H Ferrari είδε τους δύο οδηγούς της στην κορυφή του πίνακα των χρόνων της μοναδικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών αυτού του τριημέρου στο Austin για το Grand Prix Ηνωμένων Πολιτειών της Formula 1, πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές του σπριντ. O Carlos Sainz σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας, μόλις 0,021 δλ. εμπρός από τον team-mate του στη Scuderia, Charles Leclerc.
Ο Μονεγάσκος είχε μόνο μία γρήγορη προσπάθεια που μέτρησε, καθώς ο πρώτος του γρήγορος γύρος με τα μαλακά ελαστικά διακόπηκε από ένα σύντομο VSC. Ωστόσο, η Ferrari ξεκίνησε με το δεξί στο Circuit of the Americas, παρότι δεν έχει φέρει αναβαθμίσεις, σε αντίθεση με τους άμεσους αντιπάλους της. Η Ferrari είναι πολύ καλή στις αργές στροφές του τελευταίου sector της πίστας.
Ο Max Verstappen, με την αναβαθμισμένη Red Bull, βρέθηκε 0,25 δλ. μακριά από την κορυφή, αλλά είχε σημειώσει το χρόνο του σχεδόν μισή ώρα νωρίτερα από τους οδηγούς της Ferrari, όπου η πίστα είχε στρωθεί λιγότερο με γόμα. H Red Bull είναι πολύ καλή στις γρήγορες στροφές του 1ου sector και ο Ολλανδός Πρωταθλητής ήταν 0,013 δλ. ταχύτερος από τον αντίπαλό του στη μάχη του τίτλου, Lando Norris. Άλλα 0,04 δλ. πίσω από τον Βρετανό βρέθηκε ο έτερος οδηγός της McLaren, Oscar Piastri.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP ΗΠΑ
Τους οδηγούς της βρετανικής ομάδας ακολούθησαν αυτοί της Mercedes, με τον Lewis Hamilton να βελτιώνει την επίδοσή του κατά 0,4 δλ. στις τελικές στιγμές του FP1, ενώ ο George Russell έκανε παράπονα για την ποιότητα κύλισης της Mercedes στις αργές στροφές. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Kevin Magnussen (Haas), Fernando Alonso (Aston Martin) και Yuki Tsunoda (Racing Bulls).
Όλες οι ομάδες ξεκίνησαν τη διαδικασία με σκληρό σετ ελαστικών, πέραν από τη Sauber. Από την αρχή τη διαδικασίας υπήρχαν οδηγοί που εξερευνούσαν το όριο της καινούργιας ασφάλτου, καθώς οι έντονοι άνεμοι αποσταθεροποιούσαν τα μονοθέσια. Ο Franco Colapinto καβάλησε άτσαλα ένα kerb, ενώ ο Oscar Piastri έχασε τα φρένα για τη 12. Ο Pierre Gasly είχε ένα τετ-α-κέ στην 1η στροφή στα 12 λεπτά, ενώ στο ίδιο σημείο βγήκε εκτός πίστας και ο Lewis Hamilton.
Pierre Gasly brings out the first yellow flag in Practice1!🟡#F1 #Formula1 #USGP pic.twitter.com/TrWz7W1pLR
— Extreme Cars (@extremecars__) October 18, 2024
Στα 15 λεπτά, ο Βρετανός 7 φορές Πρωταθλητής βρήκε μπροστά του τη Haas του Nico Hulkenberg, και πήρε πιο κλειστή γραμμή στη στροφή 4, χτύπησε άτσαλα στο kerb και διέγραψε ένα τετ-α-κέ με πολλά χιλιόμετρα, τραυματίζοντας αρκετά τα ελαστικά του.
A huge moment at T4 for Sir Lewis Hamilton! #USGP #F1 pic.twitter.com/RsLNm9jnTg
— Paul McGinnes 🏁 (@PaulMcG92) October 18, 2024
Μία στιγμή αποσταθεροποίησης είχε στο ίδιο σημείο και ο έτερος οδηγός της Mercedes, George Russell, ο οποίος τρία λεπτά αργότερα έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου του στην 1η στροφή και διέγραψε ένα τετ-α-κέ 180 μοιρών.
RUSSEL SPINS AT T1 🔁👀
It’s another slow spin, the car just not wanting to turn and the rear sliding away from Russell. He does a full 180, and starts to slowly slide back down the hill as he frantically twists some dials on the steering wheel.#F1 // #usgp pic.twitter.com/Du8sPsOD1s
— Motorsport_Live (@luca79020294) October 18, 2024
Μια μικρή έξοδο στη στροφή 14 είχε και ο Hulkenberg, όπως και ο Lando Norris στη στροφή 19, έχοντας χτυπήσει το kerb της εσωτερικής με ορμή. Το ίδιο συνέβη και στον Hamilton αμέσως μετά στο ίδιο σημείο. Η Ferrari είχε καταφέρει να κάνει το «1-2» και στους χρόνους με τη σκληρή γόμα ελαστικών.
