F1: H Red Bull εκτρέπει πόρους από το 2025 για να βελτιώσει την RB20

Το τεχνικό τμήμα της Red Bull αποφάσισε να αφαιρέσει κάποιους πόρους από την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2025 και να του αφιερώσει στην επίλυση των προβλημάτων της φετινής RB20, για να υπερασπιστεί τους τίτλους της στη Formula 1.

F1: H Red Bull εκτρέπει πόρους από το 2025 για να βελτιώσει την RB20

Το τεχνικό τμήμα της Red Bull αποφάσισε να αφαιρέσει κάποιους πόρους από την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2025 και να του αφιερώσει στην επίλυση των προβλημάτων της φετινής RB20, για να υπερασπιστεί τους τίτλους της στη Formula 1.

Από την παρουσίασή της, η Red Bull είχε εντυπωσιάσει με τις γραμμές της, καθώς αποτελούσε μία επιθετική εξέλιξη του περυσινού μονοθεσίου της Πρωταθλήτριας ομάδας της Formula 1. Σταδιακά όμως, στη φετινή σεζόν, η Red Bull έχει χάσει ανταγωνιστικότητα και έχει φτάσει από την κυριαρχία των πρώτων αγώνων της σεζόν στην πραγματικότητα του GP Ιταλίας, όπου η Red Bull ήταν 4η δύναμη, χωρίς τη δυνατότητα να απειλήσει τους προπορευόμενους.

Υπάρχουν οι υποψίες ότι κατά τη διάρκεια της σεζόν, η FIA απαίτησε να αφαιρεθεί «κάτι» από την RB20, γεγονός το οποίο έχει συνδυαστεί με την αποσαφήνιση των τεχνικών κανονισμών για την απαγόρευση των ασύμμετρων συστημάτων πέδησης κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού διαλείμματος. Παρά την άρνηση εκπροσώπου Τύπου της FIA και το γεγονός ότι καμία αντίπαλη ομάδα δεν έχει υπονοήσει καν ότι κάποιος χρησιμοποιούσε αντίστοιχο σύστημα, οι πιο καχύποπτοι επιμένουν ότι τα προβλήματα της Red Bull προέρχονται από εκεί.

Ωστόσο, η πτώση απόδοσης της Red Bull ήταν αρκετά σταδιακή και όχι τόσο απότομη, κάτι που συνηγορεί εναντίον του προαναφερθέντος σεναρίου… συνομωσίας. Η τελευταία νίκη του Max Verstappen ήρθε στο GP Ισπανίας (στις 23 Ιουνίου) και μέχρι το καλοκαιρινό διάλειμμα, οι ικανότητές του επισκίαζαν έως ένα βαθμό τα έντονα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο έτερος οδηγός της ομάδας, Sergio Perez εδώ και αρκετό καιρό.

Φαίνεται ότι τα προβλήματα για τη Red Bull ξεκίνησαν έπειτα από την παρουσίαση των αναβαθμίσεων στο GP Ιαπωνίας καθώς και στην Imola. H εξέλιξη δεν έχει πάει προς την κατεύθυνση που θα ήθελε η ομάδα και το μονοθέσιο έχει γίνει ευαίσθητο στην ανάβαση των kerb και στις ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα. Η ομάδα έχει παραδεχθεί ότι αντιμετωπίζει προβλήματα συσχετισμού δεδομένων με την αεροδυναμική σήραγγα, καθώς τα κέρδη στις προσομοιώσεις δεν μεταφράζονται σε βελτίωση απόδοσης στην πίστα.

Όπως εξήγησε ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, «δεν είναι τόσο εύκολο να επιστρέψουμε στην RB20 της Σαγκάης, επειδή ορισμένα πράγματα δεν μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους». Αναφέρεται ότι το πρόβλημα έχει να κάνει με το δάπεδο του μονοθεσίου, αλλά όχι μόνο, καθώς έχουν πραγματοποιηθεί συγκριτικές δοκιμές με διάφορα εξαρτήματα, όπως η εμπρός αεροτομή, ενώ χρησιμοποιούνται δύο καλύμματα κινητήρα, με τα φουσκωμένα πλευρά στις γρήγορες πίστες, και ένα το παραδοσιακό (που παρουσιάστηκε στην Ουγγαρία) για τις πιο αργές.

F1 Grand Prix of Italy Practice

Ο Marko δήλωσε: «Πρέπει να γυρίσουμε πίσω και να βρούμε το σημείο όπου πήραμε λάθος δρόμο τεχνικά. Δεν βοηθάει αν κερδίζουμε σε αεροδυναμικό φορτίο και το μονοθέσιο δεν οδηγείται». Αυτό προέρχεται από ένα πολύ νευρικό πίσω μέρος, το οποίο προσπαθώντας να αντιμετωπίσει, η ομάδα προκαλεί υποστροφή, λόγω του πολύ μικρού πλαισίου λειτουργίας του μονοθεσίου.

Η Red Bull προγραμματίζει για το GP ΗΠΑ (18-20 Οκτωβρίου) την παρουσίαση ενός καινούργιου δαπέδου. Ο τεχνικός διευθυντής Pierre Wache, εξέτρεψε ορισμένους πόρους από την εξέλιξη του μονοθεσίου της επόμενης χρονιάς στην επίλυση των φετινών προβλημάτων. Αυτό είναι κρίσιμο και για την RB21 του 2025, για να αποκλειστεί η επανάληψη των ίδιων προβλημάτων του χρόνου.

F1 Grand Prix of Italy Practice

Το σχόλιο του MotorOne

Η αναβάθμιση για το Austin θα είναι κρίσιμης σημασίας για την έκβαση του υπόλοιπου της σεζόν, καθώς αν πετύχει το σκοπό της, η Red Bull ίσως προσφέρει στον Verstappen το κατάλληλο μονοθέσιο για να υπερασπιστεί το βαθμολογικό του προβάδισμα στη μάχη για τον τίτλο οδηγών και να παλέψει για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών με τη McLaren. Επίσης, αν εξυγιανθούν τα προβλήματα που έχουν εμφανιστεί στο μονοθέσιο, η Red Bull θα μπορεί να ατενίζει και την επόμενη σεζόν με περισσότερη αισιοδοξία. Στην αντίθετη περίπτωση, όλα είναι ανοιχτά.

F1 Grand Prix of Italy Practice

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!