O Max Verstappen θα επιστρέψει στην pole position οποιαδήποτε διαδικασίας της Formula 1 για πρώτη φορά από το σπριντ της Αυστρίας στα τέλη Ιουνίου, καθώς σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές του σπριντ για το Grand Prix Ηνωμένων Πολιτειών. Φαίνεται ότι η αναβαθμισμένη Red Bull συμπεριφέρεται πολύ καλύτερα από τους πρόσφατους αγώνες στην πιο λεία και εξευγενισμένη άσφαλτο του Austin και το δυνατό της σημείο ήταν η απόδοση στις γρήγορες στροφές του 1ου sector.
Μετά την κατάκτηση της pole position, ο Verstappen ανέφερε στον ασύρματο της Red Bull: «Είναι σπουδαία επιστροφή, έπειτα από ένα μικρό διάλειμμα». Ο Ολλανδός οδηγός κατάφερε να αποσπάσει την 1η θέση την τελευταία στιγμή, για μόλις 0,012 δλ. από τον George Russell. H Mercedes φάνηκε ότι καταπολέμησε τα προβλήματα νευρικότητας του μονοθεσίου που είχε στο FP1, αν και είχε αρκετή υπερστροφή και επέλεξε στήσιμο με υψηλότερη ταχύτητα στις ευθείες.
O Russell, που δήλωσε έκπληκτος από τη 2η θέση, είχε δυσκολευτεί στα δύο πρώτα σκέλη της διαδικασίας, αλλά με τη μαλακή γόμα, βγήκε στην πίστα στο ξεκίνημα του SQ3 και κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του κατά 0,7 δλ. σε σύγκριση με τα μέσα ελαστικά. Ο Russell έκανε έναν πολύ καλό γύρο, παρότι είχε μία στιγμή υπερστροφής στην έξοδο της 1ης στροφής που του κόστισε χρόνο, και κατάφερε να κάνει τα ελαστικά του να αντέξουν έως το τέλος του γύρου.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές για το σπριντ του GP ΗΠΑ
Ο Charles Leclerc θα παραταχθεί στο αυριανό σπριντ στην 3η θέση, αλλά ένα λάθος στις γρήγορες στροφές του 1ου sector, αναπήδησε σε μια ανομοιομορφία της πίστας και κατέληξε σε ένα kerb που δεν ήθελε να βρεθεί, συμβιβάζοντας τη γραμμή του και χάνοντας χρόνο, για να βρεθεί 0,2 δλ. μακριά από τους δύο επικεφαλής. Ο Μονεγάσκος δήλωσε ότι η Ferrari δεν είχε τη δυνατότητα να ξεκλειδώσει την απόδοση που βρήκε η Mercedes με τη μαλακή γόμα.
— CL16media 🇲🇨 (@CL16media) October 18, 2024
Ο Lando Norris βρέθηκε στην 4η θέση, αλλά δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από τον γύρο που έκανε στο SQ3 με τη McLaren. O Βρετανός ανέφερε ότι δυσκολεύτηκε με το στήσιμο του μονοθεσίου και την ισορροπία, οπότε ήταν ευχαριστημένος που δεν έπεσε ακόμη πιο πίσω, καθώς φαίνεται ότι η McLaren δυσκολεύεται περισσότερο στο Austin από ό,τι στους πρόσφατους αγώνες.
Ο Norris θα παραταχθεί μεταξύ των δύο οδηγών της Ferrari, εμπρός από τον Carlos Sainz. O Ισπανός ήταν πολύ καλός στα δύο πρώτα σκέλη της διαδικασίας, αλλά έκανε λάθος στην τελευταία στροφή της τελικής του προσπάθειας και βρέθηκε στην 5η θέση όπου έχει εκκινήσει και τερματίσει όλα τα φετινά σπριντ μέχρι στιγμής. Και ο Sainz δήλωσε ότι η Ferrari δεν είχε περισσότερα να δώσει με τη μαλακή γόμα.
Εκπληκτική επίδοση σημείωσε ο Nico Hulkenberg με τη Haas, για να βρεθεί 6ος, παρότι αντιμετώπιζε πρόβλημα με την πίεση νερού στο μονοθέσιό του. Ο Γερμανός κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον Lewis Hamilton. Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes ήταν ταχύτερος όλων στο πρώτο sector, αλλά συνάντησε κίτρινες σημαίες στην προσέγγιση της 12ης στροφής από το τετ-α-κέ του Franco Colapinto.
Ο Hamilton σήκωσε το πόδι του από το γκάζι στην προσέγγιση της ζώνης πέδησης, αλλά όταν βρισκόταν 160 μέτρα πριν από τη στροφή, επέστρεψαν οι πράσινες σημαίες. Ο Βρετανός σκέφτηκε ότι μπορεί να φρενάρει πιο αργά, έχοντας ήδη επιβραδύνει, αλλά καθυστέρησε υπερβολικά το φρενάρισμά του και έχασε το πίσω μέρος της Mercedes, την οποία όμως κατάφερε να διατηρήσει εντός ορίων πίστας.
