F1: H FIA απομακρύνει το διευθυντή αγώνων Eduardo Freitas

Έπειτα από την έρευνα που διεξήγαγε η FIA σχετικά με τη διαχείριση του GP Ιαπωνίας, ο ένας εκ των διευθυντών αγώνων, o Eduardo Freitas δεν πρόκειται να επιστρέψει σε φετινό Grand Prix της Formula 1.

F1: H FIA απομακρύνει το διευθυντή αγώνων Eduardo Freitas

Έπειτα από την έρευνα που διεξήγαγε η FIA σχετικά με τη διαχείριση του GP Ιαπωνίας, ο ένας εκ των διευθυντών αγώνων, o Eduardo Freitas δεν πρόκειται να επιστρέψει σε φετινό Grand Prix της Formula 1.

Η FIA ανακοίνωσε τα ευρήματα της έρευνας που διεξήγαγε σχετικά με τη διαχείριση του GP Ιαπωνίας, από τη διεύθυνση αγώνων της Formula 1. Έπειτα από την απόφαση απομάκρυνσης του Michael Masi στις αρχές της φετινής σεζόν, η FIA αποφάσισε να υιοθετήσει σύστημα δύο εναλλασσόμενων διευθυντών αγώνων. Αυτοί είναι ο Γερμανός Niels Wittich και ο Πορτογάλος Eduardo Freitas.

O Freitas ήταν διευθυντής αγώνα στο GP Ιαπωνίας. Στις βροχερές συνθήκες που επικρατούσαν στη Suzuka, ένας γερανός εισήλθε στην πίστα παράλληλα με τα μονοθέσια, ενώ η ορατότητα ήταν πολύ χαμηλή. Ο Pierre Gasly επέκρινε δριμύτατα το συμβάν, όπως και αρκετοί άλλοι οδηγοί, διότι υπό παρόμοιες συνθήκες συνέβη το θανατηφόρο ατύχημα του Jules Bianchi το 2014, στην ίδια πίστα.

Ως αποτέλεσμα της έρευνας που διεξήγαγε η FIA σχετικά με το GP Ιαπωνίας, ανακοίνωσε: «Για τους υπόλοιπους αγώνες της σεζόν 2022 της Formula 1, η FIA δεν θα χρησιμοποιήσει το σύστημα της εναλλαγής του ρόλου του διευθυντή αγώνων. Από το GP ΗΠΑ στο Austin και τους επόμενους αγώνες σε Μεξικό, Βραζιλία και Άμπου Ντάμπι, ο Niels Wittich θα αναλάβει τη θέση του διευθυντή αγώνων με την υποστήριξη του προσωπικού διεύθυνσης αγώνων».

«Η επανεξέταση ξεκίνησε από το Κέντρο Απομακρυσμένων Λειτουργιών (ROC) της FIA στη Γενεύη. Το ROC, το οποίο εισήχθη για τη σεζόν 2022, παρέχει υποστήριξη σε διαδικαστικά, αγωνιστικά και κανονιστικά θέματα στη διεύθυνση αγώνων κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών Σαββατοκύριακων».

Eduardo Freitas
Eduardo Freitas

«Η επιτροπή εξέτασης περιελάμβανε εκπροσώπους από διάφορα τμήματα της FIA, συμπεριλαμβανομένων των τμημάτων διεύθυνσης αγώνων, ROC, ασφάλειας, λειτουργιών και τεχνικών. Τη διαδικασία επέβλεψε ο αναπληρωτής πρόεδρος της FIA για τον αθλητισμό Robert Reid, ο οποίος ήταν παρών στη Suzuka».

«Το ROC αναδημιούργησε ένα πλήρες χρονοδιάγραμμα των συμβάντων από βίντεο και δεδομένα που καταγράφηκαν. Οι βρεγμένες συνθήκες της πίστας και η ορατότητα των οδηγών λήφθηκαν υπόψη από το προσωπικό της διεύθυνσης αγώνων μαζί με την ROC για την εξαγωγή των συμπερασμάτων τους. Πραγματοποιήθηκε μια μακρά μελέτη του υλικού βίντεο και της τηλεμετρίας της διεύθυνσης αγώνων και των δεδομένων του ROC».

