F1 – GP Μεξικού: Ο Max Verstappen στην pole position

O Max Verstappen σημείωσε την πρώτη του pole position στο Μεξικό, με μεγάλη με τις δύο Mercedes να τον ακολουθούν σε απόσταση 0,3 δλ., διαφορά που δεν δείχνει πόσο απειλητικά ήταν τα γερμανικά μονοθέσια.

F1 – GP Μεξικού: Ο Max Verstappen στην pole position

O Max Verstappen σημείωσε την πρώτη του pole position στο Μεξικό, με μεγάλη με τις δύο Mercedes να τον ακολουθούν σε απόσταση 0,3 δλ., διαφορά που δεν δείχνει πόσο απειλητικά ήταν τα γερμανικά μονοθέσια.

Ο Max Verstappen επικράτησε στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μεξικού και κέρδισε το πολύ όμορφο τρόπαιο με τη ρέπλικα από τα κράνη των αδερφών Pedro και Ricardo Rodriguez. Ο Ολλανδός, που πανηγύρισε την 6η του φετινή pole position (και 80ή στην πορεία της Red Bull στη Formula 1), είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο και το 2019, αλλά είχε τιμωρηθεί και είχε την πρώτη θέση. H διαφορά του Verstappen από τις δύο Mercedes ήταν 0,3 δλ., που δεν δείχνει τις πραγματικές δυνατότητες του γερμανικού μονοθεσίου.

O George Russell, που θα εκκινήσει από τη 2η θέση, ήταν απογοητευμένος από τον τελικό του γύρο, o οποίος ήταν πολύ καλός ώσπου βγήκε εκτός πίστας στη 12η στροφή, την είσοδο στο στάδιο. Απολογήθηκε από την ομάδα στον ασύρματο. Όπως και ο team-mate του, ούτε ο Lewis Hamilton κατάφερε να αντλήσει το μέγιστο από το μονοθέσιό του, καθώς ο χρόνος από την πρώτη του προσπάθειά του διαγράφηκε διότι «έκοψε δρόμο» στην 3η στροφή. Οπότε είχε μόνο μία ευκαιρία και ανέφερε προβλήματα με την απόδοση ισχύος του κινητήρα του μεταξύ των δύο προσπάθειών του.

Πως κατάφερε η Mercedes να γίνει ξαφνικά τόσο ανταγωνιστική; Φαίνεται ότι λόγω της χαμηλότερης πυκνότητας της ατμόσφαιρας στο μεγάλο υψόμετρο, η Mercedes χάνει λιγότερο στις μεγάλες ευθείες του Autodromo Hermanos Rodriguez. Επιπλέον, η W13 είναι πολύ αποτελεσματική στις αργές στροφές, αν και η Red Bull κυριάρχησε με τον Verstappen στο τελικό sector, όπου βρίσκονται οι περισσότερες.

Επίσης, ένας πολύ σημαντικός τομέας πιθανότατα είναι η θερμοκρασία των ελαστικών. Αυτό που αποτελεί μειονέκτημα συνήθως στις κατατακτήριες δοκιμές σε άλλες πίστες, το γεγονός δηλαδή ότι η Mercedes δεν αναπτύσσει άμεσα θερμοκρασίες στα ελαστικά, ίσως αποτελεί πλεονέκτημα στο Μεξικό, βοηθώντας την W13 να μην τα υπερθερμαίνει.


O τοπικός ήρωας, Sergio Perez, βρέθηκε μισό δέκατο του δλ. πίσω από τις Mercedes, δηλώνοντας ότι είχε ένα ηλεκτρικά προβλήματα και δεν έβλεπε στην οθόνη του το χρόνο αναφοράς ή την κατανομή πέδησης, αντιμετώπισε πρόβλημα και με τη λειτουργία του DRS στο Q1.

Πολύ κακή ήταν η εικόνα των δύο Ferrari, κάτι που τονίστηκε από το γεγονός ότι μεταξύ τους κατάφερε να «παρεισφρήσει» ο εκπληκτικός Valtteri Bottas, με την Alfa Romeo. Στην τελική τους προσπάθειας, οι οδηγοί της Ferrari ομάδας είχαν ήδη βρεθεί σχεδόν μισό δλ. πίσω από τον Verstappen από το πρώτο sector της πίστας.

Ο Carlos Sainz ανέφερε ότι το μονοθέσιο ήταν πολύ δύστροπο και δύσκολο να ελεγχθεί στην ανάβαση των kerb και τις ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα. Ο Ισπανός, που θα εκκινήσει από την 5η θέση, δήλωσε ότι η ομάδα γνωρίζει γιατί συμβαίνει αυτό, και τους συμβιβασμούς που έπρεπε να γίνουν, αλλά τον εξέπληξε πόσο δύσκολη ήταν στην οδήγηση η F1-75. Ο Sainz ανέφερε ότι το αυξημένο υψόμετρο φαίνεται να πλήττε περισσότερο τον κινητήρα της Ferrari.

