F1-GP Σιγκαπούρης: Στην pole o Norris, 2ος ο Verstappen

Οι δύο διεκδικητές του φετινού τίτλου οδηγών της Formula 1 θα εκκινήσουν από την πρώτη σειρά του grid το GP Σιγκαπούρης, με τον Lando Norris στην pole position και τον Max Verstappen 2o.

F1-GP Σιγκαπούρης: Στην pole o Norris, 2ος ο Verstappen

Οι δύο διεκδικητές του φετινού τίτλου οδηγών της Formula 1 θα εκκινήσουν από την πρώτη σειρά του grid το GP Σιγκαπούρης, με τον Lando Norris στην pole position και τον Max Verstappen 2o.

Μία δραματική διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών επεφύλασσε το Grand Prix Σιγκαπούρης της Formula 1. Το ατύχημα του Carlos Sainz που διέκοψε τη διαδικασίας με 8 λεπτά να απομένουν για το τέλος του Q3, άφησε 7 οδηγούς με μία μόνο προσπάθεια στο Q3, καθώς μόνο ο Oscar Piastri είχε προλάβει να ολοκληρώσει το γύρο του με φρέσκα ελαστικά και ο Nico Hulkenberg με μεταχειρισμένα, ενώ ο χρόνος του Max Verstappen είχε διαγραφεί λόγω των διπλών κυματιζόμενων κίτρινων σημαιών, ακόμα και αν πέρασε τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού πριν από την κόκκινη σημαία.

Ο Lando Norris κατέκτησε την 6η pole position της καριέρας του στη Formula 1 με τη McLaren, με διαφορά 0,2 δλ. από τον Max Verstappen με τη Red Bull. O Norris δήλωσε ότι ήταν δύσκολο για τον ίδιο να σημειώσει την πρόοδο που θα ήθελε μεταξύ των σκελών, αλλά ήταν ευχαριστημένος που κατάφερε να γράψει τον ταχύτερο χρόνο του Q3.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Σιγκαπούρης

O Norris δεν κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο προσωπικό του χρόνο στο 1o sector, λόγω λαθών στις πρώτες στροφές της πίστας, μην έχοντας ίσως αναπτύξει επαρκή θερμοκρασία στα ελαστικά του, αλλά ήταν πολύ γρήγορος στον υπόλοιπο γύρο. Ο Verstappen κατάφερε να πετύχει ένα ανέλπιστο ίσως αποτέλεσμα, δεδομένης της κακής χθεσινής εικόνας της Red Bull, που τον είχε αφήσει στη 15η θέση στο FP2.

O Ολλανδός προσπάθησε να μην πιέσει υπερβολικά στην τελική του προσπάθεια, και δεν ήταν ταχύτερος από τον εαυτό του (στο χρόνο που είχε διαγραφεί) στα δύο πρώτα sector της πίστας ή από το χρόνο που είχε σημειώσει στο Q2. Επίσης, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για το γεγονός ότι τιμωρήθηκε από τη FIA (με κοινωνικό έργο) για την επιλογή μιας αγενούς λέξης στη συνέντευξη Τύπου της Πέμπτης, ήταν μονολεκτικός στις δηλώσεις του στη σημερινή συνέντευξη Τύπου και διοργάνωσε μία αυτοσχέδια συνέντευξη με τους ενδιαφερόμενους δημοσιογράφους στο paddock.

Ο Verstappen κατάφερε να κινηθεί 1 δέκατο του δλ. ταχύτερα από τον Lewis Hamilton, άλλον ένα οδηγό που ανέτρεψε την κακή εικόνα που είχε επιδείξει στις ελεύθερες δοκιμές. Ο Βρετανός δήλωσε ότι οι κατατακτήριες δοκιμές ήταν η πρώτη φορά αυτό το τριήμερο που το μονοθέσιο της Mercedes είχε πρόσφυση στον εμπρός άξονα.