«Αξιολογήθηκε επίσης η συμπεριφορά των οδηγών, η απόδοση των ανθρώπων της πίστας και των χειριστών των οχημάτων ανάκτησης. Τα συμπεράσματα της επανεξέτασης οδήγησαν στην υιοθέτηση ορισμένων μέτρων για το μέλλον. Η FIA δεσμεύεται για συνεχή βελτίωση και ανάλυση, ώστε καταστάσεις όπως αυτή που συνέβη στη Suzuka να μπορούν να αποφευχθούν ή τουλάχιστον να μετριαστούν με ασφάλεια».

Εκκίνηση αγώνα

«Παρόλο που έβρεχε, οι συνθήκες ήταν κατάλληλες για να ξεκινήσει ο αγώνας με εκκίνηση από στάση. Όλες οι ομάδες εκκίνησαν με ενδιάμεσα ελαστικά έπειτα από αναγνωριστικούς γύρους προς το grid. Ωστόσο, η πιο έντονη βροχόπτωση γύρω από την ώρα της εκκίνησης σήμαινε ότι η διατήρηση του ελέγχου των μονοθεσίων με ενδιάμεσα ελαστικά ήταν πιο δύσκολη».

FIA F1

Οχήματα αποκατάστασης

«Η επανεξέταση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ακολουθήθηκαν όλες οι διαδικασίες αγώνα της FIA. Μετά το περιστατικό με τη Ferrari του Carlos Sainz στη στροφή 12, η αγωνιστική δράση εξουδετερώθηκε με το αυτοκίνητο ασφαλείας πριν εισέλθουν στην πίστα άνθρωποι και τα οχήματα αποκατάστασης».

«Η επανεξέταση σημείωσε ότι σε τέτοιες συνθήκες, ένα όχημα αποκατάστασης δεν θα πρέπει να εισέλθει στην πίστα αν όλα τα μονοθέσια δεν έχουν συγκεντρωθεί πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Επιπλέον, όταν τα μονοθέσια βρίσκονται στην πίστα, οι άνθρωποι και ο εξοπλισμός ανάκτησης πρέπει να εισέρχονται μόνο όταν οι καιρικές συνθήκες και η θέση των μονοθεσίων που πρέπει να απομακρυνθούν επιτρέπουν μια γρήγορη και ασφαλή επέμβαση».

«Δεδομένων των συνθηκών της πίστας και της συνολικής ορατότητας για τους οδηγούς, τους ανθρώπους και το προσωπικό αποκατάστασης εκείνη τη στιγμή, αρχικά υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, που ακολουθήθηκε από κόκκινη σημαία, και καθώς οι προσπάθειες επικεντρώνονταν στην ασφαλή ανάκτηση, η AlphaTauri του Pierre Gasly στο pit lane δεν εντοπίστηκε άμεσα».

«Η διεύθυνση αγώνων δεν παρακολουθεί απαραίτητα όλα τα μονοθέσια που ενδέχεται να εισέλθουν στα pits κατά τη διάρκεια περιόδου αυτοκινήτου ασφαλείας, καθώς ενδιαφέρεται περισσότερο για την περιοχή στην οποία έχει συμβεί το περιστατικό και την αδρανοποίηση των μονοθεσίων πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας».

«Μετά από το pit stop του, ο Gasly εισήλθε ξανά στην πίστα και οδήγησε στον χρόνο Δ του αυτοκινήτου ασφαλείας σε μια προσπάθεια να προφτάσει τους υπόλοιπους. Όταν έφτασε για δεύτερη φορά στο σημείο του συμβάντος στη στροφή 12, οι άνθρωποι της πίστας εργάζονταν με γερανό».

