F1: Στο Austin η τελευταία φετινή αναβάθμιση της Mercedes

H ομάδα της Mercedes στη Formula 1 θα παρουσιάσει το τελευταίο πακέτο αεροδυναμικών αναβαθμίσεων του μονοθεσίου της και μερικά εξαρτήματα εξοικονόμησης βάρους στο GP ΗΠΑ.

F1: Στο Austin η τελευταία φετινή αναβάθμιση της Mercedes

H ομάδα της Mercedes στη Formula 1 θα παρουσιάσει το τελευταίο πακέτο αεροδυναμικών αναβαθμίσεων του μονοθεσίου της και μερικά εξαρτήματα εξοικονόμησης βάρους στο GP ΗΠΑ.

Η Mercedes θα παρουσιάσει στο GP ΗΠΑ, που θα διεξαχθεί μεταξύ 21-23 Οκτωβρίου, το τελευταίο πακέτο αεροδυναμικών αναβαθμίσεων της W13 για τη φετινή σεζόν, καθώς και κάποια εξαρτήματα που θα μειώσουν το βάρος της, καθώς εκτιμάται ότι το γερμανικό μονοθέσιο ήταν 10 κιλά υπέρβαρο στην αρχή της σεζόν. Η πρόθεση αυτού του πακέτου, είναι να εξετάσει η ομάδα μερικές εξελίξεις και για το μονοθέσιο της επόμενης σεζόν.

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της Mercedes, Andrew Shovlin: «Είναι το τελευταίο βήμα αεροδυναμικής εξέλιξης, το οποίο ελπίζουμε ότι θα μας δώσει λίγο περισσότερη απόδοση. Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι με κάθε βήμα, μαθαίνουμε όλο και περισσότερα. Αυτή τη γνώση μπορούμε να τη μεταφέρουμε στην επόμενη χρονιά. Επίσης, έχουμε αφαιρέσει βάρος από εξαρτήματα που ελπίζουμε ότι θα φέρουν το αυτοκίνητο πιο κοντά στο κατώτατο όριο».

Ο Shovlin δεν ήθελε να κάνει προβλέψεις όσον αφορά την απόδοση του νέου πακέτου: «Είναι πολύ δύσκολο για εμάς να προβλέψουμε που θα βρεθούμε. Στη Σιγκαπούρη ο Lewis ήταν τρομερά κοντά στην pole position, ωστόσο στη Suzuka και τα δύο μονοθέσια είχαν μεγάλη διαφορά από την πρώτη θέση».

«Ωστόσο, ο ρυθμός αγώνα ήταν αρκετά δυνατός. Αν καταφέρουμε να κάνουμε ένα βήμα προόδου, ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να μπούμε στη μάχη με τις Ferrari και τις Red Bull, αλλά όσον αφορά την απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές, είναι πραγματικά δύσκολο να προβλεφθεί αυτή τη στιγμή. Πολλές από αυτές τις αναβαθμίσεις αφορούν τη μάθηση για την επόμενη χρονιά».

O ασφαλτοτάπητας της πίστας του Austin ήταν αρκετά ανομοιόμορφος την τελευταία φορά που η Formula 1 επισκέφθηκε το Τέξας, πέρυσι, και αυτό μπορεί να τονίσει μερικές από τις αδυναμίες της W13. Όπως δήλωσε ο Shovlin: «Είναι μια απαιτητική πίστα και ήταν μια από τις πιο δύσκολες για εμάς πέρυσι. Ήταν πολύ ανομοιόμορφη, υπήρχε μεγάλη υπερθέρμανση στα ελαστικά και δεν είχαμε τόσο καλή απόδοση όσο η Red Bull με τη μαλακή γόμα».

«Έχουν κάνει κάποιες ασφαλτοστρώσεις, οπότε ελπίζουμε ότι αυτά τα προβλήματα με τις ανομοιομορφίες θα είναι λιγότερα. Αλλά αυτό είναι πολύ δύσκολο φέτος είναι να ξέρεις πραγματικά που θα βρεθείς όσον αφορά την απόδοση πριν πας στην πίστα. Δεν θα κάνουμε προβλέψεις όσον αφορά την απόδοσή μας, απλά πρέπει να πάμε εκεί την Παρασκευή, να δούμε τι είδους προβλήματα έχουμε και μετά να δούμε αν μπορούμε να τα λύσουμε με το στήσιμο».

