Η Audi ανακοίνωσε επίσημα ότι πούλησε σημαντικό ποσοστό της ομάδας της Sauber, με την οποία θα κάνει την είσοδό της στη Formula 1 το 2026, στο κρατικό επενδυτικό ταμείο του Κατάρ (Qatar Investment Authority). Είχαμε αναφέρει πριν από τρεις εβδομάδες ότι θα συνέβαινε κάτι τέτοιο, εν μέσω οικονομικών προβλημάτων του Ομίλου Volkswagen.
Σύμφωνα με αναφορές, η συμφωνία αφορά το 30% της ομάδας και η αξία της εκτιμάται στα 350 εκατομμύρια δολάρια. Η Audi ολοκλήρωσε φέτος την αγορά της ομάδας από τον Σουηδό δισεκατομμυριούχο Finn Rausing για περίπου 650 εκατομμύρια δολάρια και αυτή τη στιγμή η συνολική αξία της εκτιμάται στο 1 δισεκατομμύριο.
Παρότι η Volkswagen έχει σημειώσει σημαντικές οικονομικές απώλειες τον τελευταίο καιρό, που την έχουν αναγκάσει να κλείσει τρία εργοστάσια στη Γερμανία, αποδεσμεύοντας έως και 30.000 εργαζόμενους… Δεδομένης αυτής της κατάστασης, είναι δύσκολο να δικαιολογηθεί η δαπάνη ενός μεγάλου αναπτυξιακού προγράμματος με ομάδα της Formula 1 στον όμιλο.
Ωστόσο, ο επικεφαλής της Audi, Gernot Dollner, δήλωσε ότι η γερμανική εταιρεία θα συνεχίσει με τα σχέδιά της στη Formula 1: «Έχουμε ένα επιχειρηματικό σχέδιο και είναι επιχείρηση για εμάς. Το εγχείρημα της F1 είναι ένα βασικό μέρος της ιστορίας μεταμόρφωσης της Audi. Δεν μπορείς να χτίσεις μέλλον μόνο εξοικονομώντας χρήματα, πρέπει να επενδύσεις. Και πρέπει να μεταμορφώσουμε την εταιρεία της Audi».
O Dollner διέψευσε ότι η συνεργασία με το Κατάρ συσχετίζεται με τα οικονομικά προβλήματα του Ομίλου VW, στον οποίο ανήκει η Audi, αφού η πρώτη επίσκεψη από εκπροσώπους της QIA στις εγκαταστάσεις του Neuburg έγινε πριν από ακριβώς έναν χρόνο.
Ωστόσο, με την υποστήριξη των επενδύσεων από το Κατάρ, στους οποίους ανήκει το τρίτο μεγαλύτερο ποσοστό του Ομίλου Volkswagen, καθώς και η ποδοσφαιρική ομάδα της Paris-Saint Germain, μεταξύ άλλων επιφανών πολυεθνικών εταιρειών (Barclays, Shell, Chanel, Valentino), η Audi θα μπορεί να ελαφρύνει τον Όμιλο από σημαντικό μέρος των εξόδων της ομάδας.
H Sauber έχει ανακοινώσει για οδηγούς της την επόμενη σεζόν τον πεπειραμένο Γερμανό Nico Hulkenberg και τον 20χρονο Βραζιλιάνο Gabriel Bortoleto από τη Formula 2. Ο Mattia Binotto (πρώην Ferrari) να ηγείται της εταιρείας στο λειτουργικό και τεχνικό τομέα, ενώ ο Jonathan Wheatley (πρώην Red Bull) θα γίνει επικεφαλής της ομάδας το καλοκαίρι του 2025. Επίσης, επίσημος προμηθευτής καυσίμων και λιπαντικών θα είνια η BP/Castrol.