Μεγάλες αλλαγές στη διάρθρωσή της ανακοίνωσε η Haas, η μικρότερη ομάδα της Formula 1. Ο Ιάπωνας Ayao Komatsu, πραγματοποίησε αλλαγές στη διάρθρωση της ομάδας ανθρώπων που ταξιδεύει στους αγώνες, για να βελτιώσει τομείς στους οποίους υστερούσε. Ο πρώην επικεφαλής απόδοσης της ομάδας της Audi στο Ράλλυ Ντακάρ, Francesco Nenci θα είναι πλέον επικεφαλής μηχανολόγος αγώνων.
O Nenci επιστρέφει στη Formula 1, καθώς εργάστηκε στην ομάδα της Toyota μεταξύ 2001–2009, φτάνοντας να γίνει ο μηχανολόγος αγώνων των Ralf Schumacher και Timo Glock. Από το 2009 έως το 2014 εργαζόταν στον ίδιο ρόλο στη Sauber, όπου συνεργάστηκε με τον Kamui Kobayashi και τον Esteban Gutierrez.
Πέρασε ένα σύντομο διάστημα στη Marrussia το 2014, πριν μεταβεί στη Formula E με τον Jarno Trulli. Από το 2015 έως το 2018 διατέλεσε τεχνικός διευθυντής της ομάδας της οικογένειας των πρώην Πρωταθλητών της F1, Keke και Nico Rosberg στο DTM. Η ομάδα χρησιμοποιούσε αυτοκίνητα της Audi και το 2018 μετέβη στη γερμανική εταιρεία, όπου εργαζόταν μέχρι πέρυσι, πρώτα στη Formula E και ύστερα στο εγχείρημα των Rally Raid, που στέφθηκε με επιτυχία στο Ντακάρ το 2024.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- Cupra: Νέο προωθητικό πρόγραμμα για τα E-Hybrid μοντέλα
- Alfa Romeo Junior με χαμηλότερη τιμή από 25.320 €
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>

Επίσης, επιστρατεύτηκε από τη Racing Bulls η Carine Cridelich, η οποία ανέλαβε επικεφαλής στρατηγικής. Ξεκίνησε την πορεία της στην F1 κάνοντας πρακτική στην ομάδα της Williams το 2015 και αφότου τελείωσε βρήκε δουλειά στο τμήμα στρατηγικής της Toro Rosso/AlphaTauri/Racing Bulls. Παράλληλα, στην ομάδα επέστρεψε και ο Mark Lowe, ως αθλητικός διευθυντής. Στην προηγούμενη θητεία του στη Haas, είχε διατελέσει μάνατζερ λειτουργιών και της ομάδας.

Όπως είχαμε αναφέρει ήδη από πέρυσι, ο Esteban Ocon θα συνεργαστεί στη Haas με την πρώτη γυναίκα μηχανολόγο αγώνων στην ιστορία της Formula 1, τη Laura Müller, που πέρυσι ήταν μηχανολόγος απόδοσης. Νέο μηχανολόγο αγώνα θα έχει και ο Oliver Bearman, καθώς θα συνεργάζεται με τον Ronan O’Hare, που ήταν μέχρι πρότινος μηχανολόγος απόδοσης, όπως και η Laura Müller.
Στο τεχνικό τμήμα, το οποίο διευθύνει εδώ και ένα χρόνο ο Andrea de Zorda, επικεφαλής σχεδιασμού είναι ο Tom Coupland για περίπου το ίδιο χρονικό διάστημα. Τη θέση του επικεφαλής αεροδυναμικής έλαβε ο Davide Paganelli, ο οποίος πήρε αυτή την προαγωγή στο πλαίσιο του σχεδίου παραχώρησης προσωπικού από τη Ferrari. Το ίδιο συνέβη και με τον αναπληρωτή επικεφαλής σχεδιασμού, Jonathan Heal.
Από την ομάδα αποχώρησαν πρόσφατα οι μηχανολόγοι αγώνων Mark Slade και Gary Gannon (ο οποίος μετέβη στην Aston Martin), καθώς και ο μάνατζερ της ομάδας, Peter Crolla, ο οποίος εργαζόταν στη Haas από το 2015, πριν κάνει το ντεμπούτο της Formula 1. Το συνολικό προσωπικό της ομάδας μόλις που ξεπερνάει τα 300 άτομα.