Αυτό επέτρεψε στον Hamilton να κινηθεί μόλις 0,026 δλ. ταχύτερα από τον team-mate του, George Russell, με τους οδηγούς της Mercedes να καταλαμβάνουν τη δεύτερη σειρά εκκίνησης στον αυριανό αγώνα. O Hamilton θα εκκινήσει εμπρός από τον team-mate του για μόλις 5η φορά φέτος. Ο Russell ανέφερε ότι δυσκολεύτηκε πολύ με τα ελαστικά, αναφέροντας ότι δεν ήξερε πού έχασε τόση πρόσφυση από το FP3 (όπου ήταν 2ος), χωρίς να έχει αλλάξει κάτι στο στήσιμο του μονοθεσίου.

Παρότι ο Oscar Piastri ήταν ο μοναδικός οδηγός που σημείωσε δύο γρήγορους γύρους με φρέσκα ελαστικά στο Q3, το 3ο sector της τελικής του προσπάθειας δεν ήταν αρκετά γρήγορο, με δύο αρκετά σημαντικά λάθη, ακουμπώντας τον τοίχο και υπερθερμαίνοντας τα ελαστικά του. Αν ο Αυστραλός είχε επαναλάβει το χρόνο που σημείωσε στο Q2, θα είχε βρεθεί στη 2η θέση, οπότε δεν ήταν ευχαριστημένος με την απόδοσή του στο τελικό σκέλος της διαδικασίας.

Πολύ καλή επίδοση σημείωσε ο Nico Hulkenberg με τη Haas για να καταλάβει την 6η θέση στη σειρά εκκίνησης, την καλύτερη της καριέρας του στη Σιγκαπούρη, εμπρός από τον επίσης εντυπωσιακό Fernando Alonso με την Aston Martin. Η διεύθυνση αγώνων σημείωσε ότι η Aston Martin απελευθέρωσε με μη ασφαλή τρόπο το μονοθέσιο του Alonso στο Q3.

Πίσω από τον Ισπανό θα παραταχθεί ο Yuki Tsunoda με τη Racing Bulls να δείχνει τα πρώτα θετικά σημάδια από το GP Ισπανίας, που παρουσίασε τις αναβαθμίσεις οι οποίες την έχουν δυσκολέψει τον τελευταίο καιρό. Ωστόσο, ο Ιάπωνας, όντας ο τελευταίος οδηγός στην πίστα, βιαζόταν στο γύρο προετοιμασίας των ελαστικών για να προλάβει την καρό σημαία και δεν ήταν ευχαριστημένος από την κατάστασή τους στην αρχή του γύρου.

Οι δύο οδηγοί της Ferrari θα παραταχθούν στην 5η σειρά της εκκίνησης, με τον Charles Leclerc 9ο και τον Carlos Sainz 10ο, σε μία καταστροφική εμφάνιση για την ιταλική ομάδα. H επίδοση του Leclerc στο Q3 θα τον έφερνε στην 7η θέση, μόλις 0,004 δλ. πίσω από τον Hulkenberg.

Ωστόσο, ο χρόνος του Leclerc διαγράφηκε, διότι ο Μονεγάσκος είχε βγει εκτός ορίων πίστας στη 2η στροφή της προσπάθειας. Οι ηλεκτρικές κουβέρτες δεν είχαν θερμάνει σωστά τα εμπρός ελαστικά της Ferrari στα pits και ο Leclerc πίεζε πάρα πολύ στο γύρο προετοιμασίας για να αναπτύξει επαρκείς θερμοκρασίες, αλλά και πάλι δεν τα κατάφερε να το κάνει όσο θα ήθελε.

F1 Carlos Sainz (Ferrari)

Μόλις τέσσερα λεπτά έπειτα από την έναρξη του Q3 o Carlos Sainz, o περυσινός νικητής του GP Σιγκαπούρης, προκάλεσε τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία, έχοντας χάσει το πίσω μέρος της Ferrari καθώς ξεκινούσε την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια. Ο Ισπανός είχε επιβραδύνει για να περάσουν άλλα μονοθέσια που ολοκλήρωναν το γρήγορο γύρο τους και αυτό έριξε τις θερμοκρασίες των ελαστικών του.

