F1 – GP Σιγκαπούρης FP1: O Hamilton ταχύτερος

Ο Lewis Hamilton σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στα τελευταία λεπτά της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Σιγκαπούρης, με διαφορά μόλις 0,084 δλ. από τον Max Verstappen.

F1 – GP Σιγκαπούρης FP1: O Hamilton ταχύτερος

Ο Lewis Hamilton σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στα τελευταία λεπτά της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Σιγκαπούρης, με διαφορά μόλις 0,084 δλ. από τον Max Verstappen.

Στα τελευταία λεπτά του FP1 του GP Σιγκαπούρης, ο Lewis Hamilton κατάφερε να σημειώσει τον καλύτερο χρόνο της διαδικασίας, όντας ταχύτερος όλων στο 3ο sector της πίστας. Η εξέλιξη των συνθηκών στην πίστα ίσως βοήθησε τον Βρετανό να κινηθεί ταχύτερα από τον Max Verstappen, που είχε σημειώσει το δικό του χρόνο 15 λεπτά νωρίτερα. Αυτή η επίδοση ήρθε για τον Hamilton αφότου είχε παραπονεθεί στον ασύρματο για τη συμπεριφορά του μονοθεσίου, αναφέροντας ότι ήταν δύσκολο στην οδήγηση. Από την ανάλυση της τηλεμετρίας προκύπτει ότι η Mercedes χρησιμοποιούσε επίσης πιο επιθετικές ρυθμίσεις κινητήρα.

Ωστόσο, η Mercedes, που είναι πολύ ανταγωνιστική στις αργές στροφές όλη τη χρονιά φέτος, φαίνεται να καταφέρνει να αντιμετωπίσει τις ανομοιομορφίες της ασφάλτου της Σιγκαπούρης, ίσως επειδή δεν αναπτύσσονται πολύ υψηλές ταχύτητες στη Marina Bay. Είναι η πρώτη φορά φέτος που ο Hamilton σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο σε ελεύθερες δοκιμές φέτος. Ο Βρετανός ήταν 0,22 δλ. ταχύτερος από τον team-mate του στη Mercedes, George Russell μόνο στη στροφή 14, με εξαιρετική έξοδο από αυτήν. Ο νεαρός Βρετανός ακούμπησε με το ρύγχος της W13 τα προστατευτικά ελαστικά νωρίς στη διαδικασία.

Μέχρι τα τελευταία λεπτά, κυρίαρχος του FP1 έδειχνε να είναι ο Max Verstappen, την ημέρα των 25ων γενεθλίων του. Ο Ολλανδός ήταν ταχύτερος στα αρχικά στάδια με τη μέση γόμα (ενώ Mercedes και Ferrari «ξεφορτώθηκαν» τη σκληρή) ενώ ο χρόνος που έγραψε πριν από την κόκκινη σημαία του 40ού περίπου λεπτού, είχε μεγάλη διαφορά (0,7 δλ.) από τον team-mate του στη Red Bull, Sergio Perez. O Μεξικανός αντιμετώπισε προβλήματα με ένα από τα ημιαξόνια της RB18, λίγα λεπτά πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας, κατά τη διάρκεια προσομοιώσεων αγώνα.

H Ferrari ξεκίνησε με δυσκολίες την ημέρα, καθώς ένα πρόβλημα στα φρένα του μονοθεσίου του Charles Leclerc, διατήρησε τον Μονεγάσκο στα pits για τα πρώτα 25 λεπτά της διαδικασίας. Παράλληλα, ο Carlos Sainz αναγνώρισε άμεσα την ανάγκη αλλαγής στησίματος η οποία είχε ήδη συζητηθεί εντός της Ferrari. Έπειτα από μερικές τροποποιήσεις στην ανάρτηση της F1-75, ο Ισπανός επέστρεψε στην πίστα με φρέσκο σετ ελαστικών για μία γρήγορη προσπάθεια.

Ωστόσο, μία στιγμή υπερστροφής στη στροφή 5, στην προσέγγιση προς την οποία η άσφαλτος είναι πολύ ανομοιόμορφη και αποσταθεροποιεί τα μονοθέσια. Θύμα αυτού έπεσε και ο Lance Stroll, ο οποίος είχε υποστροφή, πάτησε στο σκονισμένο τμήμα της πίστας, εκτός αγωνιστικής γραμμής, με αποτέλεσμα να χτυπήσει με ορμή τον τοίχο και να καταστρέψει τον πίσω αριστερό τροχό της Aston Martin, την οποία αναγκάστηκε να παρκάρει μερικές εκατοντάδες μέτρα πιο κάτω, προκαλώντας τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία.

Στη δεύτερη γρήγορη προσπάθειά του, ο Sainz βγήκε εκτός πίστας στην ταχύτερη στροφή της Marina Bay, την προτελευταία, πατώντας άτσαλα στο kerb και αποφεύγοντας τον τοίχο για λίγο. Ο Ισπανός, που κατέληξε στην 6η θέση, ανέφερε ότι δεν είχε πρόσφυση στο 2ο γύρο του με τη μαλακή γόμα. O Leclerc από την πλευρά του κατάφερε, με τον ταχύτερο χρόνο στο μεσαίο sector της πίστας κατάφερε και βρέθηκε στην 3η θέση (παρότι έκανε λάθος στη στροφή 18 που του κόστισε πολύ χρόνο), πλησιάζοντας στα 0,3 δλ. τον Verstappen.

Αμφότερες οι Alpine βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα, με τον Esteban Ocon 7ο και τον Fernando Alonso 10o, με τη γαλλική ομάδα να μη χρησιμοποιεί στο FP1 το καινούργιο δάπεδο που έχει φέρει στη Σιγκαπούρη. Αντιθέτως, η McLaren, δοκίμαζε τα καινούργια καλύμματα ψυγείων και άκρα δαπέδου που έχει φέρει, με τις αναβαθμίσεις να είναι διαθέσιμες μόνο στο μονοθέσιο του LandoNorris. Ο Βρετανός παραπονέθηκε για αναπηδήσεις στον ασύρματο και βρέθηκε στην προτελευταία θέση, με λάθος στην προτελευταία στροφή.

Παρά το ατύχημά του, ο Stroll βρέθηκε στην 8η θέση, εμπρός από τον Pierre Gasly με την AlphaTauri, η οποία διαθέτει καινούργια εμπρός αεροτομή, παρότι ο Γάλλος δήλωσε ότι οι πίστες υψηλού αεροδυναμικού φορτίου δεν ταιριάζουν στο ιταλικό μονοθέσιο. Εντυπωσιακή η επιστροφή του Alex Albon στη δράση, έπειτα από τις επιπλοκές από την εγχείρησή του πριν από 3 εβδομάδες.

Το FP1 είναι από τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών που δεν είναι αντιπροσωπευτικές, καθώς διεξάγεται σε διαφορετικές συνθήκες (υψηλότερες θερμοκρασίες) από αυτές που θα επικρατούν σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!