O Ayao Komatsu δήλωσε: «Είναι μια τεράστια αλλαγή, αλλά ένιωσα ότι ήταν ένας από τους πιο αδύναμους τομείς πέρυσι. Όσο πιο ανταγωνιστικό γινόταν το μονοθέσιο, το εξέθεσε περισσότερο. Όσον αφορά την εκτέλεση των αγώνων, θα έπρεπε να είχαμε ολοκληρώσει τη χρονιά στην 6η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, αλλά δεν το κάναμε. Εν μέρει ήταν ότι αφήσαμε πάρα πολλούς βαθμούς στο τραπέζι, από τη λειτουργία στην πίστα. Έτσι, έπρεπε πραγματικά να εντείνουμε τις προσπάθειές μας σε αυτό το θέμα».
Στις 16 Φεβρουαρίου το shakedown της VF-25
Στις 16 Φεβρουαρίου, η ομάδα της Haas σκοπεύει να κατεβάσει στην πίστα του Silverstone για πρώτη φορά το μονοθέσιό της για τη σεζόν του 2025 στη Formula 1, την VF-25. Ο Esteban Ocon θα βρίσκεται στο τιμόνι της για την ημέρα κινηματογράφησης, όπου επιτρέπεται να διανυθούν 200 χλμ. με ελαστικά επίδειξης, που είναι πιο αργά από τα αγωνιστικά.
Αυτό θα επιτρέψει στη Haas να πραγματοποιήσει το shakedown του νέου μονοθεσίου, για να βεβαιωθεί ότι όλα λειτουργούν σωστά, 10 ημέρες πριν από την έναρξη του μοναδικού τριήμερου τεστ προετοιμασίας στο Μπαχρέιν οποίο θα συμμετέχουν όλες οι ομάδες.
Σύμφωνα με τις αναφορές στον ιταλικό τύπο, η VF-25 θα διαφέρει από τη Ferrari, καθώς θα διατηρήσει την περυσινή εμπρός ανάρτηση (γεωμετρίας push-rod), ενώ η Scuderia αναμένεται να παρουσιάσει pull-rod σχεδιασμό για αεροδυναμικά οφέλη, μία κίνηση που δεν έχει νόημα για τη μικρή αμερικανική ομάδα στην τελευταία σεζόν των ισχυόντων κανονισμών. Η Haas θα παρουσιάσει καινούργιο πλαίσιο φέτος, για αναιρέσει κάποιους από τους περιορισμούς που δημιουργούσε στην αεροδυναμική εξέλιξη το περυσινό, δημιουργώντας περισσότερο χώρο σε συγκεκριμένες περιοχές.
Πρόσφατα, η Haas διεξήγαγε τις πρώτες δοκιμές της με παλαιότερο μονοθέσιο. Μέχρι πέρυσι, η Haas χρησιμοποιούσε ελάχιστα ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία των ομάδων της F1, τον προσομοιωτή για τους οδηγούς. Η Haas έκανε χρήση του προσομοιωτή της Ferrari, μόλις 10-15 ημέρες το χρόνο, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες τον χρησιμοποιούν συνεχώς. Αυτό συνέβαινε επειδή ο προσομοιωτής βρίσκεται στην Ιταλία και η αγωνιστική ομάδα βασίζεται στην Αγγλία.
Μέσω της νέας συνεργασίας της Haas με την Toyota Gazoo Racing όμως, τα πράγματα αλλάζουν. Η Toyota θα τοποθετήσει προσομοιωτή στις εγκαταστάσεις της Haas στο Banbury της Αγγλίας και θα παρέχει το προσωπικό για τη λειτουργία του. Ο Komatsu δήλωσε: «Φυσικά, θα χρειαστεί χρόνος για να νιώσουμε πραγματικά τον αντίκτυπο, αλλά τουλάχιστον μπορούμε να ξεκινήσουμε αμέσως. Η Toyota μπορεί να μας βοηθήσει σε πολλούς τομείς, όπως το CFD, την αεροδυναμική, το σχεδιασμός συνθετικών υλικών, τις δοκιμές, τον προσομοιωτή. Πολλούς τομείς στους οποίους οι μεγαλύτερες ομάδες τα κάνουν όλα μόνες τους».