F1: Δυσκολίες, επιμονή και παραμονή για τον Daniel Ricciardo

O Daniel Ricciardo μίλησε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και φέτος, τονίζοντας όμως ότι το κίνητρό του παραμένει σε υψηλότερο επίπεδο από ποτέ, έχοντας επιβεβαιώσει ότι θα παραμείνει στη McLaren και το 2023.

F1: Δυσκολίες, επιμονή και παραμονή για τον Daniel Ricciardo

O Daniel Ricciardo μίλησε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και φέτος, τονίζοντας όμως ότι το κίνητρό του παραμένει σε υψηλότερο επίπεδο από ποτέ, έχοντας επιβεβαιώσει ότι θα παραμείνει στη McLaren και το 2023.

Πριν από το GP Γαλλίας, με φήμες να αναδύονται και πάλι ότι η θέση του Daniel Ricciardo στη McLaren είναι επισφαλής, ο 33χρονος Αυστραλός ένιωσε την ανάγκη να κάνει μία ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην οποία ξεκαθάρισε ότι θα παραμείνει στη McLaren και το 2023. Ο λόγος για τον οποίο είχαν βγει οι φήμες είναι ότι για δεύτερη συνεχόμνη σεζόν, τα αποτελέσματα του Ricciardo δεν είναι αυτά που θα ήθελε, με τον team-mate του Lando Norris να φέρνει και πάλι πολύ καλύτερα αποτελέσματα.

Παρότι οι φετινοί τεχνικοί κανονισμοί έχουν αλλάξει πολύ τα χαρακτηριστικά των φετινών μονοθεσίων, ο Αυστραλός νικητής 8 Grand Prix δεν έχει βρει την καλή του φόρμα ούτε φέτος και εξακολουθεί να αντιμετωπίζει δυσκολίες με τη διαχείριση των φρένων στην είσοδο των στροφών. Δεν έχει καταφέρει να βρει την κατάλληλη ισορροπία εντός του μονοθεσίου για να έχει την εμπιστοσύνη στις αντιδράσεις του, ώστε να αντλήσει το μέγιστο.

Λόγω αυτού, κάποιοι έχουν αμφισβητήσει ότι το κίνητρό του παραμένει το ίδιο αλλά ο Ricciardo απαντά: «Για να είμαι ειλικρινής, η χαρά του να βρίσκομαι στην πίστα και να αγωνίζομαι είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Αλλά αν μου έλεγες ‘Daniel, ας μείνουμε στο Le Castellet μετά το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο γιατί πρέπει να κάνεις 200 γύρους δοκιμών μόνος σου’, αυτό δεν με ενθουσιάζει. Ζω περιμένοντας να σβήσουν τα φώτα και να ξεκινήσει ο αγώνας, και αυτή είναι η στιγμή που μου δίνει τη μεγαλύτερη χαρά».

Όσον αφορά το μονοθέσιο του 2022, ο Αυστραλός σχολίασε: «Δεν ήξερα τι να περιμένω. Ήξερα ότι θα είναι ένα πιο άκαμπτο μονοθέσιο, και δεν θα μπορούσε να καβαλήσει τα kerb όπως στο παρελθόν. Αλλά όταν το οδήγησα για πρώτη φορά στη Βαρκελώνη, εξεπλάγην θετικά, υπήρχε περισσότερη πρόσφυση από ό,τι περίμενα. Οι επιδόσεις ήταν καλύτερες από τις αναμενόμενες, αλλά δεν περίμενα να αντιμετωπίσω porpoising, το οποίο δεν ήξερα καν τι ήταν. Και στις πίστες όπου αυτό το πρόβλημα ήταν πιο έντονο, παραδέχομαι ότι σκέφτηκα πως θα προτιμούσα να οδηγώ το περυσινό μονοθέσιο».

