F1-GP Άμπου Ντάμπι: Σειρά εκκίνησης, στρατηγικές, ελαστικά

Ένας τελευταίος αγώνας για το 2024. Το GP Αμπού Ντάμπι αποτελεί την αυλαία του φετινού Πρωταθλήματος, με τη McLaren να βρίσκεται στην καλύτερη θέση για να εξασφαλίσει τον τίτλο Κατασκευαστών.

F1-GP Άμπου Ντάμπι: Σειρά εκκίνησης, στρατηγικές, ελαστικά

Ένας τελευταίος αγώνας για το 2024. Το GP Αμπού Ντάμπι αποτελεί την αυλαία του φετινού Πρωταθλήματος, με τη McLaren να βρίσκεται στην καλύτερη θέση για να εξασφαλίσει τον τίτλο Κατασκευαστών.

Με τη McLaren να έχει τους δύο οδηγούς της παραταγμένους στην πρώτη σειρά εκκίνησης του Grand Prix Άμπου Ντάμπι, έχει θέσει τις καλύτερες βάσεις για να κατακτήσει για πρώτη φορά έπειτα από 26 χρόνια το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών της Formula 1. Είναι δικό της να το χάσει αυτή τη στιγμή, καθώς η Ferrari έχει μόνο ένα μονοθέσιο στις πρώτες θέσεις και βρίσκεται 21 βαθμούς πίσω.

Τόσο ο poleman Lando Norris όσο και ο team-mate του, Oscar Piastri, θέλουν να κατακτήσουν τη νίκη στο φινάλε της σεζόν και η McLaren θα πρέπει να είναι προσεκτική για να μην βρεθεί στην κατάσταση μία ενδεχόμενη μάχη μεταξύ των οδηγών της να διακυβεύσει το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Όσον αφορά το ρυθμό αγώνα, η McLaren είναι το φαβορί, με τον Norris να αναφέρει ότι η MCL60 υστερούσε στις ευθείες της Yas Marina στις κατατακτήριες δοκιμές λόγω της απόδοσης του DRS και όχι διότι έχει μεγάλη πίσω αεροτομή, οπότε αναμένεται να αποδώσει καλύτερα σήμερα. Η McLaren αρέσκεται σε πιο σκληρές γόμες ελαστικών, αλλά αναμένεται να προστατεύσει καλά τα Pirelli.

Ο Carlos Sainz, από την 3η θέση εκκίνησης στον τελευταίο αγώνα του από τη Ferrari δεν έχει τίποτα να χάσει στον τελευταίο αγώνα του με τα χρώματα της Scuderia και στόχος του είναι να διεκδικήσει τη νίκη. Έχουμε δει τη Ferrari να βασίζεται στην καλύτερη διαχείριση ελαστικών στο παρελθόν και ο Sainz ίσως προσπαθήσει να ποντάρει εκεί, αν και ο ρυθμός της McLaren αναμένεται να είναι ανώτερος.

Στη μάχη για τις πρώτες θέσεις θα βρίσκεται και ο Max Verstappen, που εκκινεί από την 4η θέση με τη Red Bull, η οποία έδειξε θετικά σημάδια στις κατατακτήριες δοκιμές, εκτός από την τελευταία προσπάθεια του Ολλανδού στο Q3. Ο Verstappen δεν έχει τίποτα να χάσει, οπότε ίσως προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί κάποια κατάσταση αν οι προπορευόμενοί του αποδειχθούν πιο επιφυλακτικοί. Ο George Russell, που εκκινεί από την 6η θέση με τη Mercedes, πιστεύει ότι το βάθρο είναι εκτός εμβέλειας.

F1 Οριστική σειρά εκκίνησης GP Άμπου Ντάμπι 2024

Ενδιαφέρον θα έχει και η μάχη μεταξύ Alpine και Haas για την 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με τη γαλλική ομάδα να έχει προβάδισμα 5 βαθμών και τον Pierre Gasly να εκκινεί από την 5η θέση, έπειτα από την ποινή που δέχθηκε ο Nico Hulkenberg και έπεσε στην 7η θέση. Ωστόσο, το μονοθέσιο της Haas έχει πετύχει την ιδανική ίσως αεροδυναμική απόδοση για τη Yas Marina και αναμένεται πολύ δυνατό.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν ο Valtteri Bottas, στην τελευταία εμφάνισή του με τη Sauber θα καταφέρει να σημειώσει τους πρώτους φετινούς βαθμούς του από την 9η θέση εκκίνησης. Ο Φινλανδός αποκάλεσε λανθασμένη την απόφασή του να υπογράψει με την ελβετική ομάδα πριν από τρία χρόνια, καθώς έπειτα από την έξοδο του Frederic Vasseur, όλα τα σχέδια που είχαν συμφωνηθεί κατέληξαν στον κάλαθο των απορριμμάτων.

F1 Διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό GP Άμπου Ντάμπι 2024

Η πιο επιτυχημένη συνεργασία στην ιστορία της Formula 1, αυτή του Lewis Hamilton με τη Mercedes δεν θα τελειώσει με τον ιδανικό τρόπο, κρίνοντας από τη 16η θέση εκκίνησης του Βρετανού 7 φορές Πρωταθλητή, ο οποίος κατέφθασε στην πίστα της Yas Marina σήμερα ντυμένος στα κόκκινα. Άλλωστε, δήλωσε στο Κατάρ ότι ανυπομονεί να τελειώσει η φετινή σεζόν.

Παρότι ο Charles Leclerc εκκινεί από τη 19η θέση, η Ferrari αποφάσισε να μην αντικαταστήσει τη μονάδα ισχύος στο μονοθέσιο του Μονεγάσκου, που είναι ενδιαφέρον να δούμε με τι ρυθμό θα καταφέρει να ανακάμψει και έως που θα φτάσει στον τερματισμό. Δεν αποκλείεται οι δυο τελευταίοι οδηγοί να ακολουθήσουν κόντρα-στρατηγική από τις πίσω θέσεις.

F1 Επικρατέστερες στρατηγικές GP Άμπου Ντάμπι 2024

Η Pirelli προβλέπει ότι η επικρατέστερη στρατηγική θα είναι αυτή του ενός pit stop: εκκίνηση με τη μέση γόμα και μετάβαση στη σκληρή μεταξύ των γύρων 20-26 από τους 58 συνολικά. Ουσιαστικά, όλοι οι οδηγοί διαθέτουν δύο σετ μέσης γόμας και δύο σετ σκληρής γόμας, με αυτούς της Mercedes και της Aston Martin να έχουν κάνει ένα γύρο με το ένα σετ σκληρών ελαστικών, για να αυξήσουν τη διάρκεια ζωής τους ενόψει του αγώνα.

Η Alpine υπολογίζει τη συνολική απώλεια χρόνου για ένα pit stop στα 22 δλ. Δεδομένου ότι η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας δεν βρίσκεται ποτέ πολύ μακριά (αν και είναι σπάνια στο GP Άμπου Ντάμπι), με τις μπαριέρες να παραμονεύουν στο 3ο sector, δεν αποκλείεται να δούμε και στρατηγικές δύο pit stop, με τη χρήση δύο σκληρών σετ ελαστικών για τα δύο τελευταία stint, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Pirelli. Άλλωστε, η στρατηγική δύο pit stop ήταν η επικρατέστερη πέρυσι.

F1 Πρόσφυση διαφορετικών ελαστικών στην εκκίνηση του GP Άμπου Ντάμπι 2024

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!