F1: Δεν αποχωρεί ο Helmut Marko

Παρά το γεγονός ότι είναι 79 ετών, ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull στη Formula 1, Helmut Marko, βλέπει τον εαυτό του να αποχωρεί από την ομάδα μόνο αν απολυθεί.

F1: Δεν αποχωρεί ο Helmut Marko

Παρά το γεγονός ότι είναι 79 ετών, ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull στη Formula 1, Helmut Marko, βλέπει τον εαυτό του να αποχωρεί από την ομάδα μόνο αν απολυθεί.

O Αυστριακός Helmut Marko είναι από τους λίγους εναπομείναντες της παλαιάς σχολής στα σύγχρονα paddock της Formula 1. Γνωστός για το γεγονός ότι δεν… μασάει τα λόγια του, ο 79χρονος κάτοχος διδακτορικού στη νομική είναι και πρώην οδηγός αγώνων. Είχε κατακτήσει τη νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans το 1971. H αγωνιστική του καριέρα τελείωσε στο GP Γαλλίας της F1 το 1972, όταν μία πέτρα που εκτόξευσε η Lotus του Emerson Fittipaldi διαπέρασε την καλύπτρα του κράνους του και τον χτύπησε στο πρόσωπο, με αποτέλεσμα να χάσει το αριστερό του μάτι. Έκτοτε, φοράει προσθετικό μάτι.

Παρά την προχωρημένη ηλικία του, ο Helmut Marko δεν σκοπεύει να αποχωρήσει από την Formula 1. Το ενδεχόμενο να απολυθεί από τη Red Bull είναι εξαιρετικά απίθανο. Άλλωστε οι σχέσεις του με τον συνιδιοκτήτη της εταιρείας ενεργειακών ποτών, Dietrich Mateschitz, ξεκινάνε στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Από το 1999, η ομάδα του Marko στη Formula 3 και Formula 3000 έγινε η Red Bull Junior Team και ο ίδιος επικεφαλής του προγράμματος νεαρών οδηγών της αυστριακής εταιρείας, μια θέση που διατηρεί ακόμα.

Από το 2005 που η Red Bull αγόρασε την ομάδα της Jaguar εισήλθε στη Formula 1 με το δικό της όνομα (έχοντας υπάρξει προηγουμένως ιδιοκτήτρια της πλειονότητας των μετοχών της Sauber μεταξύ 1995 και 2001), έχει διατηρήσει τον ίδιο διευθυντή (Christian Horner), ενώ ο Adrian Newey ηγείται του τεχνικού τμήματος από το 2006. Οι θέσεις των υψηλόβαθμων στη Red Bull είναι εξασφαλισμένες, σύμφωνα με τα ιστορικά δεδομένα.

Δεν τίθεται αμφιβολία για το πάθος του Marko για το σπορ. Έξω από το γραφείο του στη γενέτειρά του, το Graz, πίσω από τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις που του ανήκουν, τη βουνοπλαγιά του Schlossberg κοσμεί ένα μονοθέσιο της Red Bull του 2009. Όπως δηλώνει ο ίδιος: «Τα πάντα είναι μια ιστορία πάθους και είμαι μεγάλος ενθουσιώδης. Αγαπώ αυτό το σπορ και μου αρέσει να κερδίζω».

«Καμία από τις δραστηριότητές μου δεν είναι αγχωτική για μένα. Αισθάνομαι καλά και εφόσον μπορώ να συνεχίσω να κάνω σωστά αυτή τη δουλειά και δεν με απολύσουν, θα το κάνω». Ο Marko θεωρεί ότι η κατάκτηση του περυσινού τίτλου οδηγών αποτελεί το μεγαλύτερο επίτευγμα της καριέρας του: «Ναι, γιατί βάλαμε τέλος στην κυριαρχία της Mercedes, η οποία ξεκίνησε το 2014, όταν θεσπίστηκαν νέοι κανονισμοί για τους κινητήρες».

«Έχουμε υποφέρει πολύ όλα αυτά τα χρόνια. Η Honda κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες για να παραδώσει έναν ποιοτικό κινητήρα. Και έπειτα κατακτήσαμε τον τίτλο με ένα μέλος του προγράμματος νεαρών οδηγών, κερδίζοντας έναν 7 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Φυσικά, αυτή ήταν η καλύτερη στιγμή».

Όταν ο Marko ρωτήθηκε για αν ο Max Verstappen φαίνεται πιο ώριμος και υπομονετικός έπειτα από την κατάκτηση του περυσινού τίτλου, ο Marko απάντησε καταφατικά: «Ναι, είναι αλήθεια. Προσωπικά, το ονομάζω ‘εγχείρημα Verstappen’. Ο πατέρας του, ο Jos, τον μύησε όταν ο Max ήταν τεσσάρων ετών. Ήταν πολύ σκληρός μαζί του. Προφανώς αυτό λειτούργησε καλά».

«Μετά τον τίτλο του, μπορούσαμε να νιώσουμε μια μεγάλη ανακούφιση σε όλη την οικογένεια. Με τη κατάκτησή του πέτυχαν αυτό που ήθελαν εδώ και καιρό. Ο Max έπρεπε πάντα να αντιμετωπίζει τεράστια πίεση από τον Jos. Συνεχίζει να ασκεί κάποια, αλλά λιγότερο τώρα. Όλα αυτά τον έκαναν πιο ώριμο. Είναι 24 ετών και είναι ήδη Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Τα υπόλοιπα τώρα, θα είναι απλά ένα μπόνους».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!