«Είναι αλήθεια ότι το μονοθέσιο είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό του 2021, όπως επιβάλλεται από τους κανονισμούς, αλλά υπάρχει κάτι, ένα είδος DNA της ομάδας, που εξακολουθεί να υπάρχει. Κάποια από τα περυσινά πράγματα με τα οποία δυσκολεύτηκα είναι παρόντα και σε αυτό το μονοθέσιο, οπότε προσπαθώ ακόμα να τα κατανοήσω και νομίζω ότι αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε καλύτερα τι είναι».

«Προφανώς προσπάθησα να περιγράψω ό,τι μπορούσα, εξηγώντας πώς συμπεριφέρεται το μονοθέσιο, αλλά για να καταλάβεις πραγματικά που είναι το πρόβλημα, χρειάζεσαι τη βοήθεια των μηχανολόγων και τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας, γιατί μπορεί να είναι κάτι σχετικά με την αεροδυναμική ή τη γεωμετρία» (της ανάρτησης).

«Πιστεύω ότι είναι κάτι σχετικά μικρό, αλλά μερικές φορές έχει μεγάλη επίδραση στο χρονόμετρο. Είναι σαν να χορεύεις με έναν παρτενέρ, αν δεν είσαι συγχρονισμένος, δεν μπορείς να χορέψεις. Έτσι, αν αισθάνομαι λίγο εκτός συγχρονισμού με το μονοθέσιο, τότε δεν αισθάνομαι ότι μπορώ να κάνω όλα όσα θα μπορούσα και θα ήθελα. Δεν είναι δικαιολογία, αλλά είναι το συναίσθημα που προσπαθώ να κυνηγήσω, και είναι κάτι που ακόμα δεν έχω βρει».

«Νομίζω ότι αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε καλύτερα περί τίνος πρόκειται, και ο Lando επίσης παραπονιέται για αυτό. Μόνο που το έχει συνηθίσει μάλλον με τον καιρό και οδηγεί πέραν αυτού. Έχουν υπάρξει ημέρες που ήμουν 8 δέκατα του δλ. πίσω του, και ειλικρινά δεν νομίζω ότι αυτό είναι δυνατόν. Δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλη ομάδα όπου παρατηρείται τέτοια διαφορά μεταξύ των δύο οδηγών, είναι πολύ μεγάλη. Από την πλευρά μου κάνω ό,τι μπορώ και αρχίζω να πιστεύω ότι πλησιάζουμε σε μια λύση».

Για το μέλλον του στη βρετανική ομάδα, ο Ricciardo δήλωσε: «Νομίζω ότι θα βρίσκομαι στη McLaren για πολύ καιρό. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στην ομάδα που έχουν δουλέψει εκτός ωραρίου για να με βοηθήσουν να κατανοήσω καλύτερα το μονοθέσιο και να προσπαθήσουν να με κάνουν να κερδίσω με αυτό. Έτσι, η ομάδα έχει καταβάλει μεγάλη προσπάθεια και ενέργεια σε αυτό. Είναι μια πρόκληση, όχι μόνο για μένα, όλοι στην ομάδα θέλουν να επιστρέψουν στις νίκες, και από την πλευρά μου θέλω να επιδιώξω αυτή την πρόκληση, θέλω να την αναλάβω. Δεν θέλω να αλλάξω περιβάλλον, θέλω όλα αυτά για τα οποία δουλεύουμε να πετύχουν στο τέλος».

«Όταν έχεις καλά αποτελέσματα είναι πιο εύκολο να διαχειριστείς την ενέργειά σου, αλλά όταν περνάς φάσεις όπως αυτή που βιώνω, δυναμώνεις τον χαρακτήρα σου. Δεν θέλω να ακουστώ αλαζόνας, αλλά πέρυσι στη Monza (όπου κατέκτησε τη νίκη στο «1-2» της McLaren) ήταν ένας εύκολος αγώνας για εμένα, και μάλιστα διασκεδαστικός: δεν υπήρχαν προβλήματα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!