Στο σπριντ του Grand Prix Ηνωμένων Πολιτειών της Formula 1, ο Max Verstappen διατήρησε το 100% νικών στα φετινά σπριντ (4 στα 4). Με αυτό τον τρόπο, ο Πρωταθλητής επέστρεψε στις νίκες -σε οποιαδήποτε διαδικασία- για πρώτη φορά από τις 30 Ιουνίου, δηλαδή το προηγούμενο σπριντ της χρονιάς, στην Αυστρία. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull ήταν poleman και παρέμεινε επικεφαλής καθ’ όλη τη διάρκεια των 19 γύρων του γεμάτου δράση σπριντ.
Ο Verstappen άργησε να «σπάσει» το DRS του Lando Norris, ο οποίος είχε βρεθεί 2ος στον 1ο γύρο με καλή εκκίνηση. Ο Norris προσπάθησε να πλησιάσει ξανά, αλλά ο Verstappen είχε τη δυνατότητα να απαντήσει με την αναβαθμισμένη Red Bull να επιβεβαιώνει την καλή εικόνα που έδειξε εχθές. Ο Ολλανδός δήλωσε ότι το σπριντ είχε αίσθηση από… παλαιότερους καιρούς, με τη Red Bull να του παρέχει την κατάλληλη ισορροπία να πιέσει όπως ήθελε και να κερδίσει, έχοντας παράλληλα διατηρήσει σε καλή κατάσταση τα ελαστικά του.
Αντιθέτως, τα εμπρός ελαστικά του Lando Norris είχαν καταπονηθεί υπερβολικά έως τον τελευταίο γύρο. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Carlos Sainz να επιτεθεί στην 1η στροφή του τελευταίου γύρου, και ένα μπλοκάρισμα φρένων του Norris χάρισε στον Ισπανό τη 2η θέση. Ο Sainz είχε κερδίσει την πολύ ωραία μάχη με τον team-mate του στους πρώτους γύρους και ισοφάρισε το καλύτερο αποτέλεσμά του σε σπριντ. Παρότι ο Sainz δεν επικεντρώθηκε στη διαχείριση ελαστικών, αλλά τα διατήρησε σε πολύ καλή κατάσταση, κάτι ενθαρρυντικό για τον αγώνα για τη Ferrari.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το σπριντ του GP ΗΠΑ
Ο Norris έκανε πολύ καλή εκκίνηση για να ανέβει από την 4η στη 2η θέση, αλλά όπως δήλωσε, δεν είχε το ρυθμό του Verstappen ή των Ferrari. O Βρετανός υπέπεσε και σε δεύτερο μπλοκάρισμα φρένων στη 12η στροφή του τελευταίου γύρου, που επέτρεψε στον Charles Leclerc να επιτεθεί στη McLaren. O Norris κάλυψε την εσωτερική στη στροφή 15, φρενάροντας νωρίτερα, γεγονός που αιφνιδίασε τον Leclerc, ο οποίος διαμαρτυρήθηκε στον ασύρματο.
Ο Μονεγάσκος έκανε μία απότομη κίνηση με το τιμόνι για να αποφύγει την επαφή μεταξύ τους και διαμαρτυρήθηκε ότι οι και οι αγωνοδίκες εξέτασαν το περιστατικό για να διαπιστώσουν αν ο Norris οδηγούσε ακανόνιστα στον τελευταίο γύρο. Εντέλει, αποφάσισαν ότι ο Norris δεν έκανε κάτι που έχριζε ποινής. O επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Andrea Stella, δήλωσε ότι η ομάδα διαπίστωσε αρκετά πράγματα για το στήσιμο που είχε επιλέξει για το σπριντ και ίσως το τροποποιήσει για τον αγώνα της Κυριακής.
