H πρώτη γυναίκα μηχανολόγος αγώνα στην ιστορία της Formula 1

O Esteban Ocon θα έχει για μηχανολόγο αγώνα στην ομάδα της Haas για το 2025 στη Formula 1 την Laura Müller, η οποία θα γίνει η πρώτη γυναίκα που καταλαμβάνει αυτό το ρόλο στην ιστορία του σπορ.

H πρώτη γυναίκα μηχανολόγος αγώνα στην ιστορία της Formula 1

O Esteban Ocon θα έχει για μηχανολόγο αγώνα στην ομάδα της Haas για το 2025 στη Formula 1 την Laura Müller, η οποία θα γίνει η πρώτη γυναίκα που καταλαμβάνει αυτό το ρόλο στην ιστορία του σπορ.

Ο Γάλλος οδηγός Esteban Ocon έκανε το ντεμπούτο του στην πίστα της Yas Marina με τα χρώματα της νέας του ομάδας, της Haas, στο τεστ του Άμπου Ντάμπι μετά το τέλος της σεζόν, έχοντας αποχαιρετίσει την Alpine έναν αγώνα πριν από το τέλος της χρονιάς. Ο Ocon είχε την ευκαιρία να οδηγήσει το φετινό μονοθέσιο της αμερικανικής ομάδας και να συνεργαστεί για πρώτη φορά με τους μηχανολόγους της.

Σε μία συνέντευξή του στο Canal+, ο Γάλλος οδηγός επιβεβαίωσε ότι η Laura Müller θα αναλάβει τη θέση του προσωπικού του μηχανολόγου αγώνα, καθώς πρόσφατα έγινε γνωστή η αποχώρηση του Mark Slade από την ομάδα, που διατελούσε αυτό το ρόλο για τον Kevin Magnussen.

Αυτό σημαίνει ότι η Γερμανίδα θα γίνει η πρώτη γυναίκα στην ιστορία της Formula 1 που θα αναλάβει καθήκοντα μηχανολόγου αγώνα ενός οδηγού. Πρόκειται για έναν πολύ σημαντικό ρόλο, καθώς αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδηγού με την ομάδα.

Είναι συνήθως ο μοναδικός μηχανολόγος που επικοινωνεί με τον οδηγό μέσω ασύρματου κατά τη διάρκεια του αγώνα και σε συνεργασία με αυτήν/όν διαμορφώνει το στήσιμο του μονοθεσίου κατά τις προτιμήσεις του κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών τριημέρων. Αυτό συμβαίνει σε συνεργασία με τον μηχανολόγο απόδοσης, ή το Νο. 2 στην αλυσίδα της ομάδας τεχνικών που ασχολούνται με τον κάθε οδηγό, μία θέση την οποία κατείχε έως πέρυσι η Laura Müller στη Haas.

Η Laura Müller ανακάλυψε ότι αγαπά τη μηχανολογία μετά το σχολείο στην… Αυστραλία, και εκεί αναβίωσε την παιδική της αγάπη για το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ξεκίνησε από τις μικρότερες κατηγορίες μονοθεσίων και είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με τον Πρωταθλητή της Formula E, Lucas di Grassi σε έναν αγώνα του Πρωταθλήματος Stockcar Βραζιλίας το 2018.

Από το 2017 έως το 2019 εργάστηκε στην ομάδα Racing Team Nederland ως μηχανολόγος απόδοσης στην κατηγορία LMP2 του WEC, και πέρασε από διάφορες ομάδες στο χώρο των αγώνων αντοχής, όπως η Dragonspeed. Έχει διατελέσει μηχανολόγος αγώνα της Sophia Flörsch στην ομάδα της Abt Sportsline στο DTM (2021) και στην Manthey Racing στην κατηγορία GT3. Τον Ιανουάριο του 2022 προσχώρησε στη Haas.

H Laura Müller δεν έχει φοβηθεί να μιλήσει για το μισογυνισμό το σεξισμό που έχει αντιμετωπίσει στον ανδροκρατούμενο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού: «Έχω βιώσει μερικά άσχημα πράγματα. Πράγματα για τα οποία θα μπορούσαν να σχηματιστούν κατηγορίες. Όταν ρωτούν τις γυναίκες “Ποιο είναι το χειρότερο πράγμα που έχεις βιώσει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό;”, δεν λένε ποτέ την αλήθεια. Επειδή κανείς δεν θέλει να ακούσει την αλήθεια. Ο μισογυνισμός εξακολουθεί να υπάρχει. Αθόρυβα. Πρέπει συνεχώς να αποδεικνύεις τον εαυτό σου και να είσαι καλύτερη από τους άνδρες γύρω σου».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!