Όταν ο Sainz άρχισε να πιέζει, τα πίσω ελαστικά δεν του παρείχαν πρόσφυση και ο ίδιος δεν είχε καταλάβει πόσο είχαν πέσει οι θερμοκρασίες τους. Ο Ισπανός είχε μία στιγμή μεγάλης υπερστροφής, προσπάθησε να τη διορθώσει, άλλαξε την πορεία του μονοθεσίου, αλλά δεν κατάφερε να σταματήσει το τετ-α-κέ του μονοθεσίου, το οποίο προσέκρουσε με το πίσω μέρος στις TecPro μπαριέρες.

Μόνο τρεις οδηγοί είχαν ολοκληρώσει γύρο μέχρι εκείνη τη στιγμή, οι Piastri, Hulkenberg και Verstappen. O Ολλανδός επιβράδυνε αρκετά στις διπλές κυματιστές κίτρινες σημαίες για το ατύχημα του Sainz, και πρόλαβε να περάσει τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού πριν από την κόκκινη σημαία. Ωστόσο, ο χρόνος του διαγράφηκε, λόγω των κίτρινων σημαιών. Άλλοι οδηγοί, όπως οι Norris, Leclerc, Hamilton και Russell, δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν το γύρο τους με το πρώτο σετ ελαστικών μαλακής γόμας.

Ο Sainz κλήθηκε επίσης να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών, για δύο παραπτώματα. Βγήκε εκτός πίστας στην 1η στροφή στον 1ο του γύρο στο Q1, αλλά δεν επέστρεψε από το σημείο που έχει υποδείξει η διεύθυνση αγώνων. Για αυτό δέχθηκε μία απλή προειδοποίηση. Επίσης, θα απολογηθεί και για το γεγονός ότι διέσχισε την πίστα πεζός υπό το καθεστώς κόκκινης σημαίας. Για αυτό δέχθηκε πρόστιμο 25.000 €, με το μισό από αυτό να είναι με αναστολή, οπότε θα κληθεί να καταβάλει 12.500 €.

Q2

Οι δύο οδηγοί της Williams, Alex Albon και Franco Colapinto έχασαν την πρόκριση στο Q3 για μόλις 0,024 και 0,031 δλ. και θα εκκινήσουν από την 11η και 12η θέση. Ο Albon χρησιμοποιούσε την καινούργια εμπρός ανάρτηση της Williams, ενώ ο Colapinto ήταν απογοητευμένος από τον εαυτό του, παρά την πολύ καλή επίδοσή του.

Η μεγάλη απογοήτευση του δεύτερου σκέλους ήταν ο αποκλεισμός του Sergio Perez με τη δεύτερη Red Bull, που βρέθηκε στη 13η θέση, 0,1 δλ. πίσω από τις Williams. O Μεξικανός δεν φάνηκε να βολεύεται σήμερα με τις αλλαγές που έκανε στο στήσιμο του μονοθεσίου ενόψει του Σαββάτου. Ο Perez δεν κατάφερε να αναπτύξει τις κατάλληλες θερμοκρασίες στα ελαστικά του και βρέθηκε 0,9 δλ. πίσω από τον team-mate του στο Q2. Πίσω από τον Μεξικανό θα παραταχθούν στην εκκίνηση του αυριανού αγώνα ο Kevin Magnussen (Haas) και ο Esteban Ocon (Alpine).

Q1

Όλοι οι οδηγοί πέραν αυτών της McLaren αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν 2 σετ ελαστικών μαλακής γόμας για να εξασφαλίσουν την πρόκριση στο Q2. Από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκε στο Q1 ο Daniel Ricciardo (θα εκκινήσει 16ος τον αγώνα που ενδεχομένως να είναι ο τελευταίος του για τη Racing Bulls), o Lance Stroll με την Aston Martin (για 5η φορά σε 6 χρόνια), ο Pierre Gasly (Alpine) και οι δύο οδηγοί της Sauber.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!