F1 - GP Ιαπωνίας 2022, Εκκίνηση

«Παρόλο που είναι κοινή πρακτική να εισέρχονται στην πίστα τα οχήματα αποκατάστασης όταν η αγωνιστική δράση έχει εξουδετερωθεί, η επιτροπή εξέτασης συζήτησε αν η είσοδος του οχήματος αποκατάστασης στη Suzuka για την ανάκτηση της Ferrari του Carlos Sainz ήταν πρόωρη, δεδομένων των συνθηκών που επικρατούσαν».

«Η επιτροπή επανεξέτασης αναγνώρισε ότι η παρουσία γερανών ανάκτησης στην πίστα της Suzuka κατά τη διάρκεια αντίστοιχων καιρικών συνθηκών είναι ένα ευαίσθητο θέμα λόγω των τραγικών περιστατικών του παρελθόντος. Η επιτροπή διαπίστωσε εκ των υστέρων, ότι καθώς οι καιρικές συνθήκες άλλαζαν, θα ήταν συνετό να καθυστερήσει η είσοδος των οχημάτων ανάκτησης στην πίστα».

«Αναγνωρίστηκε ότι πρέπει να καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για την αποτελεσματική και ασφαλή ανάκτηση των μονοθεσίων. Μια μεγαλύτερη περίοδος αποκατάστασης, σε συνθήκες όπως αυτές που επικράτησαν στη Suzuka, μπορεί να οδηγήσει σε διακοπή του αγώνα».

«Αναγνωρίστηκε επίσης ότι ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας χρησιμοποιείται για την εξουδετέρωση της αγωνιστικής δράσης, η FIA έχει τον έλεγχο των μονοθεσίων που βρίσκονται ακριβώς πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά δεν έχει επαρκή έλεγχο των μονοθεσίων που βρίσκονται αλλού στην πίστα».

F1 - GP Ιαπωνίας 2022

Υποχρεώσεις οδηγών

«Αναγνωρίστηκε επίσης ότι, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, οι οδηγοί έχουν την υποχρέωση να περιορίζουν αναλόγως την ταχύτητά τους υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας, αυτοκινήτου ασφαλείας και κόκκινης σημαίας. Οι οδηγοί είναι επιπλέον υποχρεωμένοι να εφαρμόζουν την κοινή λογική ανά πάσα στιγμή».

«Στην περίπτωση του Gasly, τα δεδομένα έδειξαν ότι στην προσπάθειά του να μειώσει τη διαφορά από το αυτοκίνητο ασφαλείας, είχε αναπτύξει ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 200 χλμ./ώρα πριν από την περιοχή τόπο του περιστατικού με τον Sainz. Αφού προσπέρασε την ‘τραυματισμένη’ Ferrari του Sainz υπό κόκκινη σημαία. Πρέπει να σημειωθεί ότι μετά από το συμβάν, εξέφρασε μεταμέλεια κατά τη διάρκεια της ακρόασης των αγωνοδικών, η οποία κατέληξε σε ποινή».

Ελαστικά

«Συζητήθηκε η απόδοση των σημερινών ελαστικών βροχής σε ακραίες συνθήκες. Η ανάλυση της απόδοσης των ελαστικών σε βρεγμένες συνθήκες βρίσκεται σε εξέλιξη, μεταξύ του τεχνικού τμήματος της FIA και του επίσημου προμηθευτή ελαστικών».

F1 - Ελαστικά βροχής

Διαφημιστικές πινακίδες

«Το θέμα της στερέωσης των διαφημιστικών πινακίδων, της κατασκευής, της θέσης και των υλικών τους εξετάζεται συνεχώς από την Επιτροπή για τις πίστες».

Αποστράγγιση υδάτων

«Η συζήτηση μεταξύ της FIA και των διοργανωτών του αγώνα συνεχίζεται σχετικά με τις βελτιώσεις της αποστράγγισης της πίστας στη Suzuka».

