F1-GP Άμπου Ντάμπι: O Norris poleman στο «1-2» της McLaren

O Lando Norris κατέκτησε την pole position για τον τελευταίο αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1, το GP Άμπου Ντάμπι, με τον Oscar Piastri να τον πλαισιώνει στην πρώτη σειρά εκκίνησης, εμπρός από τον Carlos Sainz.

F1-GP Άμπου Ντάμπι: O Norris poleman στο «1-2» της McLaren

O Lando Norris κατέκτησε την pole position για τον τελευταίο αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1, το GP Άμπου Ντάμπι, με τον Oscar Piastri να τον πλαισιώνει στην πρώτη σειρά εκκίνησης, εμπρός από τον Carlos Sainz.

H McLaren έθεσε τα θεμέλια για να κατακτήσει αύριο το πρώτο της Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στη Formula 1 από το 1998, καθώς «κλείδωσε» την πρώτη σειρά εκκίνησης στο Grand Prix Άμπου Ντάμπι για 3η φορά φέτος, πετυχαίνοντας το καλύτερο εφικτό αποτέλεσμα για το Σάββατο. Ο Lando Norris κατέκτησε την προσωπική του pole position στη φετινή σεζόν, με διαφορά 0,2 δλ. από τον team-mate του Oscar Piastri.

Οι McLaren είχαν ρυθμίσεις παραγωγής υψηλότερου αεροδυναμικού φορτίου, γεγονός που τις έκανε να χάνουν χρόνο στις ευθείες του μεσαίου sector. Ο Piastri είδε το χρόνο του από την πρώτη του προσπάθεια στο Q3 (με μεταχειρισμένα ελαστικά) να διαγράφεται επειδή βγήκε -οριακά- εκτός πίστας στην 1η στροφή. Εντέλει όμως, ο χρόνος επεστράφη στον Αυστραλό, όταν η διεύθυνση αγώνων επανεξέτασε το περιστατικό.

Ο Norris ανέφερε στον ασύρματο ότι θα μπορούσε να έχει κινηθεί ακόμα ταχύτερα. Ο Piastri δήλωσε ότι του πήρε λίγο χρόνο να προσαρμοστεί στις συνθήκες, με πιο έντονους ανέμους να πνέουν στην πίστα. Στην 3η θέση θα εκκινήσει αύριο ο Carlos Sainz με τη Ferrari, ο οποίος βρέθηκε μόλις 0,02 δλ. πίσω από τον Piastri. Έχοντας εισέλθει στην τελευταία στροφή με περισσότερα χλμ., ο Ισπανός έχασε χρόνο εκεί, για αυτό και ο Piastri ήταν ευχαριστημένος με τη 2η θέση.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Άμπου Ντάμπι

Η Ferrari αντικατέστησε τις σανίδες νομιμότητας (κατασκευασμένες από ρητίνη) στο δάπεδο αμφότερων των μονοθεσίων τους, και τα ανύψωσε από το έδαφος, αφού έξυναν έντονα την άσφαλτο στο FP3. Λόγω αυτού ίσως έχασαν λίγη απόδοση. Ο Ισπανός, στην τελευταία του εμφάνιση με τη Ferrari, θα προσπαθήσει να υπερασπιστεί τις ελπίδες της για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με τον Charles Leclerc να έχει βρεθεί στη 19η θέση εκκίνησης, λόγω διαγραφής γύρου, αποκλεισμού στο Q2 και ποινής 10 θέσεων…

Τη μεγάλη έκπληξη έκανε ο Nico Hulkenberg στις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς εκμεταλλεύτηκε την πολύ καλή αεροδυναμική απόδοση (σχέση αρνητικής άντωσης και οπισθέλκουσας) της Haas, ιδίως στις ευθείες του μεσαίου sector, για να βρεθεί στην 4η θέση, στον αγώνα που αποχαιρετά την αμερικανική ομάδα, μόλις 0,081 δλ. μακριά από τη 2η θέση. Ωστόσο, ο Γερμανός αντιμετωπίζει έρευνα από τους αγωνοδίκες για το γεγονός ότι προσπέρασε άλλα μονοθέσια στην έξοδο του pit lane. Αυτή η πρακτική έχει απαγορευθεί από τη διεύθυνση αγώνων για τη Yas Marina, λόγω της ιδιομορφίας του τούνελ στην έξοδο του pit lane.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ: Ο Nico Hulkenberg δέχθηκε ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του GP Άμπου Ντάμπι

