F1 – GP Μονακό: Pole του Leclerc με επεισοδιακό τελείωμα

Ο Charles Leclerc κατέκτησε, όπως και πέρυσι, την pole position στο GP Μονακό, έπειτα από ατύχημα του Sergio Perez στα τελευταία δευτερόλεπτα της διαδικασίας.

F1 – GP Μονακό: Pole του Leclerc με επεισοδιακό τελείωμα

Ο Charles Leclerc κατέκτησε, όπως και πέρυσι, την pole position στο GP Μονακό, έπειτα από ατύχημα του Sergio Perez στα τελευταία δευτερόλεπτα της διαδικασίας.

Ο Charles Leclerc κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη pole position της καριέρας του στο GP Μονακό, τον αγώνα της πατρίδας του, με τη Ferrari να «κλειδώνει» την πρώτη σειρά εκκίνησης, αφού ο Carlos Sainz ήταν 2ος, καθώς οι κίτρινες σημαίες δεν ήρθαν εγκαίρως για να προλάβει να επιβραδύνει. δεν παρατήρησε εγκαίρως τις κίτρινες σημαίες που είχαν βγει στη στροφή Portier λόγω του ατυχήματος του Sergio Perez στην τελευταία του προσπάθεια.

Ο Μεξικανός έχασε το πίσω μέρος της Red Bull και χτύπησε στις μπαριέρες λίγο πριν την είσοδο του τούνελ. Ο Sainz βρισκόταν πίσω του στην πίστα και είδε την τελευταία στιγμή τις κίτρινες σημαίες, καθώς είχε δεσμευτεί ήδη στα φρένα για τη στροφή. Η σήμανση στην πίστα δεν ήρθε αρκετά γρήγορα για να δώσει χρόνο στον οδηγό της Ferrari να αντιδράσει.

Ο Ισπανός, προσπαθώντας να αποφύγει τη Red Bull, γύρισε το πίσω μέρος της Ferrari, με το οποίο χτύπησε τον εμπρός άξονα του μονοθεσίου του Perez, μπλοκάροντας την πίστα. Πίσω τους, ο Fernando Alonso, με κρύα φρένα, όπως ανέφερε στον ασύρματο, είχε ατύχημα στη φουρκέτα της Mirabeau.

Ο Perez προσπαθούσε να αποσπάσει την pole position από τον Leclerc, ο οποίος είχε κάνει έναν πολύ καλό γύρο στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, για να βρεθεί 2 δέκατα του δλ. εμπρός από οποιονδήποτε άλλο οδηγό. Ωστόσο, ο Μεξικανός δήλωσε ότι τα ελαστικά του είχαν χάσει απόδοση έπειτα από μόλις μερικές στροφές στην τελική του προσπάθεια.

Ο Perez δήλωσε επίσης ότι η στροφή 8 ήταν πάντα δύσκολη για εκείνον στις κατατακτήριες δοκιμές και όταν πάτησε με το πόδι του το γκάζι, κατάλαβε ότι δεν έχει καθόλου πρόσφυση στον πίσω άξονα. Προσπάθησε να το διορθώσει με το δεξί του πόδι, αλλά δεν υπήρχε ελπίδα ανάκτησης ελέγχου. Ο Sainz από την πλευρά του, δήλωσε ότι αισθανόταν πιο άνετα στο μονοθέσιο απ’ ό,τι στους προηγούμενους αγώνες, αν και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο αυτό να οφείλεται στην πίστα, την οποία πάντα απολαμβάνει.

Αντιθέτως, φαίνεται ότι ο Max Verstappen δεν κατάφερε να βρει την ιδανική ισορροπία με το στήσιμο του μονοθεσίου του για να αντλήσει το μέγιστο από τη Red Bull. Καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου ο Ολλανδός έκανε παράπονα για έλλειψη πρόσφυσης στον εμπρός άξονα που δεν του επέτρεπε να φρενάρει όσο αργά ήθελε στην είσοδο των στροφών. Στην τελευταία του προσπάθεια, ο Verstappen είχε καταφέρει να βελτιώσει αρκετά το χρόνο του αλλά βρισκόταν πίσω από τον Sainz και αναγκάστηκε να σταματήσει καθώς τα μονοθέσια του Ισπανού και του Perez είχαν φράξει την πίστα.

