Υπό νέα ιδιοκτησία, η Lola στοχεύει να επιστρέψει στους αγώνες

Η θρυλική βρετανική εταιρεία κατασκευής αγωνιστικών αυτοκινήτων Lola, αναβιώνει υπό νέα ιδιοκτησία και ενδέχεται να επιστρέψει στους αγώνες εντός των επόμενων δύο ετών.

Υπό νέα ιδιοκτησία, η Lola στοχεύει να επιστρέψει στους αγώνες

Η θρυλική βρετανική εταιρεία κατασκευής αγωνιστικών αυτοκινήτων Lola, αναβιώνει υπό νέα ιδιοκτησία και ενδέχεται να επιστρέψει στους αγώνες εντός των επόμενων δύο ετών.

Το θρυλικό όνομα της Lola, μαζί με την αεροδυναμική σήραγγα του Τεχνικού Κέντρου Lola, αγόρασε ο βασιζόμενος στις ΗΠΑ Βρετανός Till Bechtolsheimer, με στόχο την αναβίωση της μάρκας ως πρωταγωνιστή στον κλάδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο Bechtolsheimer, ο οποίος αγωνίζεται στην κατηγορία GT Daytona του αμερικανικού Πρωταθλήματος αντοχής IMSA, αγόρασε τη Lola 10 χρόνια αφότου η προηγούμενη ενσάρκωση της εταιρείας, η Lola Cars International, κήρυξε πτώχευση το 2012 και εισήλθε σε καθεστώς διαχείρισης.

Η Lola ιδρύθηκε το 1958 από τον Eric Broadley και έως το 2012 κατασκεύαζε αυτοκίνητα για σχεδόν όλες τις κατηγορίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, κατακτώντας τρεις φορές τη νίκη στα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης και συνολικά 181 νίκες στο IndyCar. Έπειτα από την καταστροφική συμμετοχή της στη Formula 1 το 1997, η εταιρεία πέρασε στα χέρια του Martin Birrane.

Ο 40χρονος Bechtolsheimer, ο οποίος διευθύνει μια επενδυτική εταιρεία στη Νέα Υόρκη που επικεντρώνεται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, εξέφρασε την ελπίδα το πρώτο νέο αυτοκίνητο που θα εξελίξει ο αναγεννημένος οργανισμός να βρίσκεται στην πίστα το 2024. «Νομίζω ότι το 2025 μπορεί να είναι λίγο πιο ρεαλιστικό, αλλά υπάρχουν ορισμένες ευκαιρίες που θα μπορούσαν να δουν μια Lola να επιστρέφει στην πίστα ακόμα νωρίτερα», δήλωσε ο Βρετανός.

Ο Bechtolsheimer δήλωσε ότι δεν είναι έτοιμος να γίνει πιο συγκεκριμένος σχετικά με τη φύση των σχεδίων πάνω στα οποία εργάζεται η Lola, αλλά παραδέχτηκε ότι «οι συζητήσεις τόσο στα paddock των σπορ πρωτότυπων όσο και στα paddock των μονοθέσιων βρίσκονται σε εξέλιξη. Θέλω να επαναφέρω τη Lola ως μια ικανή δύναμη, που παρέχει μηχανολογικές λύσεις στους πελάτες, είτε πρόκειται για έναν πελάτη που αγοράζει ένα ανταγωνιστικό πακέτο με το οποίο πηγαίνει και αγωνίζεται στην πίστα, είτε για την παροχή ενός τελικού προϊόντος παραγωγούς πρωτότυπου εξοπλισμού είτε για ένα μικρό κομμάτι του παζλ σε τρίτους».

Τill Βechtolsheimer Lola Cars

Ο Bechtolsheimer παραδέχτηκε ότι ενδιαφέρεται να επαναφέρει τη Lola στις 24 Ώρες του Le Mans, στις οποίες συμμετείχε ως προμηθευτής αυτοκινήτων, όπως το πιο διάσημο απ’ όλα πιθανότατα, η T70, σε μορφή spyder και coupe, καθώς και για να εξελίξει αυτοκίνητα για κατασκευαστές όπως η Ford και η Nissan. Ο Βρετανός παραδέχτηκε ότι οι ευκαιρίες για τη Lola να συμμετάσχει σε ένα εγχείρημα Le Mans Hypercar ή LMDh είναι περιορισμένες, αλλά εξέφρασε την ελπίδα ότι ο οργανισμός θα μπορούσε να υποβάλει προσφορά για μία από τις άδειες κατασκευής πρωτοτύπων LMP2, μετά τον επόμενο κύκλο κανονισμών που καλύπτει την περίοδο 2025-2029.

«Δεν νομίζω ότι είναι κακό για τη Lola να εμπλακεί με ένα πιο περιορισμένο τομέα σε ένα από αυτά τα έργα μεγαλύτερης κλίμακας και να επικεντρωθεί σε κάποιες από τις μικρότερες κατηγορίες των αγώνων σπορ αυτοκινήτων για να αναπτύξουμε τις δυνατότητές μας, ώστε όταν ανοίξουν ξανά οι διαγωνισμοί για τα πλαίσια σε πέντε χρόνια από τώρα, να είμαστε σε θέση να κάνουμε μια αξιόπιστη προσφορά» εξήγησε ο Bechtolsheimer.

Ο Bechtolsheimer αγόρασε το εμπορικό σήμα της Lola και την πνευματική ιδιοκτησία για περισσότερα από 400 σχέδια, όπως επίσης και το Τεχνικό Κέντρο της Lola, που περιλαμβάνει την αεροδυναμική σήραγγα. Ο νέος οργανισμός θα εμπορεύεται ως Lola Cars Ltd, το αρχικό όνομα της εταιρείας πριν αντιμετωπίσει οικονομικά προβλήματα μετά τη βραχύβια συμμετοχή της στη Formula 1 το 1997.

Ο Michael Wilson, που προσλήφθηκε για να διευθύνει την Lola Cars, έρχεται από την Advanced Engine Research (AER) και στο παρελθόν εργάστηκε για τη Mercedes στο DTM και στην HPP (High Performance Powertrains), τις εγκαταστάσεις όπου σχεδιάζονται και κατασκευάζονται οι μονάδες ισχύος της Formula 1 στο Brixworth. Ο Bechtolsheimer εξήγησε ότι ένα από τα πρώτα του καθήκοντα θα είναι η αναβάθμιση της αεροδυναμικής σήραγγας στο τεχνολογικό κέντρο, το οποίο συνεχίζει να λειτουργεί από το 2012.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!