F1 Nico Hulkenberg (Haas)

Στην 5η θέση της εκκίνησης θα παραταχθεί αύριο ο Max Verstappen με τη Red Bull. Ο Ολλανδός, όντας ο μοναδικός οδηγός που χρησιμοποίησε μόνο ένα φρέσκο σετ ελαστικών στο Q1, ήταν και ο μόνος που διέθετε δύο καινούργια σετ στο Q3. Ωστόσο, στην πρώτη του προσπάθεια, έχασε το πίσω μέρος της Red Bull στην τελευταία στροφή και παραλίγο να προσκρούσει στις μπαριέρες της αντίθετης πλευράς της πίστας, χάνοντας 0,2 δλ. O Verstappen ήταν και πάλι ταχύτερος όλων, επειδή οι αντίπαλοί του είχαν μεταχειρισμένα ελαστικά στην πρώτη προσπάθεια.

Αυτός ήταν και ο χρόνος ο οποίος του χάρισε την 5η θέση, καθώς δεν κατάφερε να βελτιώσει στην τελική του προσπάθεια. Αντιθέτως, ήταν 0,4 δλ. πιο αργός και δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος, καθώς με τις αλλαγές που έκανε στη γωνία πρόσπτωσης των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής για την τελική του προσπάθεια, το εμπρός μέρος της Red Bull σταμάτησε να λειτουργεί, όπως ανέφερε αργότερα. Ο Ολλανδός ανέφερε ότι η RB20 ήταν πολύ ευαίσθητη στις αντιδράσεις της, προκαλώντας συνεχώς απρόβλεπτες στιγμές υπερστροφής.

Άλλη μία πολύ καλή εμφάνιση έκανε ο Pierre Gasly στις κατατακτήριες δοκιμές, εξασφαλίζοντας την 6η θέση εκκίνησης με την Alpine. Οι μηχανικοί της Alpine εργάζονταν εκτενώς στο μονοθέσιο του Γάλλου μέχρι την τελευταία στιγμή πριν από την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών, αλλάζοντας ριζικά το στήσιμο, για να καταπολεμηθεί την υποστροφή που ένιωθε ο Γάλλος μέχρι τότε.

Πίσω από τον Gasly θα εκκινήσει ο George Russell με τη Mercedes, η οποία δεν έδειχνε ιδιαίτερα ανταγωνιστική σήμερα, ιδίως στα χέρια του νεαρού Βρετανού, ο οποίος δεν είχε απαντήσει για την κακή του φόρμα. Ο Lewis Hamilton, που έδειχνε ταχύτερος εκ των δύο στις ελεύθερες δοκιμές, ήταν πολύ άτυχος και αποκλείστηκε στο Q1, όπως μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω.

Πίσω από τον Βρετανό, στην 8η θέση, θα εκκινήσει o Fernando Alonso, πολύ πιο ικανοποιημένος από τη συμπεριφορά της Aston Martin σε σχέση με χθες. Η άλλη μεγάλη έκπληξη των κατατακτήριων δοκιμών ήταν το γεγονός ότι ο Valtteri Bottas κατάφερε να εισέλθει στο Q3 με τη Sauber από το GP Κίνας.

F1 Valtteri Bottas (Sauber)

Με τις τελευταίες αναβαθμίσεις, ο μονοθέσιο της ελβετικής ομάδας έχει βελτιωθεί σημαντικά. Ο Φινλανδός ανέφερε ότι ξεκίνησε το τριήμερο με πολύ καλό στήσιμο και έκανε έναν από τους καλύτερους γύρους της καριέρας του, καθώς αποχαιρετά τη Sauber. Ο Bottas κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον Sergio Perez, που με την άλλη Red Bull συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα.

Q2

Το μεγάλο σοκ του δεύτερου σκέλους της διαδικασίας ήταν ο αποκλεισμός του Charles Leclerc με τη Ferrari από τη συνέχεια της διαδικασίας, επειδή στην τελική του προσπάθεια με φρέσκα ελαστικά, βγήκε εκτός πίστας στην έξοδο της 1ης στροφής. Συνεπώς, διαγράφηκε ο χρόνος του Μονεγάσκου και μέτρησε αυτός που είχε σημειώσει με μεταχειρισμένη γόμα στο Q2, κατά τον οποίο παραλίγο καταλήξει στις μπαριέρες της στροφής 14.

