F1-Τεστ Μπαχρέιν: Με το δεξί ο Max Verstappen

O Max Verstappen και η Red Bull ξεκίνησαν το τριήμερο τεστ δοκιμών προετοιμασίας της Formula 1 με προβάδισμα 0,7 δλ. στο πρωινό σκέλος επί των Charles Leclerc (Ferrari) και Fernando Alonso (Aston Martin).

F1-Τεστ Μπαχρέιν: Με το δεξί ο Max Verstappen

O Max Verstappen και η Red Bull ξεκίνησαν το τριήμερο τεστ δοκιμών προετοιμασίας της Formula 1 με προβάδισμα 0,7 δλ. στο πρωινό σκέλος επί των Charles Leclerc (Ferrari) και Fernando Alonso (Aston Martin).

To τριήμερο τεστ προετοιμασίας πριν από την έναρξη της νέας σεζόν της Formula 1 ξεκίνησε σήμερα στην πίστα του Sakhir, στο Μπαχρέιν, το οποίο θα φιλοξενήσει και το πρώτο Grand Prix της χρονιάς. Τα μονοθέσια φαίνονται ακόμα ατίθασα, με έντονη υποστροφή σε πολλές περιπτώσεις, καθώς κατέβηκαν ουσιαστικά για πρώτη φορά στην πίστα σε κανονικές συνθήκες και οι ομάδες δεν έχουν ασχοληθεί καν ακόμα με το στήσιμο.

Ο Max Verstappen έδειξε να αντιμετωπίζει δυσκολίες, χωρίς πρόσφσυση στο πίσω μέρος στην αρχή της διαδικασίας, αλλά στη 1 ώρα και 40 λεπτά σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο τον οποίο χαμήλωσε ακόμα περισσότερο αργότερα (με τη γόμα ελαστικών C3), στο 1:32.548 επίδοση που είναι 0,3 δλ. ταχύτερη από την πρώτη ημέρα του περυσινού τεστ δοκιμών προετοιμασίας.

Οι χρόνοι του Ολλανδού στις ακολουθίες γύρων ήταν πολύ ανταγωνιστικοί και με συνοχή. Οι ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα ήταν αρκετά έντονες και ορισμένα μονοθέσια, όπως της Ferrari και της Mercedes, να είναι αρκετά άκαμπτα καθώς περνούσαν από τις ανωμαλίες.

Όλα τα μονοθέσια στην πίστα στην πρώτη ημέρα του τεστ στο Μπαχρέιν

Ο Charles Leclerc είχε αρκετά μπλοκαρίσματα φρένων με τη Ferrari, αλλά κατάφερε να σημειώσει το δεύτερο χρόνο, αν και βρέθηκε 0,7 δλ. πίσω από τη Red Bull του Verstappen. O Fernando Alonso με την Aston Martin βρέθηκε στην 3η θέση, έχοντας συμπληρώσει τους περισσότερους γύρους, ενώ ο Oscar Piastri με τη McLaren ήταν 4ος, 1,1 δλ. μακριά από την κορυφή, με το Yuki Tsunoda να ολοκληρώνει την πρώτη πεντάδα με το μονοθέσιο της Racing Bulls, εμπρός από το George Russell, που είχε ένα δύσκολο πρωινό με τη Mercedes.

H γερμανική ομάδα συμπλήρωσε τους λιγότερους γύρους (πέραν από τη Williams), έχοντας παραμείνει στο γκαράζ για 90 λεπτά, με υψωμένα παραβάν, που σημαίνει ότι αφαίρεσε το δάπεδο της W15 για να εργαστεί σε αυτήν. Σύμφωνα με γερμανικές πηγές, επρόκειτο για ένα πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα, αν και η ομάδα ανέφερε ότι επρόκειτο για συνηθισμένες επεμβάσεις σε ένα τεστ.

