WRC: O «εφιάλτης» της Hyundai με τα εξαρτήματα

Η Hyundai έχει αναγκαστεί να προσχεδιάσει την προμήθεια εξαρτημάτων για το WRC 6 μήνες νωρίτερα, λόγω των παγκόσμιων καθυστερήσεων στην παροχή πρώτων υλών.

WRC: O «εφιάλτης» της Hyundai με τα εξαρτήματα

Η Hyundai έχει αναγκαστεί να προσχεδιάσει την προμήθεια εξαρτημάτων για το WRC 6 μήνες νωρίτερα, λόγω των παγκόσμιων καθυστερήσεων στην παροχή πρώτων υλών.

Η Hyundai αναφέρει ότι αντιμετωπίζει μια «εφιαλτική» κατάσταση όσον αφορά την εξασφάλιση εξαρτημάτων για τα i20 N WRC λόγω της παγκόσμιας έλλειψης αρκετών πρώτων υλών. Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει πληγεί σκληρά από την έλλειψη μικροτσίπ και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, η οποία ξεκίνησε στο αποκορύφωμα της πανδημίας.

Το πρόβλημα αυτό έχει έκτοτε επηρεαστεί από την αύξηση του ενεργειακού κόστους που επηρέασε τους προμηθευτές, παράγοντας που επιδεινώθηκε μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Από τις δυσκολίες αυτές δεν έχει ξεφύγει ούτε η βιομηχανία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με τον αναπληρωτή διευθυντή της ομάδας της Hyundai, Julien Moncet, να αποκαλύπτει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ομάδα για να εξασφαλίσει ότι θα έχει αρκετά ανταλλακτικά για τα αυτοκίνητά της φέτος, καθώς και το 2023.

Ο Moncet δήλωσε ότι πολλοί από τους προμηθευτές της ομάδας δυσκολεύονται να βρουν πρώτες ύλες, ενώ το κόστος έχει επίσης εκτοξευθεί. Ως αποτέλεσμα, η Hyundai σχεδιάζει ήδη την επόμενη σεζόν από τώρα, με ορισμένα εξαρτήματα να έχουν εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης έξι μηνών.

Όπως ανέφερε ο Moncet: «Καταστρέψαμε αρκετά εξαρτήματα στην Κένυα. Ο κύριος στόχος μας τις τελευταίες ημέρες ήταν να βεβαιωθούμε ότι θα μπορούσαμε να αυξήσουμε και πάλι το απόθεμά μας. Θα έλεγα ότι είναι ένας εφιάλτης. Είναι πραγματικά δύσκολα, δεν επηρεάζει μόνο τον μηχανοκίνητο αθλητισμό αλλά όλη την οικονομία».

WRC Ott Tanak Hyundai i20 N

«Ανταλλακτικά που παλαιότερα μπορούσαμε να παίρνουμε μέσα σε λίγες ημέρες και εβδομάδες, τώρα χρειάζονται μερικούς μήνες για να φτάσουν σε εμάς, και ακόμη περισσότερο σε ορισμένες περιπτώσεις. Είναι πραγματικά δύσκολο, επειδή ορισμένοι προμηθευτές είχαν προβλήματα με τον Covid, ενώ υπάρχει το Brexit και ο αντίκτυπος της κατάστασης στην Ουκρανία».

«Όλοι οι προμηθευτές έχουν ελλείψεις πρώτων υλών. Το κόστος έχει επίσης εκτοξευθεί πραγματικά, οπότε κάνει τη ζωή μας πολύ πιο δύσκολη, καθώς πρέπει να αναθεωρήσουμε την πλήρη διαδικασία εφοδιασμού της αλυσίδας μας. Για παράδειγμα, εργαζόμαστε ήδη σε ανταλλακτικά για την επόμενη χρονιά, δηλαδή 6 μήνες νωρίτερα, επειδή αυτή τη στιγμή απαιτείται χρόνος παράδοσης έξι μηνών για ορισμένα ανταλλακτικά».

«Είναι εντελώς τρελό. Αυτό έχει αλλάξει πολύ τα πράγματα όσον αφορά την εξελικτική μας ικανότητα. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι έχουμε αρκετά εξαρτήματα για την παραγωγή και για τα ράλλυ. Δεν είναι εύκολο». Ο Moncet δήλωσε ότι η ομάδα του εξετάζει τρόπους με τους οποίους μπορεί να αυξήσει την παραγωγή εξαρτημάτων από τη βάση της στο Alzenau της Γερμανίας για να αντιμετωπίσει την κατάσταση.

«Νομίζω ότι η Toyota έχει πολύ μεγαλύτερη ικανότητα να παράγει μόνη της εξαρτήματα απ’ ό,τι εμείς. Νομίζω ότι αυτό είναι καλό για αυτούς. Όταν δεν μπορείς να αγοράσεις εξαρτήματα από εξωτερικούς προμηθευτές, πρέπει να βρεις έναν άλλο τρόπο, και ένας τρόπος είναι να αυξήσουμε την εσωτερική παραγωγή. Είναι κάτι επάνω στο οποίο εργαζόμαστε, αλλά χρειάζεσαι τα εργαλεία, τους ανθρώπους και τον χώρο, δεν είναι κάτι που μπορούμε να κάνουμε σε 2 εβδομάδες».

WRC - Oliver Solberg. Hyundai i20 N

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!