Anthony Davidson explains what happened to Lewis’ lap in SQ3. pic.twitter.com/hWC9Qu06g7
— soph (@sophwebsterxx) October 18, 2024
Συνολικά, έχασε μισό δευτερόλεπτο από το περιστατικό και ο χρόνος του ήταν 0,008 δλ. πιο αργός από αυτόν που σημείωσε με τη μέση γόμα στο SQ2. Παραπονέθηκε για το γεγονός ότι βγήκε στην πίστα πολύ νωρίς και ρώτησε στον ασύρματο αν είχε δεύτερη ευκαιρία, για να λάβει αρνητική απάντηση από το pit wall της Mercedes.
O Kevin Magnussen θα εκκινήσει με την άλλη Haas από την 8η θέση, πίσω από τον 7 φορές Πρωταθλητή. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Yuki Tsunoda με τη Racing Bulls και ο Franco Colapinto με τη Williams. Ο Αργεντίνος, στην πρώτη του συμμετοχή σε κατατακτήριες δοκιμές σπριντ, κατάφερε να προκριθεί στο 3ο σκέλος, ενώ ο team-mate του αποκλείστηκε από τη διαδικασία στο SQ1. Ωστόσο, ο Colapinto υπέπεσε σε λάθος στη στροφή 12 και διέγραψε τετ-α-κέ που δεν του επέτρεψε να σημειώσει χρόνο.
SQ2
O Verstappen ανέφερε ότι δυσκολευόταν πολύ με την ποιότητα κύλισης της Red Bull στο τέλος του SQ2, αλλά απείχε μόλις 0,016 δλ. από την κορυφή του πίνακα των χρόνων στο συγκεκριμένο σκέλος. Ωστόσο δεν ίσχυε το ίδιο και για τον team-mate του στη Red Bull, Sergio Perez, ο οποίος δεν κατάφερε να προκριθεί στο SQ3 και θα εκκινήσει το σπριντ από την 11η θέση.
Ο Μεξικανός δήλωσε ότι πήγε προς τα πίσω με τα ελαστικά από το 1ο στο 2ο σκέλος και ανέφερε ότι δεν ήταν καλή η ποιότητα κύλισης στις γρήγορες στροφές, για αυτό και δυσκολεύτηκε στο 1ο sector. Ο Pierre Gasly θα παραταχθεί με την Alpine πίσω από τον Perez, αλλά ενεπλάκη σε ένα αρκετά επικίνδυνο περιστατικό, όπου παρεμπόδισε τον Colapinto, για το οποίο όμως οι αγωνοδίκες δεν προχώρησαν σε περαιτέρω δράση.
Οι δύο οδηγοί της Aston Martin θα παραταχθούν πίσω από τον Γάλλο, με τον Lance Stroll εμπρός από τον Fernando Alonso, ο οποίος είδε το χρόνο της μοναδικής του προσπάθειας να διαγράφεται λόγω υπέρβασης ορίων πίστας στην προτελευταία στροφή. Το ίδιο συνέβη και με το χρόνο του Liam Lawson, στην επιστροφή του στην F1. Ο Νεοζηλανδός ανέφερε ότι ο γύρος του δεν ήταν καλός και απολογήθηκε στην ομάδα της Racing Bulls.
SQ1
Η αρνητική έκπληξη του SQ1 ήταν ο αποκλεισμός από τη συνέχεια της διαδικασίας του Oscar Piastri με τη McLaren, καθώς ο Αυστραλός οδηγός βγήκε εκτός πίστας στην προτελευταία στροφή της τελικής του προσπάθειας και είδε το χρόνο του να διαγράφεται. Συνεπώς, ο Piastri βρέθηκε στη 16η θέση εκκίνησης του αυριανού σπριντ. O CEO της McLaren, Zak Brown, ανέφερε ότι οι οδηγοί της βρετανικής ομάδας δεν ήταν απόλυτα ικανοποιημένοι από την ισορροπία του μονοθεσίου.
Πίσω από τον Piastri θα εκκινήσει ο Esteban Ocon με την Alpine. Στα τελευταία δευτερόλεπτα του SQ1, o Alex Albon διέγραψε ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών στην προτεελυταία στροφή, έχοντας χτυπήσει άτσαλα το kerb της εσωτερικής, έχοντας διαπράξει ένα ανόητο λάθος, όπως το χαρακτήρισε.
Fastest pirouette you’ll see all year 🤯#F1Sprint #USGP pic.twitter.com/A6H8f6V7mJ
— Formula 1 (@F1) October 18, 2024
Ο Albon αποκλείστηκε από τη συνέχεια της διαδικασίας, για να βρεθεί στη 18η θέση, εμπρός μόνο από τους οδηγούς της Saucer. O Zhou Guanyu δέχθηκε ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής, λόγω χρήσης 4ης φετινής μπαταρίας υβριδικού συστήματος.
Αξίζει να αναφερθεί ότι τοποθετήθηκε το 5ο -και τελευταίο φετινό χωρίς ποινή- κιβώτιο στα μονοθέσια των Sainz, Magnussen και Colapinto. Υπενθυμίζουμε ενόψει του αυριανού σπριντ ότι το μήκος της ζώνης DRS στην ευθεία μεταξύ των στροφών 11-12 έχει μειωθεί κατά 95 μέτρα.