αντικατοπτρίζει τις δοκιμές, επειδή η Aston Martin είναι πολύ γρήγορη, το αξίζει. Η Red Bull βρίσκεται σε διαφορετικό πλανήτη. Αυτό είναι που πονάει πιο πολύ, γιατί είναι τόσο μπροστά, που μου θυμίζει τα καλύτερα χρόνια μας, όταν ήμασταν ένα δευτερόλεπτο μπροστά από όλους τους άλλους. Αυτοί είναι το σημείο αναφοράς και πρέπει να κάνουμε το ένα βήμα μετά το άλλο, για να επιστρέψουμε και μπορούμε να το κάνουμε αυτό, οπωσδήποτε μπορούμε».

«Το τι ακολουθεί (για τη Mercedes) είναι ένα καλό ερώτημα και θα το αντιμετωπίσουμε άμεσα στην αρχή της εβδομάδας. Διότι αν κοιτάξετε πού βρισκόμασταν στο τέλος της σεζόν, όπου φαινόταν ότι είχαμε καλύψει το έδαφος, και ήταν απλώς θέμα ποιες πίστες μας ταίριαζαν και ποιες όχι, φαίνεται ότι σχεδόν διπλασιάστηκε αν όχι τριπλασιάστηκε η διαφορά από τη Red Bull και αυτό είναι κάτι που πρέπει να εξετάσουμε.

«Όλοι οι υπόλοιποι μεταξύ μας -η Ferrari, η Aston Martin- αυτά είναι απλά δευτερεύοντες παράγοντες. Έχοντας πει αυτό, αυτό που κατάφερε η Aston Martin είναι μια καλή έμπνευση, επειδή επέστρεψε από δύο δευτερόλεπτα πίσω στο ρυθμό αγώνα, και έγινε η δεύτερη ταχύτερη ομάδα. Και με εμάς, όλα είναι άσχημα. Ο ρυθμός στον ένα γύρο είναι ακόμα καλός, αλλά στον αγώνα είδαμε τις συνέπειες. Για να το θέσω ευθέως, μας λείπει αεροδυναμικό φορτίο, τα πίσω ελαστικά γλιστράνε, και πηγαίνουμε προς τα πίσω».

«Για την ακρίβεια, η διαφορά είναι πολύ μεγάλη. Και για να τους προφτάσουμε πρέπει να κάνουμε τεράστια βήματα, όχι τα συμβατικά, προσθέτοντας μερικούς πόντους αεροδυναμικού φορτίου κάθε εβδομάδα, γιατί όλοι οι άλλοι θα το κάνουν αυτό. Χάσαμε ένα χρόνο σε εξέλιξη. Για να έχεις μια πιο απότομη καμπύλη εξέλιξης, πρέπει απλώς να πάρεις αυτές τις αποφάσεις».

«Η Aston Martin πήρε αυτή την απόφαση και επέστρεψε δυναμικά. Αν ξεκινήσουμε από τη βάση μας, ίσως μπορέσουμε να επιστρέψουμε δυνατοί και να κυνηγήσουμε τις Red Bull. Αυτή είναι η φιλοδοξία μας. Εξακολουθούμε να εξελίσσουμε ένα μονοθέσιο. Αλλά θα αποφασίσουμε τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες ποιο μονοθέσιο θα είναι αυτό. Είναι αρκετά ξεκάθαρο προς τα πού πρέπει να πάμε. Απλά πρέπει να κάνουμε τα δεδομένα να δουλέψουν και το πιο σημαντικό είναι να αποκαταστήσουμε μια σταθερή βάση, να πούμε ‘εδώ βρισκόμαστε, δεν υπάρχουν εκπλήξεις και νέα κατεύθυνση’».

Ο Russell υποψιάζεται ότι η Mercedes είχε ασχοληθεί τόσο πολύ με την επίλυση του προβλήματος των αεροδυναμικών αναπηδήσεων (porpoising) πέρυσι, που δεν είχε επικεντρωθεί αρκετά στην απόδοση του μονοθεσίου: «Προσπαθείς πάντα να παίρνεις τις καλύτερες αποφάσεις και μόνο όταν βγαίνεις στην πίστα αναγνωρίζεις ότι ίσως κάτι σε έπιασε απροετοίμαστο».

«Λόγω των περιορισμών μας με το porpoising, καταβάλαμε μεγάλη προσπάθεια για να το λύσουμε και αυτό πιθανόν να έγινε εις βάρος της συνολικής απόδοσης και του αεροδυναμικού φορτίου. Πρέπει να είμαστε αντικειμενικοί. Δεν νομίζω ότι πρέπει να πάρουμε βιαστικές αποφάσεις. Είδαμε την πρόοδο που κάναμε πέρυσι. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο δεν μπορούμε να το ξανακάνουμε, αλλά το σημείο εκκίνησης είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό που θέλουμε».

O Russell δήλωσε ότι η Mercedes «επέστρεψε στην πραγματικότητα», αφού η ομάδα πίστεψε ότι θα μπορούσε να προκαλέσει τη Ferrari και την Aston Martin με βάση τις επιδόσεις της στις κατατακτήριες δοκιμές που «ξεπέρασαν τις προσδοκίες. Σαφώς δεν ήταν αυτή η περίπτωση, καθώς δεν έχουμε αρκετή απόδοση στο μονοθέσιο. Μάλλον πρέπει να επιστρέψουμε στο σχεδιαστήριο και να συνεχίσουμε να δουλεύουμε. Σήμερα όλα δεν ήταν εκεί που έπρεπε να είναι, οπότε υπάρχει δουλειά που πρέπει να κάνουμε».

Δείτε τον οδηγό του MotorOne.gr για τη σεζόν του 2023 στη Formula 1

F1 - Lewis Hamilton (Mercedes), GP Μπαχρέιν 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!