Στο μέσο της διαδικασίας, οι οδηγοί της Red Bull ξεκίνησαν τους γύρους με τη μαλακή γόμα ελαστικών, πιέζοντας περισσότερο για να προετοιμαστούν για τις κατατακτήριες δοκιμές του σπριντ. Ο Max Verstappen ανέφερε ότι τα ελαστικά του ήταν λίγο κρύα όταν ξεκίνησε τον πρώτο του γύρο με τη μαλακή γόμα, ωστόσο ο team-mate του στη Red Bull, Sergio Perez, ήταν 0,862 δλ. πίσω του.
O Μεξικανός ανέφερε ότι το βασικό του πρόβλημα ήταν η ποιότητα κύλισης στις αργές στροφές, με τη Red Bull να παρουσιάζει αναπηδήσεις. Αμφότεροι οι οδηγοί της Red Bull βελτίωσαν τις επιδόσεις τους στη δεύτερη γρήγορη προσπάθειά τους, αλλά η διαφορά μεταξύ τους παρέμεινε πολύ μεγάλη. Η McLaren συνέχιζε τους γύρους με τη σκληρή γόμα και υψηλό φορτίο καυσίμου, με τον Norris να έχει ένα μπλοκάρισμα φρένων. Ωστόσο, η McLaren ήταν ταχύτητατη στις προσομοιώσεις αγώνα.
McLaren’s special livery looks very sparkly in Texas sunshine ✨#F1 #USGP pic.twitter.com/0mMq5gIoGR
— Formula 1 (@F1) October 18, 2024
Ο Russell δεν ήταν ευχαριστημένος με τη συμπεριφορά της Mercedes στις αργές στροφές, ενώ ο Zhou Guanyu έχασε ισχύ από τον κινητήρα και επέστρεψε στα pits με 15 λεπτά να απομένουν για το τέλος του FP1 και οι μηχανικοί της Sauber άρχισαν να αποσυναρμολογούν το μονοθέσιο. Στο στρατόπεδο της ελβετικής ομάδας, μόνο ο Valtteri Bottas είχε στο μονοθέσιό του τις αναβαθμίσεις που προετοίμασε η ομάδα για αυτό τον αγώνα.
Ο Alex Albon είχε μια μικρή έξοδο από την πίστα στον πρώτο του γύρο με τη μαλακή γόμα, την οποία η πλειονότητα των οδηγών τοποθέτησε στο μονοθέσιό της στο τελευταίο δεκάλεπτο της διαδικασίας. Ο Russell εγκατέλειψε την πρώτη του προσπάθεια με τα μαλακά ελαστικά, έχοντας χάσει το πίσω μέρος της Mercedes στην 1η στροφή. Ο Piastri προσπάθησε να εισέλθει στα pits αλλά πήγαινε πολύ γρήγορα και αναγκάστηκε να επιστρέψει στην πίστα, περιστατικό για το οποίο δέχθηκε προειδοποιητική λευκή/μαύρη σημαία.
Ένα σύντομο VSC κατέστρεψε τον πρώτο γρήγορο γύρο του Charles Leclerc με τα μαλακά ελαστικά, ενώ οι Lance Stroll και Esteban Ocon βρέθηκαν στις σημειώσεις της διεύθυνσης αγώνων για παράβαση κατά τη διάρκεια του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Russell έδωσε «μάχη» με τον Colapinto στην προετοιμασία ενός γρήγορου γύρου.
Ο Russell ανέφερε ότι η ποιότητα κύλισης της Mercedes ήταν χειρότερη με ελαφρύ φορτίου καυσίμου. Ο Hamilton κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του κατά 0,4 δλ. στα τελευταία δευτερόλεπτα και ο Norris βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 12 της τελικής του προσπάθειας, όπως και ο Russell στην προτελευταία στροφή (19).
Όπως είχαμε αναφέρει, η Racing Bulls τοποθέτησε καινούργια μονάδα ισχύος στο μονοθέσιο του Liam Lawson, ο οποίος επέστρεψε στην F1 έπειτα από τις πέντε περυσινές εμφανίσεις του. Επειδή ο Νεοζηλανδός έχει κληρονομήσει τη χρήση κινητήρων του Daniel Ricciardo, τον οποίο αντικατέστησε και τα εξαρτήματα που χρησιμοποιεί ξεπερνούν το όριο που επιτρέπεται στη σεζόν χωρίς ποινή, θα εκκινήσει από το πίσω μέρος του grid στον αγώνα της Κυριακής. Στο σπριντ όμως θα αγωνιστεί ανενόχλητος.
Αξίζει να αναφερθεί ότι το μήκος της ζώνης DRS στη μεγαλύτερη ευθεία του Austin, μεταξύ των στροφών 11-12 έχει μειωθεί κατά 95 μ.