Ο Russell επέστρεψε στην πίστα αλλά στη συνέχεια το μονοθέσιο ήταν και πάλι στα pits, με τους μηχανικούς της Mercedes να εργάζονται στην εμπρός ανάρτηση. Δέκα λεπτά πριν από το τέλος ο Russell επέστρεψε στην πίστα, αλλά ο χρόνος του (με τη γόμα C3) ήταν 1,68 δλ. πιο αργός από αυτόν του Verstappen.

Τεχνικά

Στην πρώτη ημέρα δοκιμών, είδαμε ορισμένα από τα μυστικά που περιμέναμε, όπως τη διαμόρφωση των εισαγωγών αέρα των ψυγείων της Red Bull RB20, οι οποίες είναι τελικά οριζόντιες (και μοιάζουν με στόμα καρχαρία) και είναι συγκαλυμμένες κάτω από το εκτεταμένο επάνω χείλος των sidepod, ενώ οι κάθετες εισαγωγές αέρα στα πλαϊνά του cockpit είναι αρκετά μικρές. Ακόμα δεν είναι γνωστό αν οι κάθετες εισαγωγές χρησιμεύουν για ψύξη, ή εξυπηρετούν αεροδυναμικό σκοπό, όπως τα S-duct της Ferrari στην ίδια περιοχή του μονοθεσίου.

Επίσης, υπάρχουν περαιτέρω εισαγωγές αέρα στην εσωτερική πλευρά των πίσω υποστηριγμάτων του halo, που τροφοδοτούν τα ψυγεία επάνω από τον κινητήρα, τα οποία δημιουργούν τους τονισμένους ώμους της RB20. Επίσης, τα καλύμματα των ψυγείων έχουν ένα αρκετά βαθύ κανάλι στο επάνω μέρος τους, το οποίο βαθαίνει προς τα πίσω.

H Williams επέλεξε με τη νέα FW46 να επιμείνει (όπως οι Ferrari και Haas) στη γεωμετρία pull-rod στον πίσω άξονα, παρότι η Mercedes, που παρέχει κιβώτιο στη βρετανική ομάδα, το οποίο αποτελεί τη βάση της πίσω ανάρτησης, έχει υιοθετήσει push-rod (όπως και η Aston Martin που χρησιμοποιεί επίσης το γερμανικό κιβώτιο). Η Williams θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί το περυσινό περίβλημα κιβωτίου, το οποίο εμποδίζει τη διαμόρφωση του διαχύτη και δεν επιτρέπει να αντληθεί το μέγιστο από αυτή την πολύ σημαντική περιοχή του μονοθεσίου.

Αυτή η λύση βολεύει τόσο τη Mercedes, που δε χρειάζεται να παράγει εξαρτήματα νέας γενιάς για τρεις ομάδες, και τη Williams, καθώς τα περυσινά εξαρτήματα κοστίζουν λιγότερο και τη βοηθούν να επενδύσει σε άλλους τομείς. Παράλληλα, αποκαλύφθηκε ότι στο επάνω μέρος των καλυμμάτων των ψυγείων υπάρχει ένα κανάλι που βαθαίνει έως το δάπεδο στο πίσω μέρος του. Η Williams έχασε το πρωί λίγο χρόνο λόγω ενός προβλήματος με το DRS, και ο Alex Albon είχε αρκετές εξόδους από την πίστα.

Μόλις 22 λεπτά πριν από το τέλος του πρωινού σκέλους, ο Albon σταμάτησε στην 3η στροφή, προκαλώντας κίτρινη σημαία. Ο Ταϊλανδός είχε προειδοποιητική ένδειξη στο τιμόνι και στη συνέχεια έσβησε τον κινητήρα του. Προσπάθησε να τον επανεκκινήσει, αλλά δεν τα κατάφερε, και οι άνθρωποι της πίστας απομάκρυναν τη Williams χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί η κόκκινη σημαία. H ομάδα ανέφερε ότι επρόκειτο για πρόβλημα αξιοπιστίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!