Στην 70ή επέτειο του Ράλλυ Σαφάρι – Κένυας, ο 8 φορές Πρωταθλητής του WRC, Sebastien Ogier και ο συνοδηγός του, Vincent Landais κατέκτησαν τη νίκη έπειτα από μία έντονη μάχη με τον επικεφαλής της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Οδηγών, Kalle Rovanpera (με τον Jonne Halttunen συνοδηγό).
Η διαφορά μεταξύ του γαλλικού πληρώματος της Toyota, που συμμετέχει φέτος σε επιλεγμένους αγώνες και του φινλανδικού πληρώματος που κατέκτησε τον περυσινό τίτλο ήταν μόλις 6,7 δλ., η μικρότερη στην ιστορία του Ράλλυ Σαφάρι.
Η διαφορά μεταξύ τους ήταν στα 16,7 δλ. έπειτα από την ολοκλήρωση των ειδικών διαδρομών του Σαββάτου, με τη βροχή στην τελευταία εξ αυτών να έχει επιτρέψει στον Rovanpera να μειώσει στο μισό την απόσταση που τον χώριζε από την κορυφή.
Ο Φινλανδός συνέχισε να πιέζει την Κυριακή, κερδίζοντας την πρώτη ειδική της ημέρας (Malewa 1), για να μειώσει τη διαφορά στα 8,1 δλ., πριν ο Ogier απαντήσει με νίκη στην επόμενη (Oserian 1 – 15η του αγώνα), παρότι έχασε τη θύρα του χώρου αποσκευών και την πίσω αεροτομή του GR Yaris Rally1, όταν χτύπησε ένα δέντρο.
Η διαφορά διακυμάνθηκε στις επόμενες ειδικές διαδρομές, αλλά ο Ogier αντιστάθηκε μέχρι το τέλος, για να κατακτήσει τη νίκη, παρότι χτύπησε ένα βράχο και προκάλεσε ζημιές στο αυτοκίνητό του. Στην τελική super stage, o Rovanpera σημείωσε τον 3ο χρόνο, λόγω απώλειας ισχύος. Ωστόσο, ο Φινλανδός επέκτεινε το βαθμολογικό του προβάδισμα στο Πρωτάθλημα Οδηγών στους 37 βαθμούς.
Όπως και πέρυσι, η Toyota ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος του πιο απαιτητικού αγώνα της χρονιάς, καθώς σημείωσε ξανά το 1-2-3-4, με τον Elfyn Evans να ανεβαίνει στο 3ο σκαλί του βάθρου και τον Takamoto Katsuta να συμπληρώνει το θρίαμβο της ιαπωνικής ομάδας.
Ο καλύτερος οδηγός της Hyundai ήταν ο Dani Sordo, ο οποίος τερμάτισε 5 λεπτά μακριά από την κορυφή, στην 5η θέση, έχοντας χαθεί στη σκόνη που είχε ανασηκώσει ο ίδιος την Παρασκευή και έχοντας αντιμετωπίσει πρόβλημα με το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού την Κυριακή.
Ο team-mate του Ισπανού, Thierry Neuville, δέχθηκε ισχυρό πλήγμα όσον αφορά τις ελπίδες του για τον τίτλο με την εγκατάλειψή του την Παρασκευή και επέστρεψε στον αγώνα για να κερδίσει την τελική super stage και τους 5 επιπλέον βαθμούς που χαρίζει.
Μεταξύ των δύο οδηγών της Hyundai κατετάγησαν οι Ott Tanak και Pierre-Louis Loubet της M-Sport, οι οποίοι αντιμετώπισαν προβλήματα, ατυχίες και δεν ήταν ευχαριστημένοι από τη συμπεριφορά του Ford Puma.
Μόνη παρηγοριά για τον Εσθονό ήταν ότι κέρδισε άλλη μία ειδική διαδρομή την Κυριακή, έπειτα από την επικράτησή του στην πρώτη του αγώνα την Πέμπτη. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Kajetan Kajetanowicz, νικητής της κατηγορίας WRC2, εμπρός από τον Oliver Solberg, αμφότεροι με Skoda Fabia RS.