Επειδή ο Leclerc, που κατετάγη 14ος, έχει δεχθεί ποινή 10 θέσεων, λόγω χρήσης επιπλέον μπαταρίας ERS στη φετινή σεζόν, αναμένεται να εκκινήσει από την 19η θέση του grid την Κυριακή. Οι δύο Racing Bulls βρέθηκαν στην 11η και 12η θέση με τον Yuki Tsunoda μπροστά από τον Liam Lawson, ο οποίος σχολίασε ότι δεν έκανε τον ιδανικό γύρο. O Lance Stroll βρέθηκε 13ος με την Aston Martin, ενώ ο Kevin Magnussen είχε τραυματίσει το μονοθέσιό του στο Q1 (όπως θα διαβάσετε παρακάτω) και χάνοντας απόδοση, και κατέληξε 15ος.

Ο Sainz ανέφερε ότι ο Perez τον εμπόδισε στη στροφή 14 της πρώτης του προσπάθειας στο Q2. O Verstappen ήταν ο πρώτος που βγήκε στην πίστα με ένα καινούργιο σετ ελαστικών μαλακής γόμας και μάλιστα στη συνέχεια βγήκε από το μονοθέσιο και έβγαλε το κράνος και την μπαλακλάβα του.

Q1

Το μεγάλο σοκ του πρώτου σκέλους των κατατακτήριων ήταν ο αποκλεισμός του Lewis Hamilton από τη συνέχεια της διαδικασίας. Στην τελευταία του εμφάνιση με τη Mercedes, o Βρετανός 7 φορές Πρωταθλητής ήταν εξαιρετικά άτυχος. O Magnussen, προσπαθώντας να μην εμποδίσει τους συναδέλφους του στις τελευταίες στροφές, βγήκε εκτός πίστας, χτύπησε έναν λαστιχένιο στύλο, ο οποίος κατευθύνθηκε στην πίστα και παγιδεύτηκε στο εμπρός μέρος του δαπέδου της Mercedes του Hamilton, καταστρέφοντας την αεροδυναμική συμπεριφορά της, γεγονός που τον περιόρισε στη 18η θέση. O επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι ήταν βλακώδες και αδικαιολόγητο το λάθος της ομάδας του να στείλει τον Hamilton τόσο αργά στη διαδικασία.

Μαζί με τον Hamilton, αποκλείστηκαν οι δύο οδηγοί της Williams οι οποίοι όμως έχουν ποινή 5 θέσεων λόγω χρήσης επιπλέον κιβωτίου ταχυτήτων φέτος, και θα βρεθούν στην ουρά του grid, καθώς ο Alex Albon ήταν 16ος και ο Franco Colapinto 19ος. Επίσης, ο Zhou Guanyu (17ος) με τη Sauber, ενώ ο team-mate του, Bottas, είχε σημειώσει τον 2ο χρόνο του Q1, καθώς οι πρώτοι 17 βρέθηκαν εντός 0,6 δλ. Τελευταίος κατετάγη ο Jack Doohan στο ντεμπούτο του στην F1 με την Alpine.

Ο Perez, όπως και ο Colapinto, ξεκίνησαν τo Q1 με υπέρβαση ορίων πίστας στην 1η στροφή, με συνέπεια να διαγραφεί ο χρόνος της πρώτης τους προσπάθειας. Ωστόσο, το περιστατικό επανεξετάστηκε και ο χρόνος του Μεξικανού επέστρεψε στον πίνακα, και ήταν ο 3ος ταχύτερος, αλλά μέχρι να συμβεί αυτό, είχε ήδη βγει στην πίστα ξανά με άλλο ένα φρέσκο σετ ελαστικών μαλακής γόμας, ενώ ο Verstappen ήταν ο μοναδικός που επέμεινε με το ίδιο σετ.

Καθώς προετοιμαζόταν για την τελική του προσπάθεια στο Q1, ο Russell εμπόδισε τον Lawson στην τελευταία στροφή, σε ένα περιστατικό που η διεύθυνση αγώνων αποφάσισε να μην ερευνήσει περαιτέρω. O Alonso και οι οδηγοί της Mercedes έκαναν έναν γύρο με τη σκληρή γόμα, για να περάσουν το συγκεκριμένο σετ ελαστικών από ένα θερμικό κύκλο, σε μία προσπάθεια να διευρύνουν τη διάρκεια ζωής του στον αγώνα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!