Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull στη Formula 1, Christian Horner, παρομοίωσε τα προβλήματα συσχετισμού των δεδομένων που προκύπτουν στην αεροδυναμική σήραγγα, το CFD (υπολογιστική ρευστοδυναμική) και την πραγματικότητα στην πίστα ως τρία ρολόγια που δείχνουν διαφορετικές ώρες.
Το κλειδί για την επίτευξη προόδου ήταν να βρεθεί ποιο από τα δύο εργαλεία προσομοιώσεων είναι πιο ακριβές, και το συμπέρασμα της Red Bull ήταν ότι τα δεδομένα της αεροδυναμικής σήραγγας ήταν αυτά που απείχαν από την πραγματικότητα. Αυτό οδήγησε τη Red Bull να πάρει λανθασμένη κατεύθυνση εξέλιξης φέτος.
Τα πράγματα για τη Red Bull έγιναν χειρότερα με το δάπεδο που παρουσίασε στην Imola φέτος, αλλά ο Horner έχει αναφέρει επίσης ότι τα προβλήματα ξεκίνησαν από ορισμένες αναβαθμίσεις που παρουσίασε η ομάδα στο GP Ισπανίας του 2023.
Στο GP Αζερμπαϊτζάν, ο Sergio Perez χρησιμοποίησε ένα δάπεδο το οποίο αποτελούσε συνδυασμό χαρακτηριστικών διαφορετικών εκδόσεων και απέδωσε αρκετά καλά για να επιτρέψει στον Μεξικανό να βρίσκεται στη μάχη για τη νίκη μέχρι τον προτελευταίο γύρο του αγώνα.
O Μεξικανός οδηγός είχε αναφέρει στη Red Bull εδώ και πολύ καιρό (10-12 αγώνες) τα προβλήματα ισορροπίας, αλλά δεν εισακούστηκε όπως θα έπρεπε. Αυτό συνέβη διότι η ομάδα εξακολουθούσε να κατακτά νίκες, καθώς τα προβλήματα ισορροπίας επηρέαζαν λιγότερο την απόδοση του Max Verstappen. Τώρα όμως, κάποιοι τεχνικοί της ομάδας απολογήθηκαν στον Perez, διότι δεν είχαν δώσει βάση στα σχόλιά του.
Ο Horner δήλωσε όμως ότι έπειτα από το GP Ιταλίας, «η αρνητικότητα αυτού του Σαββατοκύριακου αποκάλυψε ορισμένους βασικούς τομείς του μονοθεσίου που μας απασχολούν εδώ και αρκετό καιρό», ενώ ο Perez αποκάλυψε ότι «ορισμένοι από τους μηχανολόγους ήρθαν σε μένα μετά τη Monza και μου ζήτησαν -κατά κάποιο τρόπο- συγγνώμη, επειδή τώρα είναι πολύ πιο ξεκάθαρα ποια ήταν τα θέματα για τα οποία μιλούσα. Το πρόβλημα που είχα νωρίτερα μέσα στη χρονιά ήταν ότι είχα ένα μονοθέσιο που δεν μπορούσα να οδηγήσω, απλά ένιωθα πολύ άβολα».
«Ήταν πολύ δύσκολο να κατευθύνεσαι στις στροφές χωρίς να ξέρεις πώς θα αντιδράσει. Είναι πραγματικά δύσκολο να μεγιστοποιήσεις την απόδοσή σου. Τώρα, η ομάδα έχει βρει πολλές κατευθύνσεις, τουλάχιστον ξέρουμε ποια είναι τα προβλήματα και μπορούμε να οδηγήσουμε γύρω από αυτά. Αισθάνομαι ότι αν μπορέσουμε να επιβεβαιώσουμε εδώ αυτό που κάναμε στο Μπακού εδώ, η σεζόν μας μπορεί να πάρει στροφή 180 μοιρών και να τελειώσει δυναμικά».
Ο Horner σχολίασε: «Τα ρολόγια αρχίζουν να συγχρονίζονται λίγο καλύτερα, κάτι που τείνει να συμβαίνει όταν τα πράγματα αρχίζουν να συμπεριφέρονται σωστά. Θα πάρουμε λίγη αυτοπεποίθηση από την επίδοση του Checo στο Αζερμπαϊτζάν, επειδή ακολούθησε εντός 1,5 δλ. για το 98% του αγώνα τους τρεις πρώτους».
«Υπάρχουν κάποιες αλλαγές που κάναμε στο μονοθέσιο του Max μετά το FP3, τις οποίες νομίζω ότι εκ των υστέρων, αν μπορούσαμε να πάμε πίσω και να τις αλλάξουμε, θα το κάναμε. Αλλά πηγαίνοντας στη Σιγκαπούρη, έχουμε αναθαρρήσει από αυτό που είδαμε στο Αζερμπαϊτζάν και τις επιδόσεις του Checo. Αυτό που αρχίζουμε να βλέπουμε συσχετίζεται μεταξύ της πίστας και κάποιων από τις σκέψεις μας».
«Όλες οι ομάδες είχαν προβλήματα σε διάφορες χρονικές στιγμές. Νομίζω ότι καθώς αυτοί οι κανονισμοί μας δίνουν πλέον πολύ μειωμένα κέρδη απόδοσης, καθώς πιέζουμε πολύ σκληρά την εξέλιξη. Όλες οι ομάδες, και το είδατε με τη Ferrari και τη Mercedes ειδικότερα, είχαν εξαρτήματα που τοποθετούνταν και αφαιρούνταν από τα μονοθέσια. Νομίζω ότι όλες οι ομάδες φτάνουν σε αυτό το όριο. Είχαμε κάποια προβλήματα με το μονοθέσιο στους τελευταίους αγώνες, αλλά νομίζω ότι τώρα έχουμε αρχίσει να το καταλαβαίνουμε και να το αντιμετωπίζουμε».
Άλλο ένα θετικό στοιχείο για τη Red Bull, είναι ότι τα βασικά εξαρτήματα από το μονοθέσιο του Perez επέζησαν το ατύχημα του προτελευταίου γύρου του αγώνα στο Μπακού, οπότε ο Μεξικανός δεν θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσει μονοθέσιο παλαιότερων προδιαγραφών αυτό το Σαββατοκύριακο. Ωστόσο, το ατύχημα ελάττωσε τα ανταλλακτικά που έχει στη διάθεσή της η Red Bull για το υπόλοιπο της σεζόν, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν συνέπειες αν υπάρξουν και άλλα ατυχήματα.
Ο Horner ανέφερε: «Ευτυχώς, τα δομικά μέρη του μονοθεσίου (του Perez) φαίνεται να έχουν παραμείνει άθικτα. Δεν νομίζω ότι θα επηρεάσει τις προδιαγραφές του μονοθεσίου, αλλά σίγουρα επηρεάζει την ποσότητα ανταλλακτικών που έχουμε. Σε μια φόρμουλα που κυριαρχείται πλέον από το όριο εξόδων, δεν έχεις την πολυτέλεια να μεταφέρεις άφθονες ποσότητες ανταλλακτικών».