Indy 500: Έως τον τελευταίο γύρο

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από την 107η έκδοση του θρυλικού αγώνα 500 Μιλίων της Ινδιανάπολης, όπου ο Josef Newgarden πανηγύρισε τη νίκη με την ομάδα της Penske, πραγματοποιώντας το καθοριστικό προσπέρασμα στον τελευταίο γύρο.

O 32 ετών Αμερικανός Josef Newgarden, δύο φορές Πρωταθλητής του IndyCar, γεύτηκε για πρώτη φορά τη χαρά της νίκης στα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης, έναν από τους πιο σημαντικούς αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, πραγματοποιώντας το καθοριστικό προσπέρασμα επί του περυσινού νικητή, Marcus Ericsson, στον τελευταίο γύρο ενός αγώνα που διακόπηκε τρεις φορές με κόκκινη σημαία στα τελικά του στάδια.

Ο poleman Alex Palou προηγήθηκε στους αρχικούς γύρους, ανταλλάσσοντας θέση -για να εξοικονομήσει καύσιμα- με τον Ολλανδό Rinus VeeKey. Έπειτα από το δεύτερο pit stop, η McLaren, που είχε τη δυνατότητα να κάνει περισσότερους γύρους στα δύο πρώτα stint, είδε τους Felix Rosenqvist και Pato O’Ward να καταλαμβάνουν τις δύο πρώτες θέσεις, με τον Santino Ferrucci (A.J. Foyt Racing) να τους ακολουθεί.

Στην πρώτη κίτρινη σημαία, το grid κατευθύνθηκε προς τα pits και ο VeeKey, με μία άτσαλη έξοδο όπου έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου του, χτύπησε τον Palou, ο οποίος αναγκάστηκε να επιστρέψει στα pits για αλλαγή ρύγχους. Ο VeeKey δέχθηκε ποινή διέλευσης από το pit lane και έπεσε στις πίσω θέσεις.

Οι δύο McLaren αντάλλαζαν θέσεις στην κορυφή, χρησιμοποιώντας το slipstream για εξοικονόμηση καυσίμων, και πίσω από τον Ferrucci είχαν βρεθεί, με επιθετικές επανεκκινήσεις οι Josef Newgarden και Marcus Ericsson. H McLaren είχε πρόβλημα με τον ανεφοδιασμό του O’Ward, καθώς δεν είχε τη δυνατότητα να γεμίσει πλήρως το ρεζερβουάρ του και ο Μεξικανός αναγκάστηκε να εισέλθει νωρίτερα από το ιδεατό στα pits.

To ατύχημα του Romain Grosjean προκάλεσε τη δεύτερη κίτρινη σημαία 50 γύρους πριν από την καρό σημαία (από τους 200 συνολικά), γεγονός που δημιούργησε διχασμό των στρατηγικών, με τον O’Ward να είναι ο πρώτος εξ αυτών που επέλεξαν να εισέλθουν στα pits, ενώ οι περισσότεροι από τους κορυφαίους συνδυασμούς παρέμειναν στην πίστα.

Οι Ericsson και Newgarden πέρασαν τον Ferrucci, ο οποίος αντεπιτέθηκε και πήρε την πρωτοπορία, αλλά μετά το τελευταίο του pit stop, έχασε έδαφος. Μετά το τελευταίο pit stop, οι Rosenqvist και Ericsson μάχονταν για την πρωτοπορία. Ο O’Ward επέστρεψε στην πίστα ακριβώς πίσω τους, μπήκε στη μάχη και τέθηκε επικεφαλής με 18 γύρους να απομένουν.

Παράλληλα, άρχισε να επιτίθεται και ο Newgarden και καθώς πέρασε τον Rosenqvist, η διαταραχή της αεροδυναμικής απόδοσης της McLaren έστειλε στον τοίχο τον Σουηδό. Ο Kyle Kirkwood δεν κατάφερε να αποφύγει τη McLaren, και το δικό του μονοθέσιο ανετράπη, ενώ ένας τροχός πέρασε επάνω από τις εξέδρες και κατέληξε στο πάρκιγνκ της πίστας, χωρίς ευτυχώς να τραυματίσει κανέναν. Ο αγώνας διακόπηκε με κόκκινη σημαία.

Ο Ο’Ward είδε τους Newgarden και Ericsson να τον προσπερνούν στην επανεκκίνηση και καθώς προσπάθησε να αντεπιτεθεί στο Σουηδό, από τον οποίο έχασε τη νίκη πέρυσι. Ο Μεξικανός έκανε μία απελπισμένη κίνηση προς την εσωτερική, ακούμπησε το μονοθέσιο του Ericsson και η McLaren κατέληξε άδοξα στον τοίχο, τερματίζοντας τις ελπίδες του O’Ward, που υποσχέθηκε ότι δεν πρόκειται να ξεχάσει το συμβάν. Ο αγώνας διακόπηκε και πάλι με κόκκινη σημαία.

Στην επανεκκίνηση υπήρξε κι άλλο ατύχημα στις πιο πίσω θέσεις, προκαλώντας την 3η κόκκινη σημαία. Η επανεκκίνηση θα ήταν ένα σπριντ ενός γύρου. Ο Ericsson διατηρήθηκε επικεφαλής αρχικά, αλλά ο Newgarden εξαπέλυσε την επίθεσή του στην πίσω ευθεία και κατάφερε να προσπεράσει, παρά τις προσπάθειες του Σουηδού να αντεπιτεθεί. Ο Newgarden πανηγύρισε έτσι την πρώτη του νίκη στο Brickyard, εμπρός από τον περυσινό νικητή του θρυλικού αγώνα. O Santino Ferrucci με το μονοθέσιο της A.J. Foyt Racing συμπλήρωσε το βάθρο.

Ο Ισπανός Πρωταθλητής του 2021, Alex Palou, πραγματοποίησε μία εντυπωσιακή ανάκαμψη για να τερματίσει στην 4η θέση, εμπρός από τον Alex Rossi (McLaren), νικητή του αγώνα το 2016. Τους ακολούθησε ο Νεοζηλανδός 6 φορές Πρωταθλητής του IndyCar, Scott Dixon και ο Ιάπωνας δύο φορές νικητής του Indy 500, Takuma Sato.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!