Ο Verstappen παραδέχθηκε ότι θα κάνει… το χορό της βροχής για τον αυριανό αγώνα, αφού αυτό θα αποτελούσε τη μοναδική ίσως -όπως λέει ο ίδιος- ευκαιρία του να κάνει κάτι καλύτερο στον αγώνα. Ο Leclerc προφανώς δήλωσε ότι θα προτιμούσε να είναι στεγνός ο αγώνας, αν και ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Laurent Mekies πιστεύει ότι η Ferrari είναι απολύτως προετοιμασμένη για το ενδεχόμενο βροχής στον αγώνα της Κυριακής.

Perez - Sainz

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Perez έλαβε απλά μία προειδοποίηση από τους αγωνοδίκες για το γεγονός ότι εμπόδισε τον George Russell στο FP3, καθώς δεν ενημερώθηκε καθόλου στον ασύρματο για την άφιξη του Βρετανού από το pit wall της Red Bull, η οποία δέχθηκε πρόστιμο 10.000 ευρώ για το λόγο αυτό.

Ο Lando Norris όντας πολύ γρήγορος όλο το Σαββατοκύριακο εξασφάλισε την 5η θέση, όντας καλύτερος από τους «υπόλοιπους». Σύμφωνα με την McLaren, οι αναβαθμίσεις που παρουσιάστηκαν στην MCL36 στο GP Ισπανίας βελτίωσαν την απόδοσή της στις αργές στροφές. Στον αντίποδα, ο Daniel Ricciardo απογοήτευσε και πάλι, όντας 14ος. Ο Αυστραλός, του οποίου η θέση στη McLaren το 2023 δείχνει επισφαλής έπειτα από τις τελευταίες δηλώσεις του CEO της βρετανικής ομάδας, Zak Brown, δεν είχε απαντήσεις για τους λόγους για τους οποίους δεν είχε την βελτίωση επιδόσεων που περίμενε καθώς η πίστα γινόταν ταχύτερη.

Στην 6η θέση κατετάγη ο George Russell με τη νευρική Mercedes. Ο νεαρός Βρετανός ήταν και πάλι ταχύτερος του Lewis Hamilton, ο οποίος περίμενε την τελική του προσπάθεια για να πετύχει κάτι καλύτερο. Η Mercedes είχε τη δυνατότητα να φέρει τα ελαστικά της στην κατάλληλη θερμοκρασία στο 1ο sector, το οποίο ήταν το καλύτερό της, αλλά τα υπερθέρμαινε στο 2ο τμήμα της πίστας. Η δυσκολία αντιμετώπισης των ανομοιομορφιών του οδοστρώματος κόστισε περαιτέρω χρόνο.

Μεταξύ των δύο Mercedes κατάφερε να καταταγεί ο Fernando Alonso, ο οποίος επίσης έδειχνε ικανός για κάτι καλύτερο με την Alpine. Με την 9η θέση στην οποία βρέθηκε, ο Sebastian Vettel κατάφερε να συνεχίσει το σερί που τον βλέπει να προκρίνεται στο Q3 σε όλα τα GP Μονακό από το 2009 και έπειτα. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Esteban Ocon, με την άλλη Alpine, ο οποίος έκανε λάθος στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3.

To Q1 ήταν επεισοδιακό και είχε μερικούς απροσδόκητους αποκλεισμούς, λόγω της κόκκινης σημαίας στα τελευταία λεπτά, όταν ο Yuki Tsunoda χτύπησε την εσωτερική μπαριέρα του chicane μετά το τούνελ. Ο Ιάπωνας τραυμάτισε την εμπρός αριστερή ζάντα της AlphaTauri, προκαλώντας αστοχία ελαστικού. Ένας από τους ανθρώπους της της πίστας κυμάτισε την κόκκινη σημαία και έπειτα η διεύθυνση αγώνων έπρεπε να διακόψει τη διαδικασία.

Με μόλις 2 λεπτά και 25 δλ. να απομένουν για την καρό σημαία και τους οδηγούς να καθυστερούν να βγουν από τα pits για να έχουν διαφορά από τον προπορευόμενο. Αυτό σήμαινε ότι ο Pierre Gasly δεν πρόλαβε -για μερικά δλ.- την καρό σημαία, όπως και ο Guanyu Zhou. Αμφότεροι αποκλείστηκαν από τη διαδικασία, όπως και ο πολύ εκνευρισμένος Lance Stroll.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!