F1: H Alpine A523 ολοκληρώνει τον κύκλο παρουσιάσεων

Η Alpine έγινε η τελευταία ομάδα της Formula 1 που πραγματοποίησε την παρουσίαση του φετινού της μονοθεσίου για τη σεζόν της Formula 1, της Α523.

F1: H Alpine A523 ολοκληρώνει τον κύκλο παρουσιάσεων

Η Alpine έγινε η τελευταία ομάδα της Formula 1 που πραγματοποίησε την παρουσίαση του φετινού της μονοθεσίου για τη σεζόν της Formula 1, της Α523.

Η Alpine αποκάλυψε τη νέα A523 στο Λονδίνο, για να ολοκληρωθεί ο κύκλος των παρουσιάσεων των ομάδων για την καινούργια σεζόν της Formula 1. H ομάδα διαθέτει μία αμιγώς Γαλλική οδηγική σύνθεση, με τον Pierre Gasly να έρχεται από την AlphaTauri, πλαισιώνοντας τον Esteban Ocon που θα εισέλθει στην 4η σεζόν του με την Alpine.

Είναι γνωστό ότι ενώ γνωρίζονται από παιδιά, οι δύο Νορμανδοί δεν έχουν την καλύτερη σχέση μεταξύ τους τα τελευταία χρόνια. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν η κόντρα τους θα μεταφερθεί στην πίστα, καθώς θα παλέψουν σκληρά μεταξύ τους στην προσπάθειά τους να επιβληθούν. Αναμένεται να είναι μία από τις πιο συναρπαστικές μονομαχίες μεταξύ team-mate μέσα στη σεζόν.

Η γαλλική ομάδα ολοκλήρωσε την περυσινή σεζόν στην 4η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών και φέτος θέλει φυσικά να τη διατηρήσει και να μειώσει τη διαφορά που τη χωρίζει από τους κορυφαίους και θα ήθελε να δει τους οδηγούς της σε κάποιο βάθρο. Το 2022 είχε ξεκινήσει τη χρονιά έχοντας αναγκαστεί να σταματήσει τη λειτουργία της αερουδναμικής της σήραγγας λόγω έργων συντήρησης.

Στη συνέχεια όμως, κατάφερε να γίνει μία από τις πιο δραστήριες ομάδες όσον αφορά την παρουσίαση αναβαθμίσεων στο μονοθέσιό της κατά τη διάρκεια της σεζόν, εν μέρει και λόγω έξυπνου σχεδιασμού του αμαξώματος, που αποτελούνταν από πολλά διαφορετικά εξαρτήματα, κάτι που έχει διατηρηθεί και στη φετινή Α523. H Alpine στοχεύει να έχει τον ταχύτερο ρυθμό εξέλιξης του grid για να πλησιάσει τους κορυφαίους και έχει σχεδιάσει το μονοθέσιο ώστε να δίνει τη δυνατότητα περαιτέρω εξέλιξης.

Το καινούργιο μονοθέσιο της Alpine ακολουθεί την κυρίαρχη σχεδιαστική τάχη της φετινής χρονιάς, παρουσιάζοντας μία εξέλιξη του σχεδιασμού τον οποίο εξέλιξε πέρυσι, ιδίως στα καλύμματα των ψυγείων. Η εισαγωγή αέρα αυτών είναι τοποθετημένη πολύ μπροστά, κοντά στο εμπρός μέρος του cockpit, ενώ στο πίσω μέρος κατεβαίνουν προς τα κάτω στο πίσω μέρος και έχουν αυλάκωση και διατρήσεις στο επάνω μέρος τους. Μεγαλύτερες διαστάσεις έχει φέτος το κεντρικό κάλυμμα του κινητήρα στο πίσω μέρος, για να «αδυνατίσουν» τα πλαϊνά.

H Α523 διαθέτει πιο λεπτό -αλλά πλατύ- ρύγχος και τα ψαλίδια της εμπρός (pullrod) ανάρτησης έχουν μεταφερθεί όσο πιο πίσω γίνεται. Στην πίσω ανάρτηση, η Alpine έχει αλλάξει τη γεωμετρία της πίσω ανάρτησης από pullrod σε pushrod, με ένα από τα μεγάλα οφέλη να είναι το μικρότερο βάρος, καθώς και η απομάκρυνση της ράβδου ώσης από μία αεροδυναμικά ευαίσθητη περιοχή. Η ομάδα κατάφερε να μειώσει τον όγκο των ψυγείων και να βρεθεί κάτω του ελάχιστου ορίου βάρους (798 κιλά με τον οδηγό), γεγονός που θα της επιτρέπει να χρησιμοποιεί έρμα για να βελτιστοποιεί την κατανομή βάρους.

Στην περιοχή εμπρός από τους πίσω τροχούς, διατηρούνται τα συρματόσχοινα υποστήριξης του δαπέδου, ώστε να μην κάμπτεται προς τα κάτω υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο. Tο μονοθέσιο έχει ήδη πραγματοποιήσει ένα shakedown 100 χλμ. με ελαστικά επίδειξης στην πίστα του Silverstone τη Δευτέρα.

Άλλος ένας στόχος της Alpine για το 2023 είναι να μειώσει τα προβλήματα αξιοπιστίας που αντιμετώπισε πέρυσι, ιδίως στον τομέα της μονάδας ισχύος, για αυτό και ανασχεδιάστηκε η αντλία νερού. Επίσης, η Renault κατάφερε να μειώσει τη θερμοκρασία του αέρα στο plenum (όπου αποθηκεύεται ο συμπιεσμένος αέρας πριν διοχετευθεί στο θάλαμο καύσης του V6), γεγονός που θα αυξήσει την απόδοση της μονάδας ισχύος.

Όπως έκανε και πέρυσι, η Alpine, θα ξεκινήσει τη σεζόν με ροζ μονοθέσιο για τους 3 πρώτους αγώνες της σεζόν και μετά θα επιστρέψει στο μπλε χρωματισμό για την υπόλοιπη χρονιά. Αυτό συμβάινει για την προβολή του βασικού σπόνσορας της ομάδας, της αυστριακής BWT. Επίσης, η Alpine ανακοίνωσε ότι ο 20χρονος Αυστραλός Jack Doohan, που θα αγωνιστεί φέτος στη Formula 2, θα είναι ο εφεδρικός οδηγός της.

H Alpine ανακοίνωσε επίσης ότι η 22 ετών Γερμανίδα Sophia Florsch (που θα αγωνιστεί στη Formula 3 φέτος) θα προσχωρήσει στην ακαδημία νεαρών οδηγών της, πλαισιώνοντας την 19χρονη Βρετανίδα Abbi Pulling, η οποία θα είναι μέλος και του προγράμματος της Formula 1. H Alpine έχει δημιουργήσει ένα πρόγραμμα ανάπτυξης ειδικά για γυναίκες οδηγούς, το οποίο αποκαλείται Rac(H)er. Επίσης, ο θρύλος του ποδοσφαίρου, Zinedine Zidane, ανακοινώθηκε ως πρεσβευτής της Alpine.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!