F1: Αναβαθμίσεις αξιοπιστίας στους V6 των Honda και Mercedes

Η Ferrari δεν είναι η μοναδική κατασκευαστής μονάδων ισχύος της Formula 1 που πραγματοποίησε αναβαθμίσεις βελτίωσης της αξιοπιστίας κατά τη διάρκεια του χειμώνα. To ίδιο έκαναν Honda και Mercedes.

F1: Αναβαθμίσεις αξιοπιστίας στους V6 των Honda και Mercedes

Η Ferrari δεν είναι η μοναδική κατασκευαστής μονάδων ισχύος της Formula 1 που πραγματοποίησε αναβαθμίσεις βελτίωσης της αξιοπιστίας κατά τη διάρκεια του χειμώνα. To ίδιο έκαναν Honda και Mercedes.

H Ferrari βρέθηκε στο επίκεντρο πέρυσι λόγω των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετώπισε με τη μονάδα ισχύος της. Στη διαδικασία εξέλιξης του υβριδικού V6, Είχε προτιμήσει να δώσει έμφαση στον τομέα των επιδόσεων, γνωρίζοντας ότι θα έχει τη δυνατότητα να επιλύσει τα προβλήματα αξιοπιστίας στη συνέχεια. Την ίδια τακτική ακολούθησαν ουσιαστικά όλοι οι κατασκευαστές κινητήρων.

Τα προβλήματα της Ferrari ανάγκασαν τους τεχνικούς του Maranello να υιοθετήσουν πιο συντηρητικές ρυθμίσεις για τον V6, γεγονός που έπληξε τις επιδόσεις του. Σύμφωνα με την ιταλική ομάδα, έπειτα από τις αναβαθμίσεις αξιοπιστίας που πραγματοποίησε κατά τη διάρκεια του χειμώνα, οι ενδείξεις στο δυναμόμετρο είναι ενθαρρυντικές, και πιστεύει ότι έχει καταφέρει να επιλύσει τα περυσινά προβλήματα.

Σύμφωνα με τις φήμες στον ιταλικό Τύπο, υπάρχουν ορισμένες αδυναμίες στον τομέα του turbo. Η πίστα θα είναι ο απόλυτος κριτής αυτών. Η Ferrari τροποποίησε φέτος τη διάταξη των ψυγείων της, τα οποία είναι τοποθετημένα πιο κοντά στο δάπεδο της SF-23, για να βελτιώσει την αξιοπιστία, αλλά και να διατηρήσει χαμηλά το κέντρο βάρους.

Σύμφωνα με φήμες στον ιταλικό Τύπο, και η Mercedes έχει στόχο με τις αναβαθμίσεις αξιοπιστίας που πραγματοποίησε κατά τη διάρκεια του χειμώνα, να αξιοποιήσει 10 ίππους περισσότερους. Την περασμένη σεζόν, με μόνο μια μικρή αναβάθμιση αξιοπιστίας στο στροφαλοφόρο, που παρουσιάστηκε στο Spa, η Mercedes κατάφερε σιγά-σιγά να δείξει τις δυνατότητες του κινητήρα της, ο οποίος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εξασφάλιση της νίκης της ομάδας στο GP Βραζιλίας.

H Alpine είχε αναφέρει στην παρουσίαση της A523 ότι προσπάθησε να βελτιώσει την αξιοπιστία του κινητήρα της Renault. Αλλά και η Honda αποκάλυψε ότι βελτίωσε την αξιοπιστία της μονάδας ισχύος της κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όπως επιβεβαίωσε ο επικεφαλής σχεδιαστής Testushi Kakuda: «Η βελτίωση της αξιοπιστίας δεν θα βοηθήσει στη βελτίωση της ισχύος της μονάδας».

«Σύμφωνα με τους κανονισμούς, υπάρχει μόνο ένα είδος εξέλιξης που μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε την ισχύ. Έτσι, η βελτίωση της αξιοπιστίας θα βοηθήσει να δοθούν περισσότερες στρατηγικές επιλογές σχετικά με τον τρόπο χρήσης της μονάδας ισχύος. Πέρυσι, νομίζω ότι όλοι οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος έδωσαν προτεραιότητα στην απόδοση κατά την εξέλιξή τους, όπως και εμείς.

«Καταβάλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να αντισταθμίσουμε την απώλεια επιδόσεων λόγω του νέου καυσίμου E10, αλλά ως αποτέλεσμα, το εσωτερικό φορτίο του κινητήρα αυξήθηκε σημαντικά σε σχέση με το 2021 και η αξιοπιστία τέθηκε σε κίνδυνο. Για το λόγο αυτό, το 2022 εμφανίστηκαν διάφορα προβλήματα».

«Εργαζόμαστε για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων. Όχι μόνο πρέπει να βελτιώσουμε τα πιο προβληματικά σημεία, αλλά προετοιμαζόμαστε για τη χρήση ευρύτερων στρατηγικών, εντοπίζοντας τους περιορισμούς της μονάδας ισύχος και μεγιστοποιώντας τις δυνατότητές της».

«Έχουμε επίσης ωριμάσει πολύ στις ηλεκτρικές τεχνολογίες, όπου είχαμε σαφές πλεονέκτημα πέρυσι, ιδίως όσον αφορά την εφαρμογή της MGU-K. Επιπλέον, συνεργαστήκαμε με τους προμηθευτές μας για να βελτιώσουμε την ακρίβεια των εξαρτημάτων όσον αφορά την παραγωγή και τη συναρμολόγηση της μονάδας ισχύος».

«To HRC (αγωνιστικό τμήμα της Honda) έχει καταβάλει τεράστια προσπάθεια στη Sakura (εγκαταστάσεις της HRC στην Ιαπωνία) για την επόμενη σεζόν. Έτσι, πιστεύουμε ότι είμαστε πλήρως προετοιμασμένοι για τις δοκιμές πριν από τη σεζόν, αυτή την εβδομάδα».

F1 - Yuki Tsunoda (AlphaTauri)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!