Ο Leclerc έχασε την εσωτερική μάχη της Ferrari στους πρώτους γύρους, αναφέροντας ότι ο Sainz ακολούθησε διαφορετική τακτική, αδιαφορώντας για τη διαχείριση των ελαστικών, ενώ ο Μονεγάσκος προσπάθησε να τα διατηρήσει σε καλή κατάσταση στην αρχή. Εντέλει, η επιλογή του Sainz λειτούργησε. Ο Frederic Vasseur δεν είδε κάποιο λόγο να επέμβει στη μάχη των οδηγών της Ferrari, καθώς τους εμπιστεύεται, και δεν υπήρξε επαφή μεταξύ τους.
Classy Carlos 👌
Sainz with the moves in #F1Sprint 🕺#F1 #USGP pic.twitter.com/OhKfRanlum
— Formula 1 (@F1) October 19, 2024
Μεγάλες δυσκολίες με την καταπόνηση των ελαστικών αντιμετώπισαν στις υψηλότερες θερμοκρασίες του Σαββάτου στο Austin οι δύο οδηγοί της Mercedes, ο George Russell (5ος) με τα εμπρός, και ο Lewis Hamilton (6ος) με τα πίσω. Ο Russell ήταν ταχύτατος στους πρώτους γύρους, αλλά στη συνέχεια το εμπρός αριστερό ελαστικό του παρέδωσε το πνεύμα και ο Βρετανός έπεσε πολύ πίσω, σε σημείο που τον έφτασε ο Hamilton, ο οποίος εντέλει τερμάτισε πίσω από τον team-mate του, έχοντας αντιμετωπίσει graining στα Pirelli του πίσω άξονα της W15, και υπερβολική υποστροφή.
Τη βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσαν οι δύο οδηγοί της Haas, Kevin Magnussen και Nico Hulkenberg, αποφέροντας 3 βαθμούς στη μικρή αμερικανική ομάδα, που προσπέρασε τη Racing Bulls για την 6η θέση στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.
O Hulkenberg έχασε τρεις θέσεις στην εκκίνηση, και ο Magnussen επικράτησε στη μάχη του με τον Yuki Tsunoda βγαίνοντας εκτός πίστας. Ωστόσο, η οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Ιάπωνας τον είχε ωθήσει εκτός πίστας, παρότι η Haas είχε ζητήσει από τον Δανό να παραχωρήσει τη θέση. Ο Magnussen αρνήθηκε, και στο μεταξύ ο Hulkenberg είχε περάσει τον Tsunoda, οπότε ο Δανός παρέμεινε εμπρός και τερμάτισε στην 7η θέση.
Χρονικό σπριντ
Ο Albon εκκίνησε από το pit lane, καθώς η Williams πραγματοποίησε αλλαγές στο στήσιμο της ανάρτησης του μονοθεσίου του και τοποθέτησε πίσω αεροτομή διαφορετικών προδιαγραφών. Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα με τον Tsunoda να είναι ο μοναδικός που διέθετε φρέσκο σετ στην πρώτη δεκάδα.
Ο Verstappen ξεκίνησε πολύ καλά και κάλυψε άμεσα την εσωτερική. Ο Russell δεν εκκίνησε τόσο καλά, ενώ ο Leclerc στριμώχθηκε πίσω από τη Mercedes, προσπάθησε να κάνει κίνηση στην έξοδο της πρώτης στροφής, αλλά βρισκόταν ήδη εκεί ο Norris, o οποίος κατάφερε στις δύο επόμενες στροφές να περάσει στη 2η θέση.
Ο Leclerc προσπάθησε να επιτεθεί στον Russell, με τον Βρετανό να παραμένει μπροστά σε μία μάχη που διήρκεσε αρκετές στροφές. Στη συνέχεια, οι δύο οδηγοί της Ferrari αντάλλαζαν θέσεις σε μία μάχη που διαρκούσε αρκετούς γύρους. Κάθε φορά που ο Sainz περνούσε μπροστά, ο Leclerc ανακτούσε τη θέση άμεσα σε μία όμορφη μονομαχία.
