F1: H Ferrari εργάζεται σε νέα πίσω ανάρτηση για την SF-25

Σύμφωνα με ιταλικό δημοσίευμα, η Ferrari προετοιμάζει καινούργια πίσω ανάρτηση για το φετινό της μονοθέσιο στη Formula 1, ώστε να αντιμετωπίσει τα προβλήματα έλλειψης ακαμψίας που πλήττουν τις επιδόσεις της.

F1: H Ferrari εργάζεται σε νέα πίσω ανάρτηση για την SF-25

Σύμφωνα με ιταλικό δημοσίευμα, η Ferrari προετοιμάζει καινούργια πίσω ανάρτηση για το φετινό της μονοθέσιο στη Formula 1, ώστε να αντιμετωπίσει τα προβλήματα έλλειψης ακαμψίας που πλήττουν τις επιδόσεις της.

Το Grand Prix Μαϊάμι ήταν το χαμηλότερο σημείο της Ferrari στη φετινή σεζόν της Formula 1. Αξίζει να αναφερθεί, ότι η SF-25 σημείωσε στις κατατακτήριες δοκιμές του περασμένου Σαββατοκύριακου, (αν και σε εντελώς διαφορετικές συνθήκες) χρόνο μόλις 0,2 δλ. ταχύτερο από αυτόν του προβληματικού μονοθεσίου της Scuderia από το 2023, με μία βαθμίδα πιο μαλακές γόμες ελαστικών.

Πέραν της… σαπουνόπερας που εκτυλίχθηκε στον ασύρματο της ομάδας κατά τη διάρκεια του αγώνα, οι οδηγοί της, Charles Leclerc και Lewis Hamilton, μάχονταν για την και 8η θέση στον αγώνα με τη… Williams. Όπως έχουμε αναφέρει από τους πρώτους φετινούς αγώνες, το πρόβλημα της φετινής Ferrari είναι ότι το σύνολο κιβωτίου ταχυτήτων και πίσω ανάρτησης δεν παρέχει την απαιτούμενη ακαμψία.

F1 MIAMI GRAND PRIX 2025

Αυτό κάνει απρόβλεπτη τη συμπεριφορά του μονοθεσίου και πλήττει τις επιδόσεις, καθώς δεν επιτρέπει στην ομάδα να στήσει το μονοθέσιο με την ιδανική (μικρότερη) απόσταση από το έδαφος, επειδή αυτό οδηγεί σε φθορά πέραν του επιτρεπτού ορίου της σανίδας νομιμότητας στο κέντρο του δαπέδου του μονοθεσίου.

Ο Leclerc έχει καταφέρει να βρει ένα ακραίο στήσιμο, με πολύ «μυτερό» εμπρός μέρος, που προκαλεί μεν αστάθεια στον πίσω άξονα στην είσοδο των στροφών, αλλά παρακάμπτει κάπως το πρόβλημα που εντοπίζεται σε αυτή την περιοχή του μονοθεσίου.

Η Ferrari από την πλευρά της επέσπευσε στο GP Μπαχρέιν την παρουσίαση ενός νέου δαπέδου, που λειτουργεί καλύτερα με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, αλλά αυτό δεν επιλύει το πρόβλημα της πίσω ανάρτησης. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ιταλικού AutoRacer, η Ferrari προετοιμάζει μία νέα πίσω ανάρτηση, αλλά το χρονοδιάγραμμα παρουσίασής της παραμένει άγνωστο.

F1 Lewis Hamilton (Ferrari) (4)

Ο επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur, δήλωσε ότι θα υπάρχουν περαιτέρω αεροδυναμικές αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο (πέραν από τις μικρότερες που αναμένεται να δούμε στην Imola) στο GP Ισπανίας, τον 9ο γύρο της φετινής σεζόν. Επίσης, φαίνεται ότι η Ferrari ποντάρει και στα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομής των μονοθεσίων που θα τεθούν σε ισχύ στη Βαρκελώνη.

Η επέμβαση σε ένα τόσο σημαντικό και δομικό τομέα του μονοθεσίου όπως η πίσω ανάρτηση αποτελεί μια πολύ ασυνήθιστη και λεπτεπίλεπτη αλλαγή για να γίνει εντός της σεζόν και σίγουρα αποτελεί χρονοβόρα διαδικασία. Αλλά δείχνει ξεκάθαρα πού βρίσκεται το πρόβλημα και ότι δεν είναι αυστηρά αεροδυναμικής φύσης.

F1 MIAMI GRAND PRIX 2025

Όσον αφορά τις ρίζες του προβλήματος, ενδέχεται να έχει να κάνει με την αποχώρηση του πρώην τεχνικού διευθυντή του Maranello, Enrico Cardile (για την Aston Martin), τον περασμένο Ιούλιο, σε μία κρίσιμη φάση της εξέλιξης του φετινού μονοθεσίου. Μέχρι τον Οκτώβριο, που ξεκίνησε να εργάζεται στο Maranello ο Γάλλος Loic Serra, τη διεύθυνση του τεχνικού τμήματος είχε αναλάβει ο Vasseur, ο οποίος αν και είναι μηχανολόγος, δεν εργάζεται στον τεχνικό τομέα.

Αυτή τη στιγμή, το τεχνικό τμήμα της Ferrari είναι χωρισμένο στα δύο, με μία ομάδα ανθρώπων να είναι 100% επικεντρωμένη στην εξέλιξη του μονοθεσίου για το 2026. Αν και ο Serra είναι ένας πολύ καλός αεροδυναμιστής, δεν έχει ποτέ αναλάβει το ρόλο του τεχνικού διευθυντή στο παρελθόν. Άλλωστε, δεν είχε προσληφθεί αρχικά για αυτή τη θέση. Ο Γάλλος τεχνικός έχει να αντιμετωπίσει μία πολύ μεγάλη πρόκληση με τους εντελώς νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026, καθώς και να διορθώσει την κατάσταση που παρέλαβε στο Maranello, η οποία έχει οδηγήσει στις φετινές κακές εμφανίσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!