Μέτρα που θα επιβληθούν

«Ως αποτέλεσμα των ευρημάτων, από τον επόμενο αγώνα, το GP ΗΠΑ, θα εφαρμοστούν τα ακόλουθα μέτρα. Πληροφορίες που θα παρέχονται στις ομάδες μέσω του επίσημου συστήματος μηνυμάτων και θα κοινοποιούνται μέσω του συστήματος ενδοεπικοινωνίας της FIA, για να ειδοποιούνται οι ομάδες ότι ένα όχημα ανάκτησης βρίσκεται στην πίστα. Οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν τους οδηγούς τους».

«Ανάπτυξη ζωντανού παραθύρου παρακολούθησης VSC/SC για την προβολή της κατάστασης όλων των μονοθεσίων στην πίστα, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και στα pits, που θα χρησιμοποιείται από τη διεύθυνση αγώνων και το ROC».

«Αναβάθμιση της διαδικασίας ελέγχου αγώνων για τον καλύτερο καθορισμό της κατανομής των καθηκόντων στην ομάδα διεύθυνσης αγώνων (συμπεριλαμβανομένης της ανάθεσης καθηκόντων παρακολούθησης στο ROC, όπως απαιτείται) στο πλαίσιο της διαδικασίας SC ή VSC. Ειδικότερα, σε σχέση με την παρούσα αναθεώρηση, η ανάθεση της παρακολούθησης των μονοθεσίων που εισέρχονται στο pit lane υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και το συνακόλουθο μήκος της παράταξης μονοθεσίων πίσω από το SC».

F1 - GP Ιαπωνίας 2022

«Ο διευθυντής αγώνων της FIA θα πραγματοποιήσει μια ανασκόπηση των περιστατικών στη Suzuka κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των οδηγών στο GP ΗΠΑ, για να εξηγήσει ποιες λύσεις σχεδιάζει να εισαγάγει η FIA για την αποφυγή επανάληψης της κατάστασης στο μέλλον. Θα υπενθυμίσει επίσης στους οδηγούς τους κανονισμούς που αφορούν το αυτοκίνητο ασφαλείας και την κόκκινη σημαία».

«Δυναμικό VSC: εφαρμογή μιας νέας λειτουργίας που θα μεταβάλλει τον χρόνο Δ που απαιτείται για να ακολουθήσει ο οδηγός πριν από και στα sector όπου υπάρχει περιστατικό. Αυτό θα βοηθήσει τους οδηγούς να γνωρίζουν που έχουν δηλωθεί περιστατικά».

«Σε συνεργασία με τις ομάδες, θα πραγματοποιηθεί επανεξέταση των προηγούμενων ποινών για τους οδηγούς που δεν τηρούν τους κανονισμούς σχετικά με τα καθεστώτα κίτρινης και διπλών κίτρινων σημαιών, VSC και αυτοκινήτου ασφαλείας».

«Αξιολόγηση της τρέχουσας εφαρμογής των διαφημιστικών πινακίδων, της κατασκευής τους, της θέσης τους και των υλικών που χρησιμοποιούνται για να αποφευχθεί η πιθανότητα να ξηλωθούν και να βρεθούν στην πίστα».

Σημειώνεται επίσης ότι «στο GP Ιαπωνίας εφαρμόστηκε σωστά το άρθρο 6.5 των αγωνιστικών κανονισμών της Formula 1, το οποίο αφορά το χρονικό όριο του αγώνα και την κατανομή των βαθμών. Ωστόσο, η διατύπωση των κανονισμών θα επανεξεταστεί με σκοπό να υπάρxει μεγαλύτερη σαφήνεια κατά την επόμενη αναθεώρηση των αγωνιστικών κανονισμών».

Αναλυτικά αποτελέσματα έρευνας FIA για το GP Ιαπωνίας 2022

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Ιαπωνίας 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!