Ο Charles Leclerc ανέφερε ότι υπήρχαν προβλήματα στη λειτουργία του κινητήρα του, και για αυτό έχανε χρόνο στις ευθείες. Ωστόσο, ο επικεφαλής της ομάδας του Maranello, Mattia Binotto, δήλωσε στην ιταλική τηλεόραση ότι υπήρχε πρόβλημα με το DRS του Leclerc, το οποίο δεν λειτουργούσε στο τελικό κομμάτι του γρήγορου γύρου του. O Leclerc βρέθηκε 7ος, 0,78 δλ. πίσω από τον Verstappen.

Η μεγάλη έκπληξη ήταν φυσικά η 6η θέση του Bottas, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο ότι -όπως ανέφερε- η Alfa Romeo ήταν εύκολη στην οδήγηση στις συνθήκες χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου, καβαλώντας με καλό τρόπο τα kerb. Ως αποτέλεσμα, ο Φινλανδός σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμά του σε κατατακτήριες δοκιμές από το GP Μαϊάμι στις αρχές Μαΐου.

O Lando Norris με τη McLaren βρέθηκε στην 8η θέση, με τη McLaren να αποδεικνύεται ανταγωνιστική στις κατατακτήριες δοκιμές. Η υστέρηση της MCL36 σε τελικές ταχύτητες ήταν μικρότερη στο Μεξικό, αλλά ο Norris κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τις δύο Alpine. Ο Fernando Alonso είχε εμφανείς στιγμές υπερστροφής στην έξοδο των τελευταίων στροφών της πίστας, αλλά και πάλι βρέθηκε εμπρός από τον team-mate του, Esteban Ocon, που ολοκλήρωσε την πρώτη δεκάδα.

Q2

Οι Red Bull και οι Ferrari έκαναν την πρώτη τους προσπάθεια με χρησιμοποιημένο σετ ελαστικών μαλακής γόμας στο δεύτερο σκέλος, σε αντίθεση με αυτούς της Mercedes, που χρησιμοποίησαν ένα καινούργιο σετ εξαρχής. Ο Russell είχε παράπονα ότι δεν είχε τη δυνατότητα να αναπτύξει θερμοκρασία στα εμπρός φρένα του. Ενώ οι δύο οδηγοί της Mercedes είχαν μόλις 13 χλστ. διαφορά, ο Sainz παρείσφρησε μεταξύ τους, ενώ ο Verstappen βρέθηκε 1 χλστ. πίσω από τον Russell, με τον Perez στα 63 χλστ. από τον επικεφαλής Hamilton.

Από τη διαδικασία αποκλείστηκε ο Daniel Ricciardo, που έχασε τη 10η θέση από τον Alonso για μόλις 53 χλστ. του δλ., o Guanyu Zhou και οι δύο AlphaTauri. O Pierre Gasly ανέφερε ότι ήταν καθαρός γύρος αλλά δεν είχε πρόσφυση, ενώ ο Yuki Tsunoda παραπονέθηκε για τη θέση που τον έβαλε η ομάδα στην πίστα. Ο Kevin Magnussen ήταν 15ος, αλλά έχει ποινή 5 θέσεων και θα βρεθεί στην τελευταία σειρά εκκίνησης.

Q1

O Verstappen αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πρώτη του προσπάθεια, γλιστρώντας «παντού» στις πρώτες στροφές, ενώ το DRS δεν λειτούργησε στην πρώτη προσπάθεια του Perez. Ο Russell ανέφερε υπερβολική υποστροφή, που τον οδηγούσε σε μπλοκαρίσματα εμπρός φρένων. Οι οδηγού των τριών πρώτων ομάδων πέρασαν στην επόμενη φάση της διαδικασίας χρησιμοποιώντας μόνο ένα σετ μαλακής γόμας, όπως και ο Bottas, ο οποίος έγραψε έναν εντυπωσιακό χρόνο για να βρεθεί μόλις 3 δέκατα του δλ. πίσω από τον Verstappen, που ήταν ταχύτερος εκείνη τη στιγμή. Στη δεύτερη προσπάθειά του, ο Hamilton τέθηκε επικεφαλής.

O Mick Schumacher είδε έναν πολύ γρήγορο χρόνο να διαγράφεται, επειδή «έκοψε» δρόμο στη 2η στροφή. Ο Γερμανός ήταν ο πρώτος από αυτούς που αποκλείστηκαν από τη διαδικασία, έχοντας σημειώσει τον ίδιο ακριβώς χρόνο με τον Sebastian Vettel. Αμφότερες οι Aston Martin (και οι Williams) βρέθηκαν εκτός διαδικασίας, με τον Lance Stroll να έχει και ποινή 3 θέσεων από το GP ΗΠΑ και θα βρεθεί στην τελευταία σειρά εκκίνησης μαζί με τον Magnussen. O Alex Albon έχασε το πίσω μέρος της Williams στις γρήγορες στροφές και δεν είχε εξήγηση για το τι είχε συμβεί.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!