Ο Shovlin παραδέχθηκε επίσης ότι η Mercedes έχει πλέον αμφιβολίες σχετικά με την απόφαση να χρησιμοποιήσει μία πίσω αεροτομή υψηλού αεροδυναμικού φορτίου στο GP Ιαπωνίας, η οποία επιδείνωσε την υστέρηση της W13 σε τελική ταχύτητα στις ευθείες: «Αποφασίσαμε να παραμείνουμε στο υψηλότερο επίπεδο αεροδυναμικού φορτίου».

«Αυτή η απόφαση λήφθηκε εν μέρει διότι στην πραγματικότητα μας έδινε τους καλύτερους χρόνους σε συνθήκες αγώνα, όπου θα είχαμε υψηλή καταπόνηση ελαστικών στο στεγνό. Είχαμε δει επίσης τη βροχή που ερχόταν την Κυριακή, και θεωρήσαμε ότι σε έναν βρεγμένο αγώνα, αυτό θα μπορούσε να αποτελεί ένα πλεονέκτημα».

«Ωστόσο, το DRS δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ και αυτό έκανε τα προσπεράσματα ήταν πολύ δύσκολα. Ίσως η σωστή απόφαση θα ήταν η επιλογή χαμηλότερου αεροδυναμικού φορτίου. Βασικά, ένα από τα πράγματα που πρέπει να βελτιώσουμε στο μονοθέσιο για την επόμενη χρονιά είναι να έχουμε υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο και χαμηλότερα επίπεδα οπισθέλκουσας. Τότε θα μπορούμε να αγωνιστούμε με μικρότερες αεροτομές και να εξακολουθούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στις στροφές».

Ο Shovlin παραδέχτηκε επίσης ότι η ομάδα έκανε λάθος με το διπλό pit stop των Hamilton και Russell για τη μετάβαση από ελαστικά βροχής σε ενδιάμεσα στο GP Ιαπωνίας. Ως αποτέλεσμα, ο Russell έχασε θέσεις και αμέσως παραπονέθηκε για την απόφαση στον ασύρματο. Ο Shovlin δήλωσε: «Εξετάσαμε όλο το χρονοδιάγραμμα και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν ήταν η σωστή απόφαση».

«Έπρεπε να είχαμε κάνει αυτό που ζητούσε ο George, δηλαδή να του δώσουμε ένα γύρο σε καθαρή πίστα. Είχαμε δει ότι τα ενδιάμεσα ήταν πολύ πιο γρήγορα, οπότε με τα ελαστικά βροχής θα χάναμε χρόνο στην πίστα. Αλλά το πρόβλημα ήταν ότι ο George και ο Lewis ήταν λίγο πιο κοντά από ό,τι θέλαμε για να καταφέρουμε να κάνουμε τα pit stop χωρίς να χάσουμε χρόνο».

«Αυτός ο χρόνος τελικά κόστισε στον George τη θέση από τον Tsunoda και πιθανώς ακόμα και από τον Lando. Έτσι, του παρουσίασε μία λίγο μεγαλύτερη πρόκληση καθώς έπρεπε να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι χρειαζόταν να προσπεράσει αυτά τα μονοθέσια για να προσπαθήσει να βρει καθαρή πίστα».

O Russell υπολογίζει ότι έχασε περίπου 10 δλ. με το διπλό pit stop, ωστόσο κατάφερε να ανελκυστεί από τη 12η στην 8η θέση με μερικά εντυπωσιακά προσπεράσματα σε ασυνήθιστα σημεία της Suzuka, από την εξωτερική. Όπως δήλωσε ο ίδιος: «Αυτό ήταν το θετικό, ήταν ευχάριστο και διασκεδαστικό».

«Αλλά ήταν πραγματικά ένας αγώνας διαχείρισης των ελαστικών. Ήταν ίσως η περισσότερη που έχω κάνει ποτέ σε αγώνα της F1, δεδομένου ότι ήταν βρεγμένος, είναι αρκετά περίεργο. Επιστέγασε δύο κακούς αγώνες για εμάς για διάφορους λόγους. Πρέπει να επανεξετάσουμε και να δούμε τι συνέβη».

F1 - George Russell (Mercedes), GP Ιαπωνίας 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!