Ο Hulkenberg είχε κακή εκκίνηση και έχασε τρεις θέσεις, για να πέσει 9ος, ενώ ο Tsunoda επιτέθηκε στον Magnussen για την 7η θέση, αλλά ο Δανός διατηρήθηκε μπροστά βγαίνοντας εκτός πίστας στην 11η στροφή. Η Haas είπε στον Magnussen να παραχωρήσει τη θέση αλλά ο ίδιος αρνήθηκε, ενώ ο Hulkenerg πέρασε εμπρός από τον Tsunoda. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το περιστατικό και δεν έλαβαν δράση.
Ο Verstappen κατάφερε να «σπάσει» το DRS του Norris στον 5ο γύρο, που ο Russell τον είχε πλησιάσει, ενώ ο Sainz κατάφερε εντέλει να περάσει τον Leclerc μπλοκάροντας λίγο το Μονεγάσκο team-mate του έπειτα από την αρχική του κίνηση στη στροφή 15. Ο Perez παραλίγο να πέσει επάνω στον Tsunoda και απέφυγε για μερικά εκατοστά την επαφή.
O Russell επιτέθηκε στον Norris, αλλά δεν κατάφερε να περάσει. Ο Norris άρχισε να πλησιάζει ξανά τον Verstappen, αφότου πληροφορήθηκε από τη McLaren ότι ο Ολλανδός ταλαιπωρούσε τα πίσω ελαστικά του περισσότερο. Ο Russell ανέφερε ότι είχε κακή αίσθηση από το εμπρός αριστερό ελαστικό του, και ο Sainz κατάφερε να τον περάσει στη 15η στροφή στον 9ο γύρο.
Στον επόμενο γύρο, τον Russell προσπέρασε και ο Leclerc στην ίδια στροφή. Ο Hamilton παραπονέθηκε για graining στα πίσω ελαστικά, ενώ ο Piastri δέχθηκε ποινή 5 δλ. διότι είχε ωθήσει εκτός πίστας τον Gasly στη μεταξύ τους μάχη. Ο Αυστραλός είχε φτάσει στη 12η θέση. Στη μάχη της κορυφής, ο Verstappen αύξησε ξανά τη διαφορά του από τον Norris στα 2 δλ.
Ο Perez πέρασε τον Tsunoda για την 9η θέση, και ο Piastri τον Colapinto για την 11η. Σύντομα, ο Piastri άρχισε να επιτίθεται και ο Ιάπωνας βγήκε εκτός πίστας αλλά διατηρήθηκε μπροστά. Στον 16ο γύρο, ο Piastri πέρασε μπροστά από τον Tsunoda και ανέβηκε στη 10η θέση. Ο Leclerc προσπαθούσε να πιέσει τον team-mate του για την 3η θέση, έχοντας διατηρήσει σε καλύτερη κατάσταση τα ελαστικά του. Ο Verstappen είχε απομακρυνθεί από τον Norris 2,7 δλ. δύο γύρους πριν από το τέλος, με τις Ferrari να πλησιάζουν τον Βρετανό. Παράλληλα, ο Russell είχε βρεθεί υπό επίθεση από τον Hamilton.
Στο ξεκίνημα του τελευταίου γύρου, ο Norris υπερασπίστηκε τη θέση του από τον Sainz, καλύπτοντας με μια μικρή κίνηση προς την εσωτερική στην 1η στροφή, αλλά μπλόκαρε τα φρένα του, και ο Ισπανός κατάφερε να περάσει στη 2η θέση. Ο Norris μπλόκαρε τα φρένα του ξανά στη 12η στροφή, και ο Leclerc, προσπαθώντας να του επιτεθεί, είδε τον Βρετανό να κλείνει την πόρτα στην εσωτερική της στροφής 15. Ο Μονεγάσκος έκανε μία απότομη κίνηση για να αποφύγει την επαφή μεταξύ τους. Ο Leclerc παραπονέθηκε ότι ο Norris κινήθηκε στα φρένα.