F1-GP Μπαχρέιν FP1: Ο Fernando Alonso μεταξύ των Red Bull

O Sergio Perez σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών για τη φετινή σεζόν της Formula 1, στο Μπαχρέιν, όπου ο Fernando Alonso βρέθηκε ανάμεσα στις δύο Red Bull.

F1-GP Μπαχρέιν FP1: Ο Fernando Alonso μεταξύ των Red Bull

O Sergio Perez σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών για τη φετινή σεζόν της Formula 1, στο Μπαχρέιν, όπου ο Fernando Alonso βρέθηκε ανάμεσα στις δύο Red Bull.

Η Formula 1 επέστρεψε για την καινούργια χρονιά, με τα μονοθέσια να κατεβαίνουν στην πίστα για πρώτη φορά σε αγωνιστικό τριήμερο, για την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Μπαχρέιν, οι οποίες όμως πραγματοποιούνται σε μη αντιπροσωπευτικές συνθήκες δηλαδή σε ηλιοφάνεια με υψηλές θερμοκρασίες, ενώ οι κατατακτήριες δοκιμές και ο αγώνας θα πραγματοποιηθούν σε νυχτερινές ώρες.

Ακόμα και σε συνθήκες που δεν έχουν σχέση με αυτές που θα αντιμετωπίσουν οδηγοί και μονοθέσια όταν θα μετράει πραγματικά. Ωστόσο, η πρώτη εικόνα που έχουμε είναι ότι η ανταγωνιστικότητα που επέδειξε η Aston Martin στο τεστ προετοιμασίας φαίνεται να είναι πραγματική, καθώς ο Fernando Alonso ήταν ανταγωνιστικός και με τις δύο γόμες ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν (μέση και μαλακή).

Δεν αποτέλεσε έκπληξη ότι μία Red Bull βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων. Ο Sergio Perez ήταν ταχύτερος από τον Max Verstappen καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας. Ο Ολλανδός Πρωταθλητής δεν φαινόταν ευχαριστημένος από το μονοθέσιό του, καθώς ήταν 0,4 και 0,6 δλ. πιο αργός από τον team-mate του στους χρόνους με τη μέση και την πρώτη προσπάθεια με τη μαλακή γόμα. Μάλιστα, μόλις ο Verstappen ολοκλήρωσε τον πρώτο του γύρο με τη μαλακή γόμα φάνηκε να κουνάει το κεφάλι του πέρα-δώθε, εκφράζοντας απογοήτευση.

Δεν ήταν όλα ρόδινα ούτε στο στρατόπεδο της Aston Martin, καθώς ο Lance Stroll έχασε πολύ χρόνο με αρκετά σοβαρά προβλήματα στο μονοθέσιο της Aston Martin και δεν είχε σημειώσει ακόμα γρήγορο γύρο στο μέσο της διαδικασίας. Αναφέρθηκε ότι επρόκειτο για πρόβλημα ανάφλεξης στον κινητήρα. Με ένα γρήγορο γύρο στα τελευταία 5 λεπτά, ανέβηκε στην 6η θέση.

Τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Μπαχρέιν.

Στην 4η θέση βρέθηκε ο Lando Norris με τη McLaren, με μία επίδοση πολύ καλύτερη από αυτήν που θα περίμενε κανείς από τη βρετανική ομάδα από χειμερινά δείγματα και τις δηλώσεις των ανθρώπων της. Ωστόσο, δεν γνωρίζουμε τα φορτία καυσίμου και τις ρυθμίσεις μονάδας ισχύος.

Στην 5η θέση βρέθηκε o Charles Leclerc, ο οποίος όμως σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του με τη μέση γόμα, η οποία ενδέχεται να είναι 1,1 – 1,2 δλ. πιο αργή από τη μαλακή στην πίστα του Sakhir. Αν ισχύει αυτή η διαφορά απόδοσης μεταξύ των δύο τύπων ελαστικών, ο χρόνος του Μονεγάσκου δεν ήταν κακός, παρότι βρισκόταν 1,5 δλ. πίσω από τον Perez. H Scuderia επέλεξε (όπως και η Mercedes), να χρησιμοποιήσει στο FP1 και δεύτερο σετ μέσης γόμας ελαστικών, από τα τρία που διαθέτει κάθε οδηγός για ολόκληρο το τριήμερο.

Oύτε η Ferrari είχε απροβλημάτιστο FP1. H ιταλική ομάδα διέθετε στο μονοθέσιο του Leclerc την καινούργια πίσω αεροτομή με μονό (και όχι διπλό) υποστήριγμα, που είχε προσπαθήσει να δοκιμάσει στην τελευταία ημέρα του τεστ προετοιμασίας και είχε σπάσει. Ωστόσο, ήταν εμφανές στα τηλεοπτικά πλάνα ότι ήταν ασταθής και κινούνταν υπερβολικά στους κραδασμούς, ιδίως στην ανάβαση των kerb.

Συνεπώς, η Ferrari αφαίρεσε αυτή την πίσω αεροτομή στο μονοθέσιο του Charles Leclerc και τοποθέτησε ξανά αυτήν με το διπλό υποστήριγμα. Στο 40ό λεπτό, ο Carlos Sainz, σε ένα γρήγορο γύρο με τη μέση γόμα έχασε τον έλεγχο στην προσέγγιση της στροφής 9, χτυπώντας σε μια από τις μεγάλες ανομοιομορφίες της πίστας και χάνοντας αεροδυναμικό φορτίο στον πίσω άξονα, για να καταλήξει σε τετ-α-κέ, καταστρέφοντας το σετ Pirelli που χρησιμοποιούσε. Ίσως η Ferrari προσπαθούσε να λειτουργήσει το μονοθέσιο με μικρότερη απόσταση από το έδαφος και αυτό να συνέβαλε στο συμβάν.

Ο Lewis Hamilton συμμετείχε στο FP1 με το piercing στη μύτη, έχοντας φέρει χαρτί γιατρού που αναφέρει ότι η επαναλαμβανόμενη αφαίρεση και επανατοποθέτησή του μπορεί να προκαλέσει παραμόρφωση. Συνεπώς ο Βρετανός εξαιρέθηκε σε αυτή την περίπτωση από την απαγόρευση που ισχύει για τους οδηγούς, ότι δεν μπορούν να φορούν κοσμήματα εντός του cockpit.

Η Mercedes διέθετε μία καινούργια πίσω αεροτομή, που παράγει λιγότερη αντίσταση, και οι οδηγοί της βρέθηκαν στη 10η και 11η θέση, πάνω από 2 δλ. μακριά από την κορυφή, καθώς δεν κατάφεραν να βελτιώσουν πολύ τους χρόνους τους, με το δέυτερο σετ μέση γόμας που επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν, όπως και οι Ferrari. Συνεπώς, βρέθηκαν πίσω, πέραν από τους προαναφερθέντες οδηγούς, και από τη Haas του Kevin Magnussen, και τις δύο Alfa Romeo. Οι Alpine βρέθηκαν στη 15η και 17η θέση και υπήρχε απογοήτευση στο γαλλικό pit wall.

Δείτε τον οδηγό του MotorOne.gr για τη σεζόν